Jump to content
Sign in to follow this  
cabasa

Lengte Rattenslang

Recommended Posts

hoihoi,

 

ik lees net op een vraag van Nia dat een ratten slang 120 cm wordt.

 

Maar heb ook ergens op internet gelzen dat ze wel 180 tot 200cm kunnen worden.

 

Is dit echt zo? of is het uiterlijk echt 120 cm???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook heb ik gehoord dat het totde wurgslangen behoort en als je ze niet goed tam maakt dat ze dan gevaarlijk zijn.

 

Omdat ik nog vrij bang ben (was) voor slangen en we sinds zondag 2 hebben, zeggen ze dit gewoon om mij bang te maken, of zit er een kern van waarheid in??

 

De angst voor slangen word trouwens al minder hoor nu we er 2 hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik weet niet of rattenslangen tot de categorie wurgslangen behoren, maar het lijkt mij dat ze je niet kunnen wurgen hoor, daar zijn ze volgens mij te dun voor. Ze staan bekend als DE slang voor de beginner. Ik weet wel dat je ze in tijden van vervelling (dan zijn de ogen niet helder, beetje melkachtig, net of er een vliesje overheen zit) beter met rust kunt laten, dan zien ze het nl. niet goed, en kunnen dan schrikken van een aanraking of zo en dan zouden ze kunnen bijten.

 

En wat die lengte betreft, uitschieters zitten er altijd tussen, gemiddeld worden ze denk ik 1.20m.

 

Wat sowieso heel belangrijk is met een dier dat je net hebt, dat je het eerst rustig laat wennen aan zijn nieuwe leefomgeving en daarna aan jou. Dat betekent, regelmatig in het terra bezig zijn, zodat hij je geur gaat herkennen en die gaat vertrouwen, en ook regelmatig de slang eruit halen, zodat hij handtam wordt.

 

Veel plezier ermee, de mijne gaat er ook wel komen denk ik, maar voorlopig nog niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat je niet bang maken ;)

 

ze kunnen je heus niet wurgen! te wijnig kracht voor. ze kunnen juiost ene rat/muis/ogel wurgen.

 

laat ze idd met rust voor en tijdens de vervelling.

 

en als je ze handteerd, was daarvoor je handen!(als je handen naar voedsel ruiken kunnen ze je hand verwarren met voedsel...)

 

ik denk dat er zo weinig kan gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi hoi hoi ........

 

hihi zo zat ik ook in het begin van mijn hobbie met twee van die onrustige wormpies die zouden uitgroeien tot monsters haha

de meest voorkomende lengte bij een pgg is 100/150

ik heb nu twee mannetjes van ruim 180 en nog niet volgroeit moet ik wel zeggen dat dit wildvang is en geen nakweek van velen generaties dezen blijfen een lekker maatje houden

het zijn klimslangen die hun prooi wurgen bij een slang van 3 jaar moet je deze nog om de nek kunnen hebben zonder problemen met loskrijgen ( als dit nodig is )

bij drie tot ouder raad ik het je af omdat ze dan meer in de breedte als lengte gaan groeien en een stuk sterker worden

handen wassen ben ik geen voorstander van omdat ze je dan niet of nauwlijks

kunnen herkennen tenzij je erg vieze handen heb natuurlijk ik doe dit nu 10 jaar en heb in al die tijd nog geen ziekte onder die beesies gehad en ja bij het voeren niet net als ik een muisje aan de eene geven en dan denken dat je de ander even uit zijn bakkie kan pakken om in een andere bak te zetten om te voeren haha

na het voeren ook zeker 3 dagen niet oppakken net als bij vervelling daar raken ze gestrest van of erg humeurig en dan kan je wel eens een snauw verw8ten

of ze gaan het voedsel uit kotsen en dan ben je niet blij hehe bovendien in het ook niet goed voor het beesje

ik voer ze altijd buiten me bak gewoon weg om het doorslikken van de bodembedekking te voorkomen

het zijn hele liefe dieren die je heel erg hand(tam) kunt krijgen met een beetje liefde probeer de slang niet elke dag er uit te vissen in het begin maar 2 tot 3 keer in de week een kwartiertje en rommel wat in hun bak dan kunnen ze daar vast aan wennen en krijgen ze niet de neiging om vanhun terra eigendom te makenen leer je slangen kennen let op hun gedrag waneer worden ze aktief waneer zijn ze bang en waneer boos hebben ze nog lekkere trek na het voeren of was het te veel liggen je slangen languit langs de wand of glas liggen ze graag helemaal boven in het terrarium of bij het luchtrooster

probeer een logboekje bij te houden om te zien of er veranderingen zijn

bv vervellen ze wel binnen 6 weken komt er wel gewicht bij allemaal van dat soort dingetjes waar je later groote voordelen mee heb als er iets fout gaat of je heb vraagjes

 

ik loop hier een beetje te hard van stapel hahaha

het klinkt allemaal vreemd maar het is heel simpel veel zelf ondekken

bij dit soort kan je wel eens een steekje laten vallen hier en daar

 

veel suc6 met je beesies

 

Groetjes Vissie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Vissie, wat een interessant stukje zeg. Ik wil ook graag een slang, en als ie er komt wordt het een rattenslang. Ik leer beetje bij beetje wat meer over dit dier, en jouw ervaringen zijn echt leerzaam. Dank je wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je wel, heel informatief.

 

we hebben ze nu een weekje met rust gelaten, dus gaan morgen beginnen met onze handen in de bak. zo kunnen ze alvast aan ons wennen.

 

Ik ga het ook langzaam aan proberen, om van mijn angst af te komen.

 

Nu zullen jullie wel denken, waarom neem je dan zo'n beestje: nou mijn vriend wil er al heel lang een paar en heb ik er dan eindelijk mee toegestemd. Daarom heb ik ook voor deze soort gekozen en voor een kleintje om dan alles op te bouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi

 

ik zat in het zelfde schuitje

ik had me slangen dan al wel maar me vriendin was er erg bang voor

ik heb haar toen ook aan jonge slangetjuhs laten wennen door ze in me handen te nemen en haar eerst eens laten zien wat zo'n beesje doet in je handen en hoe je deze vasthoud en overpakt soms zijn ze wat druk dit kan zo blijfen maar ze kunnen ook erg rustig worden hoe ouder ze worden ik ben wel van meening dat er een soort pubertijd in zit op 3 verschillende leeftijden na 8 weken van de geboorte na een half jaar en als ze 3 worden ik heb dit gedrag op 12 slangen getest en bij de mensen die mijn nakweek gekocht hadden dit is zo'n moment waarvan mensen bang voor hun beesjes worden maar dit is ook HET moment met je slang te binden als je door deze fases heen bent kun je lezen en schrijfen met elkaar en ben je onafschijdelijk van elkaar

mijn vriendin begon met het beesje aaien los op schoot en alleen met open handen het beesje over haar handen laten glijden ze was altijd bang het beesje dood te knijpen maar toen ik zij dat ze haar handen nooit hoefte te sluiten rondom de slang ging het al een stuk makelijker ik leerde haar de slangen met een mini haakje op te pakken omdat deze in de bak erg bijterig waren het bijten zelf doet geen pijn maar als je schrikt en de slang vliegt door je huiskamer ben je verder van huis dus daaromdeze aanpak die heel goed werk voor haar eten durft ze na 5 jaar nog steeds niet te geven zelfs bij het kijken schrikt ze van de snelle reaktie van de slang mischien komt het nog zo niet is het ook goed

probeer anders gewoon de slang in de bak op te tillen en in de bak houden dan heeft het beesje aflijding van zijn bak en niet intresse naar jou toe je zult zien dat dit een stuk makkelijker is dan buiten de bak

veel suc6 met je beesies

ben erg nieuwschierig hoe het je vergaat verder en als er vragen zijn horen we die graag

 

Groetjes van Vissie & Fazergirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×