Jump to content
erwin

Terug Uit Nijmegen

Recommended Posts

bleek voor de zoveelste keer niet goed gelezen te hebben,dus om 09.15 op post,om met de eerste binnen te zijn,voor een beurs die maar om 11.00 uur bleek te beginnen,en niet om 10.00 zoals ik dacht.

 

al van in het begin leek iedereen wel al zijn eindejaarspremie te hebben ontvangen,er werd gekocht alsof de beurs maar eventjes open zou zijn.

 

het aanbod van baardagamen,was buiten de gewoone (die er meestal wel zijn met prachtige nakweek) kwekers die er bijna altijd zijn,zeer mager.

 

 

al ben ik verbaasd dat een organisatie zoals deze van nijmegen,niet beter kontroleerd.

 

NOG NERGENS GEZIEN zoveel gehandicapte beestjes.

het leek wel of er was afgesproken,om eind sizoen de rest te verkopen.

niet enkel zonder staart,heb er zelfs gezien waar de voledige poot met arm weg was,en daar durvden de verkopers zelfs nog 5 euro voor vragen.

zelfs een zonder achterbeen.

toen ik er iemand over aansprak,hoe hij zoiets mee durfde brengen naar een beurs,is hij op zoek gegaan in zijn baardjes,naar eentje met een staart,en vier pootjes.

toen hij deze bovenhaalde,bleek het arme beest maar een oog te hebben.

zijn uitleg was,,,,wat moet ik er anders mee doen.

hij had niet ee'n normaal beestje bij.

ook een belg,waar we regelmatig in de winkel kwamen(nu dus nooit meer)had enkel zo een beestjes mee,en vroeg er zelfs nog 50 euro voor.

 

iedereen zal wel enkele ongelukjes hebben,dat er een staartje weg is,maar 30 van verschillende groote opsparen,en dan op een beurs verkopen.

 

en wat nog erger is,er zijn mensen die ze kopen.

 

heb gekocht waar ik voor kwam,(en nog iets meer)en ben naar huis gereden.

 

groetjes

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

en wat nog erger is,er zijn mensen die ze kopen.

 

Hoi Erwin,

 

waarom is het nog erger dat mensen dit kopen. Ik ben er ook zo een die denkt, ach wat zielig, kom jij maar bij mij wonen, dan krijg je tenminste een goed tehuis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wij zijn ook terug van de beurs.

 

Het was voor ons de eerste keer, en het is ons toch wel tegengevallen.

 

Verder vonden wij het niet druk, gelukkig wel met enkele bekende

gesproken, Gerrit, Bart, Iljan, Mike, kuno en zijn vader hopelijk

niemand vergeten.

Deze gesprekken waren eigenlijk nog het leukste van de beurs.

 

Inderdaad jammer dat er weer veel beschadigde baardjes werden

aangeboden. :(

 

Voor de mensen die deze kopen kan ik ergens nog waardering opbrengen,

maar de kwekers die deze verkopen verdienen geen beetje respect.

 

Het komt inderdaad wel eens voor dat er een ongelukje gebeurd, maar bij sommige kwekers komt dit wel heel vaak voor.

 

En hoe komen die zogenaamde ongelukjes, de dieren krijgen gewoon te weinig eten en beginnen aan elkaar te knagen. :angry:

 

Zulke diertjes verkopen is echt geen reclame voor onze hobby.

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo en ben het helemaal eens met Marc want de beurs stelde niet veel voor deze keer en het aanbod was zeer mager en vond dat er ook niet veel volk aanwezig was.

Het leukste was nog de gezellige babbels die we weer kunnen doen hebben met verscheidene forumgangers.

Ben wel niet voor niets gekomen want heb mijn dubia's en prachtig grijs zand van Marc in ontvangst genomen waarvoor mijn dank dat ze dit voor mij hebben willen meebrengen.

Zijn dan in Wijchen nog een koppeltje kameleons gaan ophalen nu we toch in de buurt waren om mijn pardalis collectie uit te breiden namelijk de ambilobe red bar ;) en hebben dan maar de 2 uur durende terugrit aangevangen.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

nia

als de mensen ze niet kopen,worden ze ook nietmeer te koop aangeboden.

het is maar dat ze er nog geld voor krijgen dat ze het doen.

eentje zonder staart kan nog,of enkele teentjes,maar daar is mijn persoonlijke grens.

 

beestjes,die meer onderdelen missen,horen niet meer verkocht te worden.

zoek dan mensen die ze willen opvangen,en een aangenaam leven willen geven,en geef ze zo weg.

 

een beestje waar het voledige achterbeen weg is,en zich voortsleept ,heefd geen aangenaam leven meer.

 

als je wil kweken, moet je ook je verantwoordelijkheid opnemen.

ongelukjes kunnen gebeuren,maar doe er dan iets aan,en ga niet de ziellige gaan uithangen met deze arme beestjs,terwijl het uweigen schuld is,en een ander opzadelen met uw probleem.

 

zoals mark aanhaald,voldoende voedsel,en met niet te veel in een terarium,spaard veel dierenleed uit

 

groetjes

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

helemaal mee eens

ten eerste is het voor de kweker geen goede reclame om zo een beestjes aan te bieden en nog minder voor onze hobby

ikzelf had hier bij de nakweek eentje zitten die was klem geraakt met zijn staart de eerste dagen en was dus een stukje kwijt

ik had er mij al met verzoend dat dit diertje niemand zou willen omdat er nog zeg maar eerste keus was en ik het wel zelf zou houden

maar de verwondering was groot toen ik hier kopers over de vloer kreeg die de voorkeur gaven aan degene die een stukje miste

zo zie je maar, mensen kun je nooit inschatten

hun keus viel voor dat baardje en ik kon hen niet op andere gedachten brengen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben als ik dit zo hoor blij dat we niet zijn gegaan

dit is te triest voor woorden

doe het goed of doe het niet

ze willen te vaak maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOi,

 

Ik ben ook op de beurs geweest. In de voormiddag was het toch redelijk druk, we zijn wel vlak nademiddag terug vertrokken omdat we gekocht hadden wat we moesten hebben.

 

Dat vond ik ook jammer, de baardjes die een achterbeen ofzo miste. Verschrikkelijk zoiets! En dan shrijven ze er nog bij Gehandicapt, plus de prijs. Inderdaad zo'n diertjes hoef je weg te geven, maar zo zie je maar hoe geld toch een belangrijke rol speelt bij die mensen.

 

We hebben alleen Kuno en de ouders en Erwin gezien en gesproken. Ik had gehoopt gerrit tegen te komen maar die heb ik ondertussen al een pb gestuurd.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben wel een geslaagde dag gehad,ik was op 2 hypo's na weer alles kwijt

28 hetjes en 2 hypo's van de hand kunnen doen

bij mij waren de dieren gelukkig wel puntgaaf... ik had 1 diertje die een cm miste van de staart,maar die is naar een kennis gegaan,uiteraard voor niets,diegene gaat er goed voor zorgen,daar ben ik niet bang voor...

 

verder heel wat mensen gesproken,en dat was natuurlijk weer erg gezellig...

 

gr kuno

Share this post


Link to post
Share on other sites

val in herhaling,,, kuno,,,, het sierd u dat je geen dieren verkoopt die niet puntgaaf zijn.

(hadden ook niet anders verwacht hoor)

 

groetjes

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het wel met jullie eens hoor dat er veel "slechte" dieren verkocht worden die niet goed verzorgd worden, en vaak is het ook bij dezelfde "kwekers"

 

Maar ik heb hier nog een mooie man halsband zitten, die mee gaat naar de beurs in den bosch en die mist een stukje van zijn staart (hij kan alles nog en is net zo aktief als die andere)

Dit komt niet door te weinig voedsel in de bak, maar door een ongelukje met een schuilhokje <_<

Maar ik hoop toch ook dat hij verkocht wordt op de beurs moet ik zeggen.

 

Maar ja je kan helaas niet altijd zien aan verkopers wie er wel goede bedoelingen heeft en wie niet he

 

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×