Jump to content
Sign in to follow this  
Carlo & Marion

Onze Berbers

Recommended Posts

De berberskink wordt ongeveer 40cm lang dat is dan met de staart inbegrepen.

Vanmiddag was het wel een grappig gezicht, het mannetje lag onder het zand en even later steekt hij net zijn koppie boven het zand.

We waren eigenlijk van plan de achterwand zelf te maken maar zagen in de reptielenwinkel deze staan in egyptische stijl, dat vonden we zo leuk passen bij de skinken dat we hem toch maar hebben gekocht .

En ik moet zeggen het komt ook heel mooi uit in het terrarium en de skinken passen prima in het plaatje

Trouwens allemaal bedankt voor jullie leuke reacties

 

Groetjes Marion

post-25-1157649942.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn echt leuk

veel plezier ermee

het lukt nu wel om zelf foto,s te plaatsen zie ik goed hoor ga zo door ;)

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog wel een paar vraagjes hoor, ik vind ze zo leuk! Wat eten ze, en hoe groot moet een terrarium zijn voor 1, en kun je er 1 houden, of is het beter er 2 te nemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De berberskinken eten eigenlijk hetzelfde als een baardagaam krekels,sprinkhanen enz

Een enkele keer kan men zacht fruit geven zoals banaan of mango.

Het terrarium waar ze inzitten is 100cm breed x 50x50

Het is wel aan te raden de bodem met 5 tot 10cm te bedekken omdat ze zich graag ingraven.

De winkel waar ik ze gehaald heb drong er op aan om ze ook kattenvoer te geven omdat ze dat daar ook kregen, normaal ben ik daar niet voor dat krijgen mijn andere beestjes ook niet.

Vanmiddag gaf ik ze eten en toen kwam het mannetje gelijk op mijn arm en kroop naar mijn nek, toen verder mijn hoofd op.

Ik keek in de spiegel en dat was zo'n komisch gezicht net dat koppie van hem boven mijn haar.

Even later zat hij terug in mijn nek op mijn witte kraag B) en begon het toch wel enorm te stinken en jawel hoor je raad het al :( gatver dat was even minder zeg ;) maar het blijven leuke beestjes :)

 

Groetjes Marion

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol::D:lol:

 

Goh, hij houdt wel van een schone ondergrond zeg!!! Ik heb het met mijn baardjes ook weleens meegemaakt hoor, zat ik het terra te verschonen en dan zitten ze altijd op mijn schouder, en jawel hoor, bingo!!!!

 

Heerlijke luchten..... <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×