Jump to content
Sign in to follow this  
Saratjeuh

Temperatuur Vogelspinnen

Recommended Posts

Hoi,

 

Niet dat ik met vogelspinnen ga beginnen :P maar een kennis van ons heeft nu 2 vogelspinnen.

Nu was ik erover bezig en vroeg wat voor temperatuur zo'n spin nodig heeft. Zegt hij kamertemperatuur. Ik vroeg en in de winter want nu is het redelijk warm, moeten ze dan niet onder een lamp, dat wist hij dus nog niet.

 

Wat is de temperatuur dat zo'n spin moet hebben? En moeten zij ook onder lampen zitten zoals baardagamen?

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen idee

volgens mij zitten er in spinnenbakjes meestal geen lamp

dus zou kamertemperatuiur aannemelijk zijn

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

jawel hoor ik heb 29 verschillende vogelspinnen de temperatuur moet 25-28c C zijn en blijven tijdens de nacht mag het iets dalen,vogelspinnen zijn koudbloedig he! ze nemen de temperatuur op van de omgeving ,doch iedere soort is ook verschillend doch er moet zeker een verwarmingsmat achter de terra of een lampje in, anders gaat je vriend zijn spinnen zeker doodgaan, de optimumtemperatuur per soort verschillen ook, doch er moet echt gebruik gemaakt worden van verwarmingsmat ,gloeilamp,spots of combinatie ervan.anders kunnen ze niet vervellen enz....

greetz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ,

 

Bedankt voor jullie reacties. Ik dacht ook al hoor dat het niet klopte omdat het ook terrariumdieren zijn vandaar.

Ik ga zo meteen zeker bellen om het te vertellen.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Smithi zo rond de 25/30 (heb bijna altijd de lamp aanstaan overdag), behalve wanneer de zon schijnt zet ik hem uit omdat het tewarm wordt, 's nachts zo rond de 20 graden.

 

Jahbless B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar die kennis van sarah je weet niet hoe warm het daar binnen is mischien is het daarbinnen wel 28 graden denk ut niet maar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

de temperatuur heeft een verschil van soort tot soort

de onze zitten ook allemaal gelijk hun temperatuur in hun terrarium

het mag niet te warm zijn maar ook niet te fris

en de winterperiode laten we ook de lampen langer branden of gaan die niet uit

het is hier te zien hoe fris het in huis is

je zou beter eens zeggen over welke soort het gaat dan kunnen we misschien de perfecte temperatuur meegeven

maar zoals net de andere hier zeggen die er van kunnen mee spreken

een spin zijn en blijven tropische beestjes he

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×