Jump to content
Sign in to follow this  
cabasa

Terrarium Yemen

Recommended Posts

hallo,

 

Ik heb een vraagje:

 

wij zijn bezig met het maken van een terrarium voor onze jonge jemen. Dat bak heeft een afmeting van 150 cm hoog, 100 cm breed en 100 cm diep. Lekker veel ruimte dus.

 

 

Nu is dus de vraag wat voor een achterwand ik er het beste in kan maken. Voor mijn baardje heb ik een achterwand van piepschuim en dike laag tegellijm, maar ben bang dat dat niet stevig genoeg is voor de yemen. We hebben ook gekeken bij die kurk achterwanden, maar gaat dat niet te snel kapot met een yemen??

 

Kan iemand me helpen???

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey piepschuim met daarover meerdere lagen tegellijm is zeer geschikt voor kameleons. want wat zou er niet stevig aan zijn? het lijkt me sterker als een dun kurkplaatje die metteen breekt. en piepschuim is goed isolerend en houd de warmte dus beter vast.

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben ook al een jaar een piepschuim achterwand erin zitten (3 laag tegellijm) en dit gaat perfect!!

dus gewoon doen

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, succes met het afbouwen van je terra, en we willen graag foto's zien. Zo te horen wordt het een mooie ruime bak!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het zelfs bij mijn leguaan met piepschuim gedaan!

zit er nu een aantal maanden in, en is zo stevig als beton...

knappe kameleon die dat kapot krijgt :P

 

doe gewoon een paar extra dunne lagen tegellijm erop, en je hoeft je dan echt geen zorgen te maken dat het stuk gaat.... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor mijn baardagame heb ik nu ook al 2 achtergronden gemaakt met piepschuim. De eerste was mooi, maar de tweede nog veel mooier. haha

 

Dan ga ik maar weer aan de knutsel ermee. Vind het trouwens ook leuk om te doen.

 

Zodra het allemaal klaar is maak ik er een foto van en zet ik ze erop (als het lukt)

wou ook een foto van mijn yementje erop zetten maar dat lukt niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb bij me beesten geen achterwandjes er in.

ik schilder ze altijd 1 neutrale kleur.

 

wit of heel licht blauw.

 

als je je kameleon goed houd betekend dat hij vol staat met planten en dan zie je bijna niks van de achterwand dus darom doe ik geen wandjes er in.

 

mvg Mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal met je eens Mark want aangezien je bak vol staat met planten valt er van je achterwand nauwelijks wat te zien.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat klopt wel maar met zo'n achterwand heb je wel wat meer oppervlakte en een rust plaats ofzo en het is gewoon leuk om te maken

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn natuurlijk heel andere dieren dan baardjes, voor baardjes is een plateau lekker om op te zitten, maar kameleons verschuilen zich veel liever tussen de bladeren, en trouwens, hebben die niet van die zuignapjes aan hun poten, die kunnen toch tegen een vlakke achtergrond hangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, neem me niet kwalijk, maar er zijn dieren zat die van die soort zuignapjes, ja weet ik veel hoe ze in vaktaal heten, aan hun pootjes hebben. Ik dacht dat een kameleon dat ook had, ik weet niks van kameleons hoor, ik vroeg het me gewoon af :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×