Jump to content
marvin

Misschien Een Leguaan....

Recommended Posts

hoi

nijkerk ligt tussen amersfoort en harderwijk.weet je dat.als je langs wil komen mag dat hoor!

en idd iggys moetten eruit.wandelen ,het huis verkennen.

het is maar wat voorn dier je wilt,iggys worden groot,sommige slangen varanen,tegu,s .zijn ook groot. maar die soorten zijn voor de heb vind ik zelf.kuffelen doe ik niet met mijn reptielen,maar er zijn iggys die echt graag bij hun baas zitten,ze zoekken je op en gaan op je schouder zitten.lola doet dat niet,gelukkig maar,hij word te groot.maar in de paartijd legt hij plugjes neer voor me,en ik ken er die zich vasklampen en proberen de baas te bevruchten,zit je onder de witte kwakkies!en zie ze maar van je arm af te krijgen terwijl hij bezig is :D .iedereen weet nog wel dat lola aant sexen was met z,n handschoen vorig jaar.nou dat was lol hoor,verstand op nul en hij sleurde het ding het hele terra door,hij toont nu ook al weer intresse.

tis goed dat je er zo mee bezig bent hoor,als je zomaar een dier neemt en het valt tegen zitten jullie alle2 met de problemen.

groetjes anita

post-30-1163166232.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

doedel vind het echt helemaal super als ik haar begin te knuffelen.. dan zit ik lekker onderuit op de bank met de leguaan op me borstkast met zijn koppie tegen mijn nek.. en dan lekker over de rug aaien en onder de kin. dat vind hij ook helemaal geweldig.

maar diongo vind het maar niks. die heeft zo iets van weg jij :lol: en begint dan hevig te knikken en loopt dan rustig weg haha

 

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat reptielen geen knuffeldieren zijn, maar mijn baardagamen zijn dus wel echte knuffels, vinden het heerlijk om bij je te zitten.

 

En een leguaan moet gewoon hanteerbaar zijn en er inderdaad uit zijn terra kunnen, zoals hier al eerder gezegd is. Een leguaan wordt groot en als hij niet tam of hanteerbaar is dan wordt het inderdaad een crime om deze te verzorgen. Vraag maar anita, zij had een leguaan, die totaal niet te hanteren was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat ik nog vergeten te vertellen was, als Flip bang is of ergens van schrikt zoekt hij juist bescherming bij mij, dan voelt hij zich op zijn gemak bij mij. En als ik Flip uit zijn terra haal geeft dat totaal geen stress, hij is heel nieuwsgierig en wil juist alles verkennen.

 

S morgens als ik bezig ben met het eten maken voor de dieren dan zit hij altijd op mijn schouder mee te kijken. En als ik flip roep dan komt hij ook naar je toe.

 

Het is echt een lieverd, en als hij er geen zin in heeft dan laat hij dat ook merken door weg te lopen en dan laat ik hem met rust. Ik pas mijn aan aan flip, want een leguaan is erg veranderlijk want in het begin als je denkt vriendjes te zijn, dan wil hij ineens niets meer van je weten, ik vind het welzijn van hem het belangrijkste. Ik heb het echt getroffen met mijn flip. En hier is het s morgens altijd een heel ritueel, eruit, eten bereiden, terug in het terra, eerst zijn sperciebonen dan nat sproeien en dan gaat mijnheer eten.

 

Maar dit heeft heel veel tijd en geduld gekost, maar in het begin als hij nog een baby is denk je nou dit wordt nooit wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×