Jump to content
*BB - Dragons*

Te Jong Of Niet Te Jong

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

ik was gisteren wat aan het rondsnuffelen op het web en zag dat op de site van de kweker "dachiu", wat kweekverslagen stonden.

 

Toen ik de pagina open deed zag ik dat er gekweekt werd met vrouwtjes van 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben niet zo goed in moeilijke engelse woorden <_<

maar als er staat dat ze kweken met 8 a 10 maanden oude vrouwtje vind ik dat zelf wel erg vroeg.

Zoals je aangeeft een vrouw die 1,5 jaar oud is vind ik toch wel het minimum om te paren.

En dan ligt het er nog aan of het een groot vrouwtje is of een kleine, want als ze klein is zou ik zeker nog wachten.

Beestjes zijn nog niet uitgegroeid, en het eieren leggen kost hun heel veel energie en kalk.

Nog maar niet te spreken over de groei achterstand die ze evt zouden kunnen krijgen.

 

Maar staat er echt dat er gekweekt wordt met die leeftijden? (ik kan wel een beetje engels, maar.............)

 

Groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, Esma, dat staat er echt, er staat zelfs dat er per ongeluk een vrouwtje van 5 maanden eieren gelegd heeft. Per ongeluk, wat moet ik me daarbij voorstellen, zo van, ach ja, ze kwam toevallig een mannetje tegen en toen hebben ze per ongeluk HET gedaan.....

Vreemd hoor, lijkt me niet echt gezond. En ook heel zielig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

belachelijk op zulke leeftijden kweken

ja maar dan zijnz e wel al....cm

die van vijf maanden zou zeg maar tussen de 36-38 cm zijn

met vijf maanden is dat dus wel groot

maar als een dier al zo vroeg zo groot is is het nog veel belangrijker om het dier uit te laten groeien

je ziet het steeds vaker dat men per ongeluk zwanger roept

maar inderdaad nia per ongeluk is in mijn ogen onnodig

is een kwestie van op tijd uit elkaar halen

doe je dit niet is het niet per ongeluk

maar ben je gewoon nalatig

heeft niets met ongeluk te maken maar dan heb je er bewust voor gekozen

ok je kunt gedachten hebben zijn allemaal vrouwen en er per ongeluk een man tussen hebben

maar met 36 cm kun je het echt wel zien

meestal is er maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo nia,

wat je schreef over per ongeluk,

 

kan wel hoor

 

 

 

 

 

zou de mannen die deze smoes gebruiken thuis ,niet de kost willen geven :rolleyes:

 

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik niet, :(

 

 

 

 

 

 

 

 

die andere :rolleyes:

 

 

 

groetjes

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even logisch nadenken waar denk je dat dachiu aan al zijn nakweek dieren komt waar enorm vraag naar is zowel van binnenland als buitenland als hij zou wachten tot ze 1,5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even logisch nadenken waar denk je dat dachiu aan al zijn nakweek dieren komt waar enorm vraag naar is zowel van binnenland als buitenland als hij zou wachten tot ze 1,5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef u helemaal gelijk, als het zo ver is gekomen dat zo,n ervaren kweker niet meer om de gezondheid van zijn dieren geeft hoeft het niet vind ik. <_<

 

En idd, voor dat soort geld ga je ervan uit dat er verantwoord gekweekt wordt.

 

Maarja, ik denk niet dat Dachiu erom zou malen wat ik vind als ik er een telefoontje mee zou doen. :P

 

groetjeuuz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze mensen verdienen enorm veel geld met het kweken en verkopen van hun dieren en als zij vinden dat de tijd al rijp is om te kweken met dieren van 10 maand oud kun je ze toch niet tegenhouden.

Deze kweker komt ermee naar buiten maar als je eens moest weten hoevelen dit al doen met dieren van deze leeftijd ik zou ze niet graag te eten geven hoor.

Vergeet ook niet dat hun dieren veel verder staan op deze leeftijd dan de onze omdat ze daar dag en nacht buiten zitten in ideale omstandigheden.

De dieren waarover het hier gaat zullen wel de grootste dieren zijn die ze geselekteerd hebben en rijp genoeg bevonden hebben om al mee te kweken.

In de natuur vraagt het mannetje ook niet eerst aan het vrouwtje hoe oud ze is hoor.

Ikzelf wacht bij de baardagamen wel tot de vrouwtjes 15 maanden zijn en bij de kameleonsvrouwtjes tot ze 12 maand zijn.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je verder kijkt in de kweekresultatenoverzicht zie je verder geen buitensporig gedrag m.b.t. zwangere vrouwtjes, dus waarom gaat iedereen er gelijk van uit dat er altijd zo vroeg met ze gekweekt wordt.

 

Kijk ik ben van mening dat als een vrouwtje er klaar voor is dan is ze er klaar voor en dan zal ze het toestaan en zo niet dan bijt ze wel van zich af hoor. Alleen het is aan ons - de eigenaren - om te beslissen om ze bij elkaar te zetten. In de natuur zullen ze er helaas ook aan moeten geloven als ze een hitsig mannetje tegenkomen, en ook daar zal gelden, ze is er klaar voor of niet..... En hier zou dat dus niet hoeven omdat wij de eigenaren er nou eenmaal over kunnen beslissen.

 

Ik denk niet dat er gelijk in het wilde weg geschreeuwd moet worden dat het altijd gedaan word door dachiu. Tuurlijk zullen ze geen 1,5 jaar- 2 jaar wachten. En om nou ook gelijk te zeggen dat deze mensen niet om de gezondheid van hun dieren geven vind ik ook v

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar zul best gelijk in hebben

ze willen een naam hoog houden

maar je ziet in de lijst toch echt dames van jonger dan een jaar staan en dan zelfs nog een dame van vijf maanden

als je zo,n naam hebt dan zou je dit soort dingen toch wel laten lijkt mij

maar ze komen er eerlijk voor uit op deze lijst en dat siert ze

echter heeft het dus niet mijn voorkeur dieren te jong laten kweken

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×