Jump to content
Sign in to follow this  
benjii

Terras

Recommended Posts

nou mijn terrarum is nu 170 jooh 150 breed en 150 diep. en ga hem uitbreiden tot 2meter breed. zodat de leguanen ook uit het raam kunnen kijken

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej the lizard dat zijn nog eens flinke afmetingen hoeveel zitten er in??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Dit is ons terrarium voor Jan. De afmetingen zijn 220 hoog, 210 breed en 100 diep.

 

stef018.jpg

 

stef017.jpg

 

 

Groetjes Donny en Sandy

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha zie net me typfoutje.. maar je weet gelukkig wat ik bedoelde.

er zitten 2 leguanen in eentje waar een stukje van de staart vanaf is en een mooie volw. groene

 

ze maken ook altijd een ommetje door het huis heen. dus komen zeker aan voldoende beweging.

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi hoor,wat heb je voor de achterwand gebruikt,ziet erg goed uit

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

We hebben een camouflage-net aan de achterwand geniet, het net zit zo vast dat hij er in kan klimmen zonder het te slopen. Jan vond het wel even wennen maar nu kan hij lekker klimmen.

 

Groetjes Sandy

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat prachtig hoor,maar ben je niet bang dat hij zou kunnen blijven haken met een teen,en schoonhouden lijkt me ook niet makkelijk.zelf heb ik nog geen achterwand bij lola en houd hem schoon met de stoomreinger.tis een braaf beest maar hij loopt dagelijks door z,n stront te baggeren,en er komt wat uit.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik hebben dat soort net ook liggen. dat zijn gevlochten kokosdraden toch? altans die van mij wel

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik neem aan dat het niet giftig is, maar ik ga er ook niet van uit dat hij ervan zou eten. Hij is er volgens mij al achter dat het niet om te eten is. Alles zit stevig vast en er zitten geen losse delen aan die eraf zouden kunnen vallen. Ik denk dat kunstplanten gevaarlijker zouden kunnen zijn.

Jan is liever lui dan moe, als hij klimt dan is het heel langzaam dus dan komt hij niet zo snel vast te zitten, maar het is niet zo'n avonturier als hij wil lopen dan gaat hij uit zijn hok en maakt in de woonkamer zijn ronde.

 

Wat betreft het schoonhouden, ik ben het grootste gedeelte van de dag thuis dus zijn poep ligt er geen dag in. Komt nog bij dat hij (meestal) poept en plast op een los matje dat op de grond in een hoek van het terra ligt (jaja goed geleerd he?? Nee hoor toen hij voor de zoveelste keer op de zelfde plaats gepoept had heb ik er een matje neer gelegd en daar doet hij het nu op, mooi handig!!). Meestal gaat het goed met het matje gelukkig. Maar hij poept eigenlijk nooit vanaf zijn takken, hij gaat altijd naar beneden :lol: .

 

Het camouflagenet op zich is water bestendig dus dat kun je schoonmaken met een natte doek. Maar mocht het toch een puinhoop worden (het net hangt nog niet zo lang) dan halen we het er weer uit.

 

Groeten Sandy

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier ook ff paar fotoos van "bam bam"zijn huisje....

maten zijn 200x210x100

bam is net iets over de 100cm, en heeft dus alle ruimte....

fotoos:

 

 

DSC00099.jpg

 

DSC00095.jpg

 

DSC00090.jpg

 

DSC00091.jpg

 

en nog eentje van bam..

DSC00102.jpg

 

groetjes cassandra en kruimel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Gaat Bambam via de takken naar boven of via het touw? Wij hebben hier ook een touw in het terra hangen maar dat hangt er voor jandoedel, hij gebruikt het nooit.

 

Ik heb op een ander forum een soort hangmat gezien, een touw met een verbreding van een jute zak met vulling eromheen, erg leuk.

 

Misschien moeten we het touw anders neerhangen, dat hij het dan wel gebruikt. Nu ik erover nadenk en het bij jou zo zie hangt het touw bij ons ook niet echt handig (van de ene kant van het plafond naar de andere) veel te wiebelig.

 

Groetjes Sandy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo,

 

Gaat Bambam via de takken naar boven of via het touw? Wij hebben hier ook een touw in het terra hangen maar dat hangt er voor jandoedel, hij gebruikt het nooit.

 

hij gebruikt het regelmatig....

maar hij heeft sinds kort ook de fantastische uitvinding gedaan dat hij kaN SPRINGEN..... :o

 

springt van 1,50m hoogte tegen het raam, en valt dan zo naar beneden... :blink:

dacht de eerste x dat hij zich wel zou bezeren, maar hij springt, rent naar boven en doet het net zo goed weer opnieuw.... hoezo aandacht vragen :unsure::D

 

maar hij gebruikt het touw wel degelijk... haalt er de meest vreemde toeren op uit...

 

zorg er wel voor dat het goed vastzit... net als alles in je terra trouwens....

als die van jouw de smaak te pakken heeft is ie er misschien niet meer uit te slaan :D:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×