Jump to content

Recommended Posts

je heb het ws over wateragamen??

de man heeft grotere stekels en een grotere "kam"

en een rode kin.

porieen kan je het ook aan zien, maar daar heb ik geen kaas van gegeten :P

ik heb fotos geplaatst en mensen hier op het forum hebben mij geholpen met zeggen wat voor geslacht ik heb, en dan hebben ze niet naar de porieen gekeken.

Misschien idee om foto te plaatsen

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor wateragamen ofbaardagamen?

 

in iedergeval, langs de binnenkant van de 2achterste poten hebben mannetjes grotere porioen dan vrouwen. net kleine wratjes op een rijtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

bij jonge wateragamen kan je het inderdaad wel eens zien aan de porie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de informatie....

 

mijn grootste agaam ( 37 cm) is waarschijnlijk een vrouwtje want ze heeft een kleinere kam en stekeltjes en geen rode kin en bijn geen porien te zien..

 

De andere ( 29 cm )is waarschijnlijk een mannetje want hij heeft een rooiere kin en heel duidelijke porien

 

Straks krijgen ze jongen geen ID wat ik dan zou moeten doen ik zal het ff vragen bij een dierenarts of kan ik het hier ook vragen?????

 

 

alvast bedankt,

wateragaamlover

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk ff bij het topic fotogallerij baardagamen daar wordt goed uitgelegd hoe je fotos kan plaatsen

ook een link nar photobucket wordt hier gegeven (is gratis)

 

succes

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe vinden jullie ze je mag het gerust zeggen en ook eerlijk want als ik iets niet goed doe moetn jullie het mr gewoon zeggen..

 

Zijn ze goed van kleur enz.... Ze zijn nu zoals ik ze van de vorige persoon heb overgekogt..

 

ik hoop dat ik ze goed verzorg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi aan de hand van die foto,s kan ik dus echt geen geslacht zien

maar ik heb geen ervaring met wateragamen

alleen lijkt het wel of hun bekkie,s wat vervormt zijn

mischien rachtis of vaak tegen raam of bodem van het bad gebotst

maar wellicht krijg je nog wel reactie,s van mensen die zelf wateragamen hebben

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo te zien hebben ze al bekwonden het meest gevreesde en vervelendste ziekte bij wateragamen wat bijna altijd door vervuild water komt als gevolg w-agamen zijn daar erg gevoelig voor ze urineren in het water en als dit niet goed word gezuiverd door een krachtige pomp of iedere dag het water eruit en schoon maken krijg je roze lippen met soms korstjes erop enz als ze het eenmaal hebben is er vrijwel niets meer aan te doen het beste was dus een goede sterke externe pomp te gebruiken en regelmatig al het water + de bak ff te verschonen. wat absoluut nu nog steeds moet gebeuren natuurlijk anders word het erger en infectie ziekten kunnen dan ook makelijker in het dier komen.

 

zo heel stiekem een gokje mag wagen is de achterste met de mooiste kam het mannetje naar mijn mening de voorste is wat kleiner van bouw maar je zou eens in je hand moeten nemen fixeren *vast houden dat het dier niets kan doen* en dan op een natuurlijke manier de staart voorzichtig omhoog buigen en als het daadwerkelijk een koppel is dan zie je bij de man 2 bobbeltjes bij de staartwortel opkomen net als een baardje en bij een vrouwtje niet natuurlijk :D

 

denk dat je met porien het *vreemde* rijtje stipjes/wratjes op de onderkant/achterkant van de dijbenen van een man bedoelt. van een klein afstandje ziet het eruit als een soort scheur randje van een briefkaart. dit scheurrandje is zeergoed zichtbaar bij mannetjes en niet echt bij vrouwtjes volgensmij niet eens dat weet ik niet zeker alleen...

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie geen fotos :(:(:(

of staan ze op een ander topic??

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie m gewoon op de vorige pagina or...

er kwam nog een vraagje in me op mag ik het hele terrarium zien? grzzz

 

grzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

zo te zien vallen de bekwonden nog mee hoor ik heb al ergere dingen gezien bij wateragamen

wat ik op de foto kan zien is volgens mij de achterste een mannetje en vooraan het vrouwtje maar hierbij is geen 100% zekerheid

ik zou wat meer willen zien zeg maar de dieren in hun totaliteit

zoals ze nu zijn zouden ze wel wat mogen aandikken

probeer de krekels af te wisselen met wasmotlarven,regenwormen en rupsen

dit zijn bronnen van eiwitten

en vergeet zeker niet de calcium en de D3

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooo het gaat echt niet goed met mij hoor

ik zat al op pagina 2 ipv 1 en ja de fotos stonden op pagina 1 :wacko::blink:

 

mooie beestjes hoor!

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

zodra het begint kan het alleen erger worden heb ook al hele erge gezien met dood als gevolg zelfs!

 

en zo eens in de zoveel tijd een vlinke sprinkhaan je zou ook eens een kleine goudvis ofzo in de waterbak doen kijken of ze die pakken ze eten in het wild ook weleens vis. het breekt wel vitamine B1 af dus dient bijgevoerd te worden in de waterbak maar dat alleen als je het iedere dag voerd en dat denk ik niet he ;)

 

rupsen zijn echt heel gezond en voedzaam daar een beethe poeder overheen en een uv-b lampje erbij dan is het helemaal goed

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii

sorry dat ik een tijdje niks van me heb laten horen

onze computer was kaduuk :D

mr ik zal zoo 2 foto's sturen van de dieren in hun totaliteit;) B) alleen doet de camera vaag duz kan ik ze niet op de pc zetten:S

groetjuhhs

 

w-lover ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wateragamen kunnen 90cm lang worden, helft staart. Het feit dat je wateragamen hebt met bekwondjes betekent dat de dieren waarschijnlijk wildvangdieren zijn. Voor de rest zien je wateragamen er niet slecht uit hoor.

Wat het geslacht betreft, volgens mij ( kan het niet helemaal goed zien ) zijn de vergrootte schubben op de onderkaak bij de achterste agaam op de foto rose achtig van kleur. In dat geval is dat een mannetje.

Als ik naar de kammen kijk ( die van mannen zijn hoger dan bij vrouwtjes ) denk ik ook dat de achterste een man is en de voorste een vrouw. Kortom, ik durf voor 90% zeker te zeggen dat de achterste een man is en de voorste een vrouw. Als je het echt zeker wilt weten vergelijk dan ook nog even de staartwortels van de dieren met elkaar, of uiteraard de porien om het zeker te weten.

 

Greetz John

 

P.s als je meer wilt weten vraag het gerust!

Share this post


Link to post
Share on other sites
En heeft het mannetje dan een grotere staartwortel???

 

 

thnx

B)

inderdaad, het mannetje heeft vaak een verdikte staartwortel

maar dit laat zich eigenlijk maar opmerken zo rond een leeftijd van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot uw dienst, t lijkt me leuk als je ff foto's post van je complete terrarium!

 

Greetz John

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je de foto's ff verkleinen. Is wel het een en ander over te vinden op dit forum!

 

Greetz John

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×