Jump to content
Sign in to follow this  
zarrin

Vraagje

Recommended Posts

hey

 

had weer een vraagje!

Ik kan nu beginnen met de inrichting van mijn terrarium!

we willen graag echte planten gebruiken! Heeft hier iemand ervaring mee?

Welke planten kan ik best gebruiken zijn er planten die giftig zijn en zeker niet kan gebruiken?

mijn ondergrond is waarschijnlijk potgrond en veenmos kunnen planten hierin overleven?

 

had ook nog een vraagje over takken kan ik takken gebruiken van de boom waar mensen paastakken van maken?

Door het vocht gaan takken schimelen enz. maar misschien kan je deze met iets insmeren dat deze toch bruikbaar zijn? (of is dit een stomme vraag?)

 

groetjes pascale

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet welk diertje in je terra komt, maar voor baardjes zou ik geen echte planten aanraden, ze slopen alles.

En zoals je aangeeft vaak zijn ze ook giftig

(en de bodembedekking is dan ook niet goed)

 

Maar als je ze voor wateragamen of kameleons gaat gebruiken dan kan je wel echte planten gebruiken.

Maar volgens mij voor wateragamen ivm vochtigheid en ondergrond (toch)?

 

In onze wateragamen bak hadden wij ook echte planten gezet, bromelia en yuka en een hertshoorn

De hertshoorn rotte weg, en de bromelia ging schimmelen door de mistmaker die erin zat.

 

Andere mensen kunnen je denk ik wel verder helpen sorry

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

bedankt esma!

het is voor wateragamen (was het er vergeten bij te zetten!)

Heb jij er ook?

Wat heb jij dan gedaan met je terra vervangen door valse planten?

 

groetjes pascale

Share this post


Link to post
Share on other sites

de yukas staan er nog in, en die doen het prima

frummel ligt heel vaak op de bladeren ervan.

verder hebben we een klein nepplantje erin, en ik weet niet hoe ze heten, (maar wij hebben ze bij intratuin gekocht) maar dat zijn een soort grappolletjes die vocht uit de lucht halen, die hebben wij overal tegen aan geplakt met siliconekit.

Ons terra heeft een waterval, en een waterbak waar allemaal guppies in zwemmen, en natuurliojk een zelf gemaakte achterwand met veel klim mogelijkheden, de 2 yukas die erin zitten bieden genoeg bescherming wat betreft planten waar ze achter in kunnen verschuilen.

Ook hebben we een liaan erin geplaatst waar ze langs omhoog kunnen klimmen, en de stam van de yuka is van zichzelf al erg stevig

 

Maar er zullen nog wel meer mensen reageren op welke planten je zou kunnen plaatsen in je terra.

Ik vind dat altijd heel erg moeilijk

:(

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi zarrin ;)

 

ikzelf gebruik bij de inrichting van mijn tropische terrariums altijd echte planten

staat veel natuurlijker en mooier, plus de uitdaging

planten zullen zeker overleven in jouw ondergrond

maar licht en de juiste vochtigheid speelt een belangrijke rol zodat ze overleven

daar wateragamen nogal onstuimig zijn gebruik je beter sterkere planten

als je terra hoog genoeg is kun je bv. ficus, gatenplant of klimplanten gebruiken

om het geheel wat op te kleuren kun je ook gebruik maken van bromelias die je in verschillende kleuren hebt op de achterwand kun je ook nog wat tillandsias aanbrengen orchidee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×