Jump to content
Sign in to follow this  
michael2

Mijn Dieren

Recommended Posts

ik maak zo snel mogelijk wat nieuwe foto's , vooral van men geleedpotigen.

 

terrarium wateragaam man

Afbeelding435.jpg

 

 

terrarium voor de luipaardgekko's

Afbeelding430.jpg

 

terrarium wateragaam vrouw

Afbeelding429.jpg

 

stelling met de geleedpotigen

Afbeelding428.jpg

 

men nieuwste aanwinst A.gigas , grote miljoenpoot soort (wordt +-30cm)

Afbeelding425.jpg

Afbeelding426.jpg

Afbeelding427.jpg

 

men wateragaam man

Afbeelding419.jpg

Afbeelding417.jpg

Afbeelding414.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

phyllocrania paradoxa , ik had een koppel maar die zijn spijtig genoeg met het warme weer overleden,maar nu heb ik tog 14 nieuwe nimfjes

Afbeelding403.jpg

Afbeelding401.jpg

 

de luipaardgekko's :

 

hypo vrouw

Afbeelding314.jpg

 

wildkleur vrouw

Afbeelding253.jpg

 

high yellow vrouw

Afbeelding347.jpg

 

 

men trots : tremper albino man

Afbeelding337.jpg

Afbeelding339.jpg

Afbeelding340.jpg

 

en dan nog is de high yellow vrouw + hypo vrouw + albino man

Afbeelding345.jpg

 

 

het is iets anders als baardagamen ,maar hopelijk weten jullie het te waarderen

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow zijn mooie diertjes bij

wat zijn die phyllocrania paradoxa die heb ik nog nooit gezien

 

grtz spyro

Share this post


Link to post
Share on other sites

phyllocrania paradoxa is een bidsprinkhaansoort

 

op de foto zijn bijna volwassen examplaren te zien... zeer mooie dieren ,maar wat aan de passieve kant.. daarom hebben sommige mense het niet zo voor deze soort , ze hebben liever een actievere soort.

Ik persoonlijk vind dit de mooiste bidsprinkhaan

 

ik heb ook nog deroplatyssen:

toen ik ze net had :

Afbeelding390.jpg

Afbeelding389.jpg

 

deze zijn ondertussen ook volwassen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik vind dat je hele mooie beesten hebt, die wateragaam is ook heel erg mooi, heb ik nog nooit zo'n close-up van gezien. En die bidsprinkhaan vind ik wel heel mooi, maar ook wel eng. Hoe groot is zo'n sprinkhaan als hij volwassen is? En wat eet zo'n beestje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de grootte van een bidsprinkhaan varieerd per soort

zo wordt de phyllocrania paradoxa +-5 cm

maar er zijn soorten die de 10cm halen.

 

hangt gewoon van de soort af.

ze eten gewoon krekels,vliegen,fruitvliegen,sprinkhanen,.... dus andere insecten

ook zijn ze kannibalistisch, er zijn maar enkele soorten die je samen kan houden(mits genoeg voeding) waaronder de phyllocrania paradoxa,maar dat is tog nog een soort van risico.

 

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw Michael, mooie dieren heb je hoor, alleen het zien van die miljoenpoot, kreeg ik toch wel een beetje kippenvel. De wateragaam vond ik h

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ik vin het wel iets hebben.

 

ok het staat vast,met een beetje hulp van mijn lieftallige vriendin heb ik tog besloten een baardagaam te nemen :wub::lol:

 

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

En vind je die bidsprinkhaan zelf niet een beetje eng, ik kan me nl. niet voorstellen dat mensen dat soort dieren niet eng vinden.

Ik ben zoooooo bang van dat gedierte, gisteravond ging ik naar bed, kwam de badkamer binnen en daar zat me toch een spin in het bad. Ik wist niet dat er in Nederland zulke grote spinnen bestonden.

Ik heb de douche opengezet, heet water erop, heel lang gesproeid, en heel hard, door het afvoerputje heen.

En toen was ie weg........tot er uit het putje weer lange poten tevoorschijn kwamen, getsie, het leek wel een horrorfilm.

Toen ben ik in de weer gegaan met schoonmaakmiddel en heeeeeeel lang de warme kraan erop, uiteindelijk was ie dan dood. Maar toen moest ik hem met een wc papiertje eruit vissen, en zelfs dat vind ik doodeng.

 

Ik bied hierbij mijn verontschuldigingen aan aan degenen die het doodzonde vinden dat ik zo'n mooi en nuttig dier heb doodgemaakt, maar geloof me, ik kon niet anders....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het geen probleem dat je zon dier doodmaakt hoor ,het zijn inderdaad nuttige dieren,maar zolang we niet aan massavernieteging doen zal de populatie zeker stand houden :D

 

nee ik vin ze niet echt eng eerder fascinerend en interessant... al vind ik vogelspinnen tog ook wel net iets enger :lol:

maar ieder zijn ding e ;)

 

groete

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het echt niet kunnen NIA !! pak een bekertje ofzo en zet de spin weer lekker buiten !!!!!!!!! Schoonmaakmiddel, tjonge jonge. :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, een bekertje, een reuzekom zal je bedoelen, hij was echt zooooooooooooooooooooooooooo groot, ik heb nog nooit zo'n grote spin in het echt gezien, in mijn huis of buiten bedoel ik dan. Brrrrrrrr, ik krijg er nog kippevel van, en vanochtend toen ik ging douchen, durfde ik eerst echt niet. Ik heb de hele badkamer afgespeurd of er nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik durf ze vast te houden ,maar de mannetjes gaan soms vliegen <_<:D

ik hoop dat jullie men grote nieuws enkele berichen hierboven hebben gelezen :lol:

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe ik vin het wel iets hebben.

 

ok het staat vast,met een beetje hulp van mijn lieftallige vriendin heb ik tog besloten een baardagaam te nemen :wub::lol:

 

 

groeten

michael

Ik zie het staan, van harte gefeliciteerd met deze verstandige (haha) beslissing! Slimme vriendin heb je hoor! :D

Zonder gekheid, je zal er zeker van gaan genieten, het zijn geweldig leuke beestjes. En wanneer gaat ie komen, en ga je een jonkie nemen, of een al wat oudere?

 

Ja ja, wij zijn hier totaaaaaal niet nieuwsgierig :lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd hoor Michael, en kijk maar uit als jullie met z'n 2en het leuk vinden, nu heb je noch niks en volgend jaar misschien wel meer dan 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer hij/zij gaat komen is nog niet duidelijk.. het word zeker nog een jongkie..zodat ik het zie opgroeien (zoals met men mannelijke wateragaam..dan schept tog een band)

 

ja mijn vriendin is idd verstandig, ze zij me dat ik me niets moest aantrekke van het feit dat bijna iedereen deze dieren al heeft, ze zei : als jij ze mooi vind, dan neem je ze !!

ik ben niet graag een meeloper,maar hier heeft ze eigenlijk wel gelijk in

 

duzz :D here comes men eerste baardagaaaaaaaam :rolleyes:

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie fotos hoor van mooie dieren

 

en gefeliciteerd met jullie beslissing!! als ie er is natuurlijk weer fotos he!

 

Trouwens waarom heb jij je man en vrouw wateragaam appart zitten? (gewoon nieuwschierig hoor)

 

Wij hebben er ook 2 (helaas nog niet helemaal zeker wat wat is) maar die zitten bij elkaar (nu maar hopen dat het goed gaat, en anders zal er toch een ander terra moeten komen :P )

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zitten apart omdat het totaal niet ging toen ze samen zaten, de man heb ik al van kleins af, dus verkoop ik nu de vrouw.

als zij weg is ,dan komt er pas een baardagaam... om niets te overhaasten snapje

 

ze staat op verschillende sites ,maar ik geraak er niet goed vanaf (men vorige vrouw wel) ik vraag eigenlijk enkel maar een goede thuis,want dat verdient ze wel.

 

 

groeten

michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×