Jump to content
Sign in to follow this  
Desperados

Opblazen Van Lichaam ?!?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Misschien kan hier iemand mijn angst weghalen.

Mijn baartje van 8 weken lag onder de warmtelamp (zo'n 40 graden)

en blaast zich opeens op, heel het lichaam werd opeens heel groot.

Er was verder niets aan de hand, geen stress of wat ook. Hij eet goed z'n krekeltjes.

drinkt goed vanuit een spuitje (water met vit. of calcium poeder). Verder strooi ik vit. op de krekels, en calcium over de groente.

Ik zat gewoon te kijken naar hem en opeens deed hij dit. na +- 20 sec. liep hij weer leeg. Kan iemand mij vertellen wat dit is aub. Hij heeft dit hierna niet meer gedaan.

Kan alleen maar denken aan de luchtvochtigheid in m'n bak, die is nog steeds rond de 65 % is op het koelere gedeelte, en lees overal dat deze niet boven de 40% mag komen. Ik hoop dat dit niets met de longetjes te maken heeft... Ik weet ook niet hoe je de luchtvochtigheid naar beneden krijg in je bak... als de omgevings luchtvochtigheid hoog is zal dit (neem ik aan) ook in je bak het geval zijn.

I'm so lost, help me plz... :huh:

Thanks, Grtz Dimitri

Share this post


Link to post
Share on other sites

baardagamen doen dit ook als ze in het water komen. dan maken ze zich helemaal bol.. dat wilt zeggen dat ze zich opblazen. ze doen dit zodat ze blijfen drijven. ze houden de lucht dus binnen. waarom je baardje dit onder de spot doet.. zou ik niet weten maar wie weet misschien omdat de luchtvochtigheidsgraden hoog is dat je baardje denkt dat hij zich op moet blazen. maar dat is mijn gedachten. ik zou het verder ook niet weten.

hopelijk dat je snel je antwoord vind.

 

 

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
groot make he...hoe groter je bent hoe meer warmte je opvangt

inderdaad dit noemt men gedragsthermografie

dit doen ze dus om de lichaamstemperatuur te regelen

net zoals ze met hun mond open zitten om af te koelen

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

tevens doen ze dit ook welleens als ze op punt staan te vervellen

zodat de vellen los springen zeg maar

niets zorgmakends hoor

heb je wel een koelere plek in je terra??

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartelijk dank allemaal. Ja ik heb links in de bak een koelere plek van +- 24 graden en onder de lamp rond de 40. Is dus normaal, pfff (ben denk een beetje te voorzichtig).

Zit alleen nog steeds ook na alles in de oven gelegd te hebben met een te hoog luchtvochtigheid van rond de 65 % in het koelere gedeelte.... snap er niets van. Maar volgende week gaan ze naar een andere grotere bak, even aankijken maar.

groetjes all

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is heel normaal hoor.

de mijne doet dat ook. hij maakt zicht plat en breed zodat hij ineens veeel licht kan opvangen. en zo blijft hij even zitten, en dan wandelt hij weer weg :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×