Jump to content

Recommended Posts

Hier zijn 2 foto's van mn Terrarium.

Vanmiddag heb ik 2 grote stenen gekocht en nep-planten.

Ook staan er 2 bloempotten in als schaduw plek.

De lampen zitten er nog niet in, die komen v/d week nog.

 

Wat vinden jullie ervan?

 

36618100_5_WnxH.jpeg

 

36618099_5_EY0v.jpeg

 

 

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie ze wel :lol:

 

ziet er mooi uit!!

 

persoonlijk zou ik de stenen en de grote tak omwisselen weet niet waarom:P

 

:D

 

gr bas

 

nu nog de baartjes:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik sluit me bij de rest aan ziet er toppie uit hoor

daar zal je baardje het wel naar zijn/haar zin hebben

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben het niet geheel met iedereen eens

ziet er namelijk heel mooi uit

maar weet niet of die nepplanten verstandig zijn

aller eerst zouden je baardjes ervan kunnen gaan eten of je krekels en je baardjes krijgen het dan binnen

en ten tweede is het een handige verstop plaats voor de krekels die het jagen voor je baardjes lastiger maakt

ik zou ze er dus eigenlijk uit halen of zo hoog hangen dat je baardjes er niet bij kunnen

tevens is het kurk een heerlijk verstopplaats voor krekels

hou je toekomstige baardjes dus bij het eten even goed in de gaten of ze genoeg te pakken kunnen krijgen

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

ziet er inderdaad keurig uit

enkele zaken die ik anders zou doen zijn;

kurk is inderdaad niet de beste achterwand

voedseldieren knagen zich erdoor heen en gaan er zich in verstopen

wat zeker niet leuk is voor de bewoners van het terra maar ook niet voor jou als ze s'nachts gaan tjirpen

het zand zou ik ook wat hoger maken min. 5cm

de nepplantjes staan wel leuk en hebben ook nog wat voordelen bv. als je sproeit zullen de dieren deze maar al te graag aflikken, maar hou het zeker in het oog dat ze er niet gaan aan knagen ikzelf heb hier nog geen nare ervaringen mee maar de blaadjes zijn wel groter

de boomstam zou ik ook wat groter genomen hebben daar ze graag klimmen en dit vergroot het loopvlak ook nu zullen ze waarschijnlijk maar al te graag op de kurkwand klimmen

dit zijn mijn idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, mooie bak, ik heb in het begin ook nepplanten in mijn terra gehad, met sproeien likten ze er idd water af, ze knaagden er niet aan, maar de krekels verstopten zich idd in de planten, en de baardjes konden ze dus niet meer vinden. Nu heb ik ze eruit gehaald, en ze liggen bovenop het terra. Ziet er ook gezellig uit. Kurken achterwand kan best een probleem zijn hoor ik, maar ik heb een kokos zijwand, waar ze lekker op klimmen, en er is nog nooit een krekel doorgegaan, en mij lijkt kurk harder dan kokos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor planten zetten jullie in het terrarium, want ik d8 dat je geen echte planten er in mocht zetten en juist wel nep planten omdat die niet gevaarlijk zijn voor ze...

Waarom moet er minimaal 5 cm zand in de bak?

 

En als je krekels voert dan geef je ze toch 1 voor 1 en let je er dus op of ze worden opgegeten, althans dat is wat ik uit de uitleg begreep van het voeren

Dus dan kunnen die krekels zich toch ook niet invreten in het kurk of zich verstoppen in de nep-planten?

 

Is het echt zo'n nadeel dat de achterwand van kurk is?

 

 

Ik kan naderhand als de dieren groter worden toch altijd nog dikkere takken erin leggen? Ze zijn nu nog zo jong en klein dat deze takken voorlopig nog wel volstaan om op te klimmen?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belangrijk voor baardjes is dat ze blijven jagen, dus kun je er beter een aantal krekels los in gooien zodat ze erachter aan kunnen, als je ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

echte planten zijn niet aan te raden hoor

baardagamen zijn daarvoor zeer te destructief

als ze ze niet platwalsen zullen ze ze zeker aanvreten

ik spreek uit ervaring heb het ook geprobeert

zoals eerder gezegd heb ik deze vervangen door nep en heb hier geen nadeel van eerder voordeel bij het sproeien

enkel in de gaten houden dat ze er niet aan knagen als dit zo is dan zit er niets anders op om geen planten te plaatsen

dat van die 5 cm zei ik omdat dit leuker staat en dat de baardjes ook wel eens graven stimuleerd hun natuurlijk gedrag

krekels voer ik niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej

ik vindt het ook een gaaf terrarium hoor

leuk met die inrichting zo

ik zou er niet zoveel aan doen

ik heb ook zon terrarium.. Is het egt minder goed als je een kurken achterwand hebt.. want ik merk er soms wel wat van .. ik zie de krekels er namelijk allemaal 8er kruipen <_<<_< <_<

dus dat kan ik beter in iets anders laten doen??

 

 

groetjuhss

w-lover

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heej

ik vindt het ook een gaaf terrarium hoor

leuk met die inrichting zo

ik zou er niet zoveel aan doen

ik heb ook zon terrarium.. Is het egt minder goed als je een kurken achterwand hebt.. want ik merk er soms wel wat van .. ik zie de krekels er namelijk allemaal 8er kruipen <_<<_< <_<

dus dat kan ik beter in iets anders laten doen??

 

 

groetjuhss

w-lover

Dat over de kurken achterwand heb ik helemaal geen problemen mee, ik laat zoiezo toch niet in ene

een paar krekeles te gelijk los in de bak, ik geef ze in een bakje en ze eten ze omstebeurt op.

Als er toch 1 krekel ontsnapt gaat 1 van mn baardjes er in no time achteraan en eet ie hem op. ze hebben er dus niet eens de kans voor om achter het kutk te kruipen! Snap zoiezo niet hoe ze dat dan zouden moeten doen want het kurk zit vast aan het glas...

 

Dus als je je want niet wil veranderen, zou ik ze net zoals ik doe.

De baardjes per stuk voeren en dan gewoon een portie krekels in een bakje voor hun neus houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×