Jump to content
Desperados

Overplaatsing Baardjes, Whellupp

Recommended Posts

Hoi allemaal... !!

Even een vraagje, ik heb een bak van 110 x 60 x 50 en een kleinere bak van 75 x 50 x 50, nu is mijn vraag:'ik heb 2 baardjes van +- 9 weken, In de grotere bak heb ik een achterwand gemaakt van purschuim en tempex + 5 lagen tegellijm etc. Nu ben ik 1 stukje vergeten met tegellijm te doen op het purschuim (bovenkant van de gemaakte grot, kan hier ook niet zo bij helaas). Ik lees verschillende horror verhalen over dat de krekels dit kunnen eten en vervolgens de baardjes enorm ziek kunnen maken... Dit moet ik natuurlijk zien te voorkomen,... echter maakt het nu voor de baardjes uit (ze zitten nu een week in de grotere bak) dat ze worden terug geplaatst in de kleinere bak (hier hebben ze eerste dagen ingezeten +-4 dagen? (Zal +- een weekje duren, voordat ik de grotere bak geheel klaar heb, want ik heb tevens niet (met een duffe hoofd) nagedacht oer de afstand van een plateau en de warmtelamp (dit is nu zo'n 8 cm. Dus pas ik direct de gehele achterwand aan van de bak.'

 

Hoop dat jullie mij snel een antwoord kunnen geven!

 

Thanks !! Greetz, Desp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Desperados,

 

kan me voorstellen dat je die grote bak tip top in orde wil hebben voor je beestjes, je kunt ze best terugzetten in die andere bak hoor, totdat je de boel op orde hebt. Ze zijn per slot nog klein genoeg. En dan kan jij de grote bak lekker in orde voor ze maken, en zitten ze straks in een paleisje.

 

Succes verder hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben het eens met christel hoor, gewoon tijdelijk in het andere terra plaatsen

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad gewoon terug plaatsen

en je bak helemaal in orde maken

nu kan het nog als ze straks groter zijn heb je een probleem als je er nu niets aan doet

want dan moet je er wel wat aan doen want dan zitten de krekels in je achterwand

dus heel verstandig om het nu goed te doen

je baardjes zullen mischien weer even moeten wennen

maar zal verder wel mee vallen voor ze hoor

succes

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg bedankt, ga er direct mee beginnen.. !!

Zal als m'n bak (achterwand) klaar is weer even mooie foto's posten :)

Is het nou verstandig om verf (waterbasis) met tegellijm en daardoorheen zand te mengen, geef dit een mooi natuurlijk effect ?

Greetz,... !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Veel succes met het verder af werken van je nieuwe terra!

Wij gebruiken altjd kleurpigmenten om onder de tegellijm te mengen omdat daar geen giftige stoffen inzitten. En natuurlijk kan je er ook zand in mengen maar wij smeren eerst de tegellijm erop en gooien er dan zowat zand tegen en dat geeft ook een leuk effect.

 

Groetjess en ik ben benieuwd naar de foto's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×