Jump to content
marvin

Ik Ga Kijken Voor Mijn Leguaan!

Recommended Posts

eindelijk ik ga vrijdag middag voor een leguaan kijken bij iemand en wervershoof,,,hij heeft zelf al een tijdje leguanen, hij heedt er 1 van rond de 160, en nog een jongere en daar ga ik voor kijken!!!! dus duimen maar :rolleyes:

 

Groetjsssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

nou mooi hoor! weet je hoe groot het dier is waar je naar gaat kijken?

ik weet dat je er heel graag 1 wilt.maar let goed op. koop niks te klein,je bak is te groot,en let op dat hij niet uitvalt,en dat hij een lekkere dikke staart basis heeft.nou ja,je weet het onderhand wel.

goed voor jou dat en echt een volwas zit,mooi hoor,geniet ervan,160 is een aardig maatje,vergeet niet om wat foto,s te nemen.

enne heel veel plezier.

doeg anita

ps vergeet niet om naar een citus te vragen!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

emmmm....de leguaan was rivhting de meter zei die, en was ong...2 jaa misschien iets eronder....

 

ik zal nog wel eventjes vragen om de papieren, en wat als hij ze niet heeft, kan je dat dan zelf aanvragen of hoe gaat dit?

 

Groetjsssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zonder papieren nooit aan een dier beginnen

en als ze beloven het na te sturen niet intrappen

die fout hebben wij ooit gemaakt

en die ellende wil je niet mee maken hoor

dus met papieren of niet kopen

grtjssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

marvin

echt luister goed naar ons,want de citus is eigenlijk nog belangrijker dan de iggy.

ik heb dit jaar nog een oproep gelezen van een jongen waar ze geweest waren voor controle,hij had geen citus,en ze namen het dier mee!hij moest voorkomen bij de rechter,5000 euro boete betalen,en kreeg het dier niet meer mee.hij was ten einde raad,en vroeg om hulp.

wat er met de dieren gebeurd weet ik niet,dat het groote schande is wel!

dus niks zonder citus,je hebt een overdrachts verklaring nodig,punt! om teleurstelling bel de de man vast nu op om te vragen,als je hem ziet kan je toch in deverleiding komen.en vraag dan gelijk of het nederlandse nakweek is,of dat hij uit zuid amerika komt,een farmbred uit el salvador zal een loeder zijn!

ik zeur veel,ik weet het ,maar heb de ervaring.en heb het goed met je voor.

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet, maar waarom zou er controle komen? en waarom hebben baardagamen dan geen citus papieren nodig? maar als deze mensen hier aan komen, dan moet ik ze toch ook kunnen aanvragen? de man had ze nog wel maar weet niet waar...hij zou ze gaan zoeken, maar ik moest er rekening mee houden dat hij ze niet kon vinden....en een collega van mijn vader heeft ook een leguaan, en die zegt dat het allemaal niet waar is met de boetes enz..en het is zo'n mooi prijsje....van mn ouders mag ik hem gewoon halen...dus zit echt te twijfelen...

maar kom ik anders aan zo'n citus papieren, moet toch kunnen, want die mensen hebben toch ook papieren kunnen krijgen :(

 

Groetjsssss :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

:blink: oei oei oei dit gaat de verkeerde kant op

jij krijgt geen papieren simpel weg omdat je niet kunt bewijzen dat je het dier niet illigaal hebt verkregen uit wildvang

dus zonder papieren niet aan beginnen

aid en cites en dergelijke lezen op fora mee

weten nu dus dat jij er eentje wilt kopen zonder papieren

want die man heeft ze niet dat lijkt me duidelijk

goedkoop is in dit geval duurkoop

ik kan je vertellen dat cites heel leuk kletst maar als puntje bij paaltje komt naaien ze je

wij hebben er ervaring mee wat schildpadden betreft

en weten dus welke ellende jij je nu op je hals wilt halen

verkopen kun je het dier dus nooit meer

eisen worden steeds strenger

naar een dierenarts gaan word lastig want ja je dier is illigaal

NIET DOEN DUS

gebruik je verstand

baardjes vallen niet onder de cites wetgeving

ze zijn geen bedreigde diersoort

al mogen ze ook niet meer uitgevoerd worden vanuit australi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

inderdaad niet aan beginnen

het gevaar komt alleen niet van de mensen die mee lezen

maar denk ook aan de buurt of jij die je mondje voorbij praat bij de verkeerde mensen, dit loopt als een vuurtje hoor

reptielen staan nog steeds in een negatief daglicht

dus een telefoontje naar de bevoegde instanties of politie is voldoende

en ik kan je verzekeren dat de gevolgen niet mals zijn

in beslagname van je dier, boete + diverse kosten

tegen legale praktijken treed men nu eenmaal streng op

en dat is maar goed ook

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je marvin,tis gewoon klote,om maar eens plat te worden,mail de kerel en zeg dat hij eerst orde op zaken moet stellen,dat je zeer geinterseert bent in zijn dier,maar dat het geen nut voor je heeft om zelfs maar te komen kijken als hij de citus (overdrags verklaring)niet kan overleggen.

deze kerel heeft een prob,te veel mannen in huis en dat gaat mis,dus moet hij er zeker 1 of 2 kwijt. dus een lekker prijsje,een onwetende beginner,makkelijk hoor.

kijk de meeste mensen doen het zo;kopen een iggy,komen van de koude kermis thuis,er moet een grotere bak komen,enz enz.

je doet het goed,mooie grote bak,nu alleen nog een iggy.

maar heb gedult,laat deze lopen,er komt echt wel wat moois er zijn er zat.van je ouders mag je hem halen,das echt heel lief dat je zo,n groot dier mag hebben hoor,maar zij hebben denk ik ook geen inschattings vermogen van de cosequensies als de zaken niet in orde zijn.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o tsjonge, ik wist echt niet dat alles zo streng is tegenwoordig....en ja, ik wil gewoon zo graag een leguaan, dus als hij zn papieren niet in orde heeft is het weer een tegenslag, heb al meerdere mensen gehad, maar steeds is er niet iets in orde :( en nu dit weer....en de man klonk wel ervaren, hij zei zelfs dat ik wel ervaren sprak, omdat ik allerlei dingen moesten vragen van jullie, wat ik dan ook gedaan heb:P maar hij wou de leguaan niet minder dan 150,00 weg doen, maar ik bood hem 100,00 en na lang nadenken vond hij dit toch goed...maja ik vertrouw op jullie allemaal, dus ik doe het niet als hij de papieren niet heeft, dus bel nog maar 1x morgen en kijken of hij ze heeft! :(

 

Groetjssss allemaal :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Marvin, ik lees dit onderwerp door en ik ben blij voor jou dat hier zoveel mensen zitten met ervaring met dit soort dieren, die jou waarschuwen. En goed van jou dat jij hun waarschuwing ter harte neemt. Ik heb ook geen verstand van cites en zo, maar heb het verhaal gevolgd van GBF en hun schildpad en weet nu dus dat je dit echt serieus moet nemen. Echt niet doen hoor zonder papieren, ga er ook niet naartoe voordat je zeker weet dat hij de juiste papieren heeft, anders kom je misschien toch in de verleiding.

 

Ik wens je heel veel succes met je zoektocht naar een mooi beestje, en bedenk maar, de aanhouder wint!

Share this post


Link to post
Share on other sites

arme schat toch

het valt niet mee,maar zoveel geld betalen voor iemand anders probleem.

ik heb lola gratis,m,n lieve schat,minotaure had ik gratis,hij was niet zo lief,maar wel een kanjer.hem moest ik mee nemen,in een piep hokje stoppen zo dat m,n man in een dag een terra voor hem moest bouwen.zo als altijd,als je zoekt vind je niks,als je niet zoekt word je er mee dood gegooid.

hen nog even wat gedult,het komt echt wel.

hoe is het afgelopen met de touwen eigenlijk?

doeg anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://sdgl.org/forum/viewtopic.php?t=2821

http://sdgl.org/forum/viewtopic.php?t=279&...opic.php?t=2778

 

 

marvin kijk hier even.

let wel op ik steun deze mensen niet,heb ik int verleden wel gedaan,maar uiteindelijk gaat het meer om hun dan om de dieren.nou t zijn arrogante eikels,aar er worden wel dieren zat gratis aangeboden voor adoptie.

dus kijk eeven,je hoeft ze geen geld te geven om een dier te kunnen te adopteren.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha!

nu komt het:leguanen blijven groeien tot ze sterven,in tegenstelling tot baardjes die ouder worden in de natuur dan in in gevangenschap,kunnen leguanen toch wel 20 jaar worden.van 0 tot een jaar of 7 gaat monster.als ze eenmaal,7 a 8 jaar overleven,zit je er dus nog zeker 10 jaar aan vast.waarom er zoveel dieren sterven in de stage van halfwas naar volwas ben ik nog niet achter,ik weet echt niet alles,maar het is wel zo.vooral sterfte van vrouwtjes is hoog.net als baardjes maken ze ook als een single eieren aan,die verkleven aan hun grootste bloed slagader,verkazen,en onkundige da operen dan,met het gevolg dat ze toch sterven aan legnood,onstekingen enz enz.

ik heb het meegemaakt op het bovengenoemde forum dat er zeker 6 dames stierven,in 1 legperiode.depri hoor.

daarom is het ook verstandig om een solitair dier te houden,ze zijn de enigste reptielen die naamgebonden zijn,en hechten aan hun verzorger,zindelijk gemaakt kunnen worden,int terra terug komen met etenstijd.geweldige dieren om te houden dus.

doeg anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad luister naar de andere, anders krijg je alleen maar problemen. Gewoon even verder kijken. Uiteindelijk zal je geduld beloond worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ha!

nu komt het:leguanen blijven groeien tot ze sterven,in tegenstelling tot baardjes die ouder worden in de natuur dan in in gevangenschap,kunnen leguanen toch wel 20 jaar worden.

Vanwaar deze veronderstelling <_< Anita

daar ben ik het niet helemaal mee eens

in gevangenschap kunnen baardagamen een leeftijd bereiken van +/- 10 jaar en zelfs meer, in de natuur ligt dit wel een pak lager daar men rekening moet houden met zijn natuurlijke vijand de roofdieren en in het bijzonder de roofvogels

natuurlijk ga ik van de veronderstelling uit dat ze op de juiste wijze verzorgd worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou,ik vond het zelf ook al wel vreemd,vraag me ook niet waar ik het vandaan hebt,als je begint te googelen enzo vind je nooit weer wat terug,teminste,dat overkomt me nog wel eens.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou,ik vond het zelf ook al wel vreemd,vraag me ook niet waar ik het vandaan hebt,als je begint te googelen enzo vind je nooit weer wat terug,teminste,dat overkomt me nog wel eens.

anita

nou Anita dan heb je niet op de juiste site gegoogeld

rarara :lol::lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×