Jump to content
Sign in to follow this  
poema

Spalerosophis Diadema

Recommended Posts

hallo allemaal,

 

zoals ik eerder melde was ik bezig info te zoeken over een diadeemslang.

deze info heb ik gevonden en een bak klaargemaakt om mee te nemen naar me kamer.

 

sorry voor de foute verdeling van de lampen maar moest ff de verf drogen ;)

00987terraS-13.jpg

 

zijn vorige terrarium was 30 x 30 x 70 cm (l x b x h) en het is een grondslang.

er zat een waterbak in die meer dan de halve bodem bedekte en geen takken of plateautjes..

 

hij zag er 3 weken uit alsof hij ging vervellen helaas niets verandert ik weet niet zeker meer of het precies het zelfde was maarja zo begin je met twijfelen dus ik wacht het nog heel even af ik hoop dat hij snel moet poepen want wil ff een mest testje doen...

 

nu dus even in quarantaine.. maar kon het niet laten ff een kiekje te maken :D

00987terraS-9.jpg

 

00987terraS-12.jpg

 

00987terraS-10.jpg

 

00987terraS-11.jpg

 

 

het aggresieve valt overigens heeel sterk mee hij vind het niet erg dat k hem vast pak en hij sist veel minder...

 

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind hem er heel lief uit zien, hoe oud is ie nu? En heedt hij altijd in zo'n klein hokkie gezeten, das echt heel zielig! Ik hoop dat ie snel gaat poepen! Succes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dankje ze staan er wel bekent om zenuwachtig te zijn ;) maar das een kwestie van doortastend zijn :) ik schat hem nu zo op de 2 a 3 jaar hij is nog niet volwassen denk ik. een kleine 1,20 lang ik kan het niet precies meten daar is ie nog iets te zenuwachtig voor..

hij heeft niet altijd in dat kleine bakje gezeten maar eerst zat hij in een 50 x 30 x 40 lxbxh en dat met beuken snippers en heel veel plantjes.. terwijl ze in oases van woestijnen voorkomen... :( gelukkig krijgt ze nu een beter leven :D

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

he gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

mooi beestje hoor

nou nu kan je hem wel een goed leven geven!! en dat zal ie erg waarderen dnek ik :D

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje :)

ik denk wel dat het moet lukken een beter leven te geven :)

hij is stukken minder agressief als eerst laat veel meer toe en ligt lekker rustig tussen het hout onopvallend te zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey poema,

 

volgens mij ligt die idd in de vervelling. dof in de huid en vage blauwe ogen. dat zie je normaal altijd bij vervellingen. wat je misschien zou kunnen doen is de slang af ent oe lekker te baderen, doe ik ook altijd met me slangen. ik doe dit omdat de slangen hier echt behoefte aan hebben en omdat het zeer goed voor de spijsvertering en darmen van de slang is. zo zul je zien dat de slang veel eerder zijn uitwerpselen uit het lichaam werpt. meestal zie je dan ook dat ze in het water een drolletje leggen. wel handig want dan zijn ze ook goed schoon en daar heeft een DA etc, meer aan dan dat het uit het terrarium komt. want dan zit er vaak ook iets van houtsnippers aan.

 

ik doe ook altijd vitamine D3 er door heen om de zoveel tijd ELECTROLITE of ELECTRODIZE weet even niet meer hoe het heet. zal strax wel even op het flesje kijken. dit is zeer goed voor slangen en andere reptielen EN het stimuleerd ook eetlust

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey the lizard

 

zoals ik al zei dacht ik ook al dat hij gaat vervellen.. maar 3 weken terug lag hij er ook al zo bij dus vandaar dat ik het even afwacht...

 

het is een woestijn slang en das te merken ook ik heb vanmiddag hem geprobeert in een badje te stoppen maar waar een gutt het niet vaak lukt snel naar boven te klimmen (had hem achter het lichaam vast) zat hij meteen om mijn arm heen van de schrik en iedere keer dat ik hem liet snuffellen/tongelen aan het water sprong hij weer op ik denk niet dat hij door iemand in bad gedaan word maar zelf liever erin sprinkt. heb nu een iets groter waterbakje erin gezet hij kan er nu zelf 2 x in..

 

ze staan bekent om zelf zo eens in de bak te badderen... we wachten af..

wat die drolletjes dan betreft tsja ik haal ze of opgedroogt uit de bak of uit zijn drinkbak ik stuur het niet naar de DA maar HCH herpetologischcentrum holland daar is het niet duur en op de site kun je kijken waar ze de mest op controleren.

(www.hch.nl)

 

 

ik heb nog een potje Sera reptilin staan met de vitaminen; A, B1, B2, B5, B12, C, D3, E, H, K3, Pp, dus vitaminen en mineralen... weet niet hoe of wat maar ik doe dit ALLEEN in de drinkbak want bij slangen voer je snel teveel vitaminen

 

ik heb een uv lampje met een normaal spectrum (+/-) 3%

omdat het volle spectrum niet nodig is.

 

ik poeder de muizen met Reptocal van TETRA-fauna omdat ik helaas de nieuwe preparaten nog niet heb (volgendeweek) weet ook niet meer hoe het heette :blink:

 

heb net een muisje erbij gezet maar ze bijt alleen als n gifslang... verder niets dus ik probeer het vanavond nog eens :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat bijten als gifslang heeft te maken omdat ze in de vervelling licht.

ik had een dumerilli grondboa die ik had gekocht en in de vervelling lag. alleen deze had geen blauwe ogen en doffe huid. dus hij hapte alleen uit verdedeging. het gifslang effect. toch moet je proberen de slang af en toe in een cuvorbox met warm water te doen. dumerilli grondboa's vinden het ook tottaal niet fijn. maar toch doe ik het. ik leg ze meestal in het water en die gewoon de deksel van de box erop. ik heb natuurlijk wel luchtgaatjes erin. maar de slangen worden vanzelf rustig.

 

de voordelen van als je ze badert in warm water is:

 

-goed voor de huid en slang zelf ( vocht word niet alleen via de mond maar ook via de huid opgenomen)

- goed voor de maag en lever, nieren enz enz van de slang

-het is goed voor het darmstelsel ( omdat de ontlasting zacht word dan makkelijk eruit komt)

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank voor het compliment :lol:

 

ik ga kijken wat ik mee kan nemen als we alles gaan versjouwen en anders koop ik nog een box

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie slang hoor poema..

daar zou ik heel trots op zijn

hopen dat hij snel vervelt issie nog mooier :)

groet bas

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje bas ben ook zeker blij met hem/haar

ik denk dat ze volgendeweek in haar nieuwe bak zal vervellen dan heeft ze optimaal licht de ruimte en de warmte ik moet het helaas opbouwen omdat ze de afgelope tijd in een hogebak zonder lamp heeft gezeten en daarvoor een jaar door het verblijf zwierf..

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAllo mensen ik krijg toevallig ook een diadeem slang zeer snel , voor onze collectie ,nu heb ik wel veel pythons en boa's soorten ............

en daar weet ik wel raad mee maar de diadeem is voor mijn een raadsel nog een beetje maar ze zijn ophistoglide begrijp ik halfgiftig, en ze zijn best pittihg in gedrag eh ,...een maat van mij wil weten of de beet pijnlijk kan zijn ,of niet ,!??

En het zijn grondsoorten of niet ,soms dus ze kunnen in een grondterrarium toch,..

Groeten Marc,....ok dank voor de reactie alvast ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×