Jump to content
Sign in to follow this  
sem.1

Anolissen

Recommended Posts

hoi iedereen,

omdat ik volgend jaar geen kamleons ga kopen dacht ik aan anolissen.

ik weet er niet veel over, dus alle tips zijn welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

meschien domme vraag

maar wrm heb je wel tijd voor anolissen en geen tijd voor kameleons ?

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Sem.1,

 

Volgens mij staat er al wat info bij het topic hagedissen over

anolissen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die snap ik ook niet helemaal zowel een kameleon als een anolis heeft verzorging nodig

dus waarom geen kameleon wel anolissen???

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dat klopt deels, ivm grootte nemen ze minder plaats in+ ze hebben niet iedere dag (veel) verzorging nodig.

klinkt misschien stom maar het zit nou eenmaal zo, tenzij annolissen net zoveel en net z'on moeilijke verzorging als kameleons moeten hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

kweet niet veel over anolissen en kameleons maar je moet ze toch elke dag verzorgen.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

wat ik weet moeten anolissen net zo als kameleons elke dag gesproeit worden .

en voeren neemt even veel tijd in als met een kameleon .

 

greets edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf 4 jaar anolissen gehad, het is wel een bekende beginners hagedis, maar ondanks dat moet je er toch wel wat tijd aan kunnen leveren, ze zijn zeer gevoelig voor bacterien, als je het terrarium niet goed bij houdt, heeft de anolis zo een ziekte te pakken, moet elke dag vers water, elke dag sproeien.....en verder gewoon de standaard dingen :rolleyes:

 

GrOeTjSsSsSsSs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor de hoeveelheid werk zou ik niet veranderen van kameleon naar anolis, dit scheelt idd niet zoveel werk hoor, heb er ooit ook nog 2 gehad en de verzorging lijkt nogal veel op die van een kameleon

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik zal de vraag anders stellen;

hoeveel tijd nemen anolissen en kameleons per dag in beslag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij is dat gewoonlijk maar 10 minutjes per dag (verzorging alleen, maar ben dr wel veel meer mee bezig), maar dat is bij mijn baardje ook :blink:

marja als je 1ne kameleon de helft van je collectie is dan is dat natuurlijk allemmal snel gebeurd he :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dat is waar, je hoeft ze in ieder geval niet uit te laten of iedere dag te borstelen, scheelt een hoop tijd haha :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt, ik zal overwegen om kameleons te nemen.

maar ik denk dat het anolissen worden omdat ze minder ruimte in beslag nemen en goedkoper zijn.

 

bedankt allemaal, als ik mijn keuze heb gemaakt horen jullie het wel en tot dan zijn tips over anolissen altijd welkom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou eerst eens wat meer over beide opzoeken en dan gwn kopen wat jou het leukste lijkt, en de koop enkel daarop baseren, doe ik ook, daarom koop ik ni dikwijls iets maar als ik iets koop is het wel wat ik echt graag wil, ook al moet ik dan wat langer sparen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tip van Benjii. Koop iets wat je leuk vindt, je gaat toch niet iets kopen omdat het goedkoop is, als je snel van je geld afwil kan dat ook wel op een andere manier haha. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, ik wil ook wel een kameleon.

maar mijn van mijn vader mag ik er niet zo veel geld aan uitgeven :(

maar ik ga mijn uiterste best doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, die vaders ook, dat is dan wel moeilijk want je moet toch ook een beetje naar je ouders luisteren. (je snapt wel dat ik je dit advies geef, want ik ben zelf moeder van 3 jongens haha).

Ik hoop toch voor je dat je je kameleon mag kopen! Succes met het overtuigen van je vader!

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd suc6 drmee, en wat voor kameleon wil je kopen? en van welke grootte/leeftijd? zou gewoon eens op een beurs gaan kijken , vind je dikwijls wel hier en daar een goedkoop kameleonnetje, als je meteen een groter/ouder dier wil zal je warschijnlijk wel wat meer geld mogen neertellen

 

grts

ps : even een fototje van die van mij, zomaar voor de lol

pict0596sm3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het zulke grappige en mooie diertjes, als ik ze zie moet ik altijd denken aan die reclame van Red Band :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben dr bijna zeker van dat ik mijn kameleon ga verkopen

ik vind het geen leuk beestje, mss anderen wel mr ik dus niet, marja kan denk ik ook van dier tot dier verschillen, die van mij blijft nooit stil zitten als je hem uit de bak haalt maar kruipt continu, dus da s niet echt iets voor mij , vroeger wel, toen ik hem kocht maar nu ben ik meer voor beestjes die zich laten doen (baardjes dus) en het geld dat ik dan over heb aan krekels van die kameleon, kan ik een extra baardagaam van voeden :D

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel jmmr dat je hem/haar gaat wegdoen..

 

denk er wel eerst is goed over na!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, ik was aan het denken aan C.cylaptratus.

maar weten jullie misschien een kleinere soort?

dan krijg ik misschien tog men kameleon maar dan wel goedkoper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×