Jump to content
Sign in to follow this  
poema

Voeder Foto's

Recommended Posts

hier fotos van me diadeempje onder etenstijd..

 

heb honger....... wil muis!!

s.jpg

 

joepie

s-1.jpg

 

 

dan heb je hem in een hoekje gedreven hoe dan nog te wurgen?...

pletten tegen de wand dan maar... <_<

 

s-4.jpg

 

 

s-2.jpg

 

 

s-5.jpg

 

grzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie fotos hoor

 

ik vind het echt heel erg knap dat ze zo een beest weg kunnen krijgen (gezien af en toe de groote van hun bek haha)

weet wel hoe het gaat, maar blijft onvoorstelbaar.

 

Groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

muis :o zeg maar gerust rat:P

 

ik wil je alleen als tip geven om hem in een curver bak eten te geven.. nu krijgt hij zand binnen kijk maar naar de laatste foto. ik weet niet of dit kwaad kan maar geen zand lijkt mij altijd nog beter dan met:D

gr bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej dankjullie voor de reacties :D

 

@bas

ik voer expres niet in een curver box omdat ik dan toch weer de slang vast moet pakken waar ze erg gestresst van word. heb al een keer gevoerd in een lege bak maar ze liet de prooi vallen toen me moeder me kamer binnen kwam en pakte hem na een flinke tijd nogsteeds niet. ook komt er in de bak zelf nog stres bij kijken is mijn mening dus dan liever gewoon zoals nu op de *voeder steen* de grote steen die zoveel mogelijk schoon is *veeg altijd effe het zand eraf voor het voeren*

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej poema..

 

gewoon muis in curverbak en die in terra zetten hoef je hem niet te hanteren..

hij glijd gewoon in de curver pakt de muis en gaat er weer uit?

 

komt geen handteren aan te pas? of wel?

 

gr bas

 

correct me when i'm wrong

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en dan sleept de slang de muis uit de bak en zit de achterzijde van de muis alsnog onder het zand. Denk niet dat dat werkt Bas en ik denk ook niet dat die kleine hoeveelheden kwaad kunnen, een slang heeft sterke maagsappen en een slang eet in de natuur per slot van rekening ook niet uit een curver box

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej bas:

 

erg creatief verzonnen maar das denk ik meer moeite voor eigenlijk niet veel ;)

 

de slang leeft in woestijn gebieden en dan vooral de oases en daar ligt ook zand. bij jonge dieren kan het tot verstoppingen lijden maar deze is een meter en die korreltjes zijn niet zo groot dat het nu nog verstoppingen zullen veroorzaken

buiten dat denk ik niet eens dat ik de curver in me terrarium krijg laat staan dat ze slang zelf in de box gaat.

 

john K wat bedoel je met : een slang heeft sterke maagsappen

 

dat lijkt me namelijk wel logisch maar wat heeft zand ermee te maken? hij verteerd echt geen zand hoor ;)

gaat allemaal netjes het poepgaatje uit :D

 

greatzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

prima

ik geloof je

was alleen maar een tip

 

 

gr bas :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, is ook zo, stom. sorry!! kom denk ik omdat ik vlak daarvoor met een maat van me zijn boa constrictor aan het voeren was en zijn vriendin vroeg hoe het nou eigenlijk komt dat slangen knaagdieren zo snel kunnen verteren. Daar zat ik denk ik nog een beetje mee in mijn hoofd denk ik. Ik zal voortaan mijn berichtjes nalezen voordat ik ze post, anders zeg ik straks nog meer verkeerde info en tips!

Maaja, voor Bas maakt het niet uit, want die weet wel aardig wat van slangen schat ik zo in, maar goed dat jullie me scherp houden jongens!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi poema

weet je ,je zou je aan moetten melden bij het dieren paradijs forum.kan je je hart ophalen,heel veel slangen daar enzo.(en nog meer fotos)

ps ik vind dit dus echt weer niks.het is een dier in gevangenschap,als je dood voert,uit de vriezer dus,kan je hem zelf voeren,geen stress,geen zand geen niks.gewoon een relaxe slang.

maar goed ik snap dat het de kik is om levend te voeren,wat de kik is hoop ik nog een keer uitgelegd te krijgen

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen probleem hoor bas :lol:

 

er is niet zoveel kicks aan hoor ik vind het gewoon mooi dat deze slang nogsteeds verder wil en beter word. ik vind het ook beter diepvries is nou eenmaal niet beter dan levend vanwegen de vitamines die kapot gaan bij vriezen ook verslappen de spieren niet en blijft hij iets gemakkelijker in conditie en mooi. verder heeft deze een giftand achter in zijn bek dus hij kauwd onder het wurgen nouja hij begint eerst flink te kauwen enz als ik diepvries voer dan komt dit gif (is echt heeel weinig) nooit door het lichaampje van zijn prooi wat de spijsvertering bevordert.

 

over enige maanden vind ik er toch niets bijzonders meer aan hoor maar heb ik een hele mooie slang (wat ze nu ook al begint te worden :rolleyes:B) )

 

ik begrijp ook dat er mensen zijn die alle dieren een zo pijnloosmogelijke dood moeten hebben maar ik vind dit humaner. zeker bij deze slang omdat zijn gif verdovend is dus heeft de prooi minder buwust zijn dus voeld hij niet zoveel meer.

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
muis :o zeg maar gerust rat:P

 

ik wil je alleen als tip geven om hem in een curver bak eten te geven.. nu krijgt hij zand binnen kijk maar naar de laatste foto. ik weet niet of dit kwaad kan maar geen zand lijkt mij altijd nog beter dan met:D

gr bas

Ik heb geen verstand van slangen, ik wil er wel graag

Share this post


Link to post
Share on other sites

vette foto's!!!

wil eigenlijk ook wel een slang, maar mijn vriendin is daar een beetje bang voor, dus dan neem ik der maar geen <_<

ik maak ook vaak foto's als mijn hunter aant eten is!

post-25-1163580496.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke foto's :D

ik mag van mijn ma absoluut geen slang langer dan een maandje of 2 in haar huis hebben! maar ik zit vanwegen me opleiding in Barneveld op kamers dus daar zit deze vent dus ook :P toen ik hem geruild had zat hij heel even in mijn kamer thuis ze vond het niet verschrikkelijk ze zag hem ook niet veel maar daarna wassie weg en ze wil wel altijd fototjes zien maja was bij me halsbandleguaantjes ook eerst vond ze het niet zo.. zeker hun voer niet maar ze kwam altijd even kijken waar ze zaten wat ze deden de interessen is er (gelukkig) wel. als ze er niets van af willen weten koop een goed slangen boek als je die nog niet hebt en laat zien hoe groot ze worden (of wou je al een tiger? :D:lol: ) en naar een slangen beurs mee slepen en maar eens wat leuke mooie interessante beestjes zien :)

 

@nia een beetje inlezen en een gut of een lampro en dan leer je snel wat dingen, verder blijven informeren tot je genoeg weet voor je slang die je graag wilt :;):

ik wil heeel graag gifslangen kweken verzorgen en misschien als ik het lef en het verstand krijg nog eens melken. samen met een goede vriend van me die echt alleen wil melken (ook alleen met slangen bezig is bijna ;) ) misschien dat we een bedrijfje oprichten maar ik neem vanalles vind echt zoveel reps en insecten mooi :rolleyes:

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×