Jump to content
Sign in to follow this  
nia

Vicky, Godzilla En Reign Of Fire

Recommended Posts

Nou mensen, ik open een nieuw topic, want het gaat steeds beter met mijn opvangbaardje, dus ik ga jullie vanaf vandaag wekelijks op de hoogte houden van haar groei. Ter vergelijking zet ik ook het gewicht en de lengte van Reign en Godzilla erbij. Ik heb besloten om haar Vicky te noemen, afgeleid van Victory (de overwinning). Zij gaat deze achterstand die ze heeft opgelopen doordat er niet goed voor haar is gezorgd, met mijn hulp overwinnen.

 

Vicky is vandaag gemeten en gewogen, net als Godzilla en Reign.

Vicky is 21 cm lang (kop-staart) en weegt 10 gr.

Godzilla is 19 cm lang en weegt 20 gr.

Reign is 20 cm lang en weegt 25 gr.

 

Reign en Godzilla zijn ongeveer 5 maanden oud en Vicky minimaal 6 maanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het echt heel goed dat je het ook wekenlijks gaat bij houden. dat is namelijk sowisow verstandig om te doen omdat dan weet je precies hoe en wat. want stel nou dat je baardje eerst 30gr weegt en later ineens 23gr. dan weet je dat je metteen moet ingrijpen omdat er dan b.v een grote kans van flaglaat is

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, ben je al wakker!! Maar ze heeft nog steeds niet gepoept, kan ik de stoelgang eventueel wat stimuleren door een beetje olijfolie aan haar voer toe te voegen, of doet dat meer kwaad dan goed. Vanmiddag gaat ze weer lekker badderen, misschien dat er dan wat uitkomt.

Eten gaat nog steeds goed, moet ik zeggen, ik geef steeds kleine beetjes, verdeeld over de dag.

Als ik een tijd niks heb gegeten, en ga dan aan een bord patat met mayo, dan word ik ook hartstikke ziek, dus ik pak het met haar heel voorzichtig aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ja ik ben al weer wakker hoor :P vandaag nmlijk ook koffers pakken want ik ga met kennisen naar luxenburg :D dus dan zorgt me vader voor de diertjes.

 

ik denk niet dat je te veel olijfolie moet geven want het is wel erggg vet. ik zou gewoon flink voeren en het baardje dan in echt goed warm water zetten.. en beetje buikje masseren. dan komt het er denk ik wel uit. maar dan zou ik de ontlasting wel metteen in een zakje doen en in de koelkast leggen.. want dan zou je vandaag/morgen nog even mestonderzoek laten doen

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ,dan geef ik maar liever geen olie, ik ga haar straks in bad doen, en dan even een lekker buikmassage erachteraan. Als ze dan poept dan breng ik het meteen naar de DA.

 

Dus je gaat een paar dagen weg, nou heel veel plezier!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je kan het wel doen maar niet te veel. want te veel is ook niet goed. maar een klein beetje over een krekel of sprinkhaan kan geen kwaad.

maar doe het niet te veel. want het is echt vet

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klein beetje stress hier in huis, bij "mama" Nia, want Vicky eet niet. Er hupt de hele dag al een krekel rond in haar bak, ik heb hem er uit gehaald, en een nieuwe bepoederd met kalk en mineralen erin gedaan, maar niks hoor. Ze kijkt er nog eens niet naar.

 

Wat kan ik doen?

 

Nu is het wel zo dat ze NIET gewend is om iedere dag eten te krijgen, met een beetje mazzel kreeg ze 2x per week een krekel, meestal maar 1x per week. Maar het is toch wel de bedoeling dat ze hier normaal met de pot mee gaat eten. Hoe pak ik dit aan?

 

Morgen komt verse aanvoer van buffalootjes, sprinkhanen en krekels.

 

Ze heeft overigens nog steeds niet gepoept. Heb haar daarstraks in een bakkie met water gedaan waaraan ik een drupje olie had toegevoegd. Toen dacht ik trouwens dat haar laatste uur geslagen had, ze lag echt voor dood in mijn hand, kop en staart naar beneden.

 

De dierenartsen hier in dit dorp weten niks van reptielen af. De assistente van de ene wist zelfs niet wat een baardagaam is. De ene dierenarts kan wel een mestonderzoekje doen, maar niet op alles, alleen op parasieten. Maar ja, als ze niet poept, kan ik dat zelfs niet laten doen.

 

TIPS GRAAG!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon langzaam opbouwen. ze is niet gewend iedere dag eten te krijgen. wat je zou kunnen doen is wasmotjes 1x per week. die zijn lekker vet en daar komt ze goed van aan. maar gewoon krekels blijfen proberen. want je zult zien omdat ze zo verzwakt is dat ze vanzelf weer eet.. alleen omdat ze verzwakt en gewend is 1x per week eten te krijgen... moet je het echt helemaal opbouwen

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik dan die wasmotjes ook bepoederen, of zijn die al kalkrijk van zichzelf? En bedoel je dan wasmotlarven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOERA!!! Onze Vicky heeft weer een krekel op!!! Ze was al helemaal wakker toen ik beneden kwam, een echt ochtendbaardje. Ik ben altijd enorm opgelucht als ze wakker is, want als ze ligt te slapen twijfel ik weleens. Slaapt ze nu offe....

Maar gelukkig ze is weer wakker geworden deze ochtend. En ze heeft al ontbeten. Klein ontbijtje, maar er zit wat in vandaag.

Overigens nog steeds niet gepoept, maar ja, de boel moet nog op gang komen vanbinnen.

Al wel lekker gedoucht, dat vindt ze ook heeeeeerlijk, gaat dat koppie omhoog en zie je haar gewoon genieten.

 

Nou, dat wilde ik even kwijt. Ben gewoon blij met haar, ze is echt MIJN baardje, en ik ben zoooooo blij dat ik haar daar weg heb gehaald. Jullie ook allemaal bedankt voor jullie lieve woorden, dat doet me ongelooflijk goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo nia

Heel veel geluk met je nieuwe baardje en ik hoop dat ze gauw poept.

Ik ben blij te horen dat ze het al zo goed doet.

Ik kijk elke dag ff hier .

Veel geluk xxxx angelique

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in het topic, Sjaak is ziek, gelezen over een kalkbadje. Ik heb gevraagd wat dat is, maar nog geen antwoord op gekregen. Nu ben ik zelf creatief met kalk geweest vanavond, heb lekker lauw water in een bak gedaan, kalk erbij gestrooid en Vicky laten dobberen. Ik heb niet gezien dat ze dronk, maar ik neem aan dat dit een kalkbad was zoals Bas dat gedaan heeft met Sjaak.

 

Als ik het niet goed gedaan heb hoor ik het graag van jullie.

 

Ik heb madam daarnet nog gewogen trouwens, en ze is een paar gram aangekomen, ze zit nu op 12 gram.

Maar ze kan af en toe zo raar zitten, daarstraks hing ze een hele tijd aan het bakje waar de buffalo's inzitten, haar ogen dicht, koppie beetje omlaag, en doodstil. Mijn hart miste echt een slag. Ik heb haar opgepakt en toen reageerde ze vrijwel meteen, en nu ligt ze te slapen.

 

Ik heb voorzichtig een buikmassage gegeven, maar helaas, nog steeds geen ontlasting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kalkbadje is idd water met kalk vermengd, dus heb je goed gedaan.

fijn dat het vooruit gaat met haar!!!!

ga zo door

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

HOERAAAAAAAAAA!!!! Vicky heeft gepoept, en de sprinkhaan is ook verdwenen, in haar buik neem ik aan.

 

Poep ziet er wel een beetje bleekjes uit, maar er zit ook zo'n wit puntje aan. Dus dan is de spijsvertering op gang gekomen neem ik aan.

Ik heb de poep in een bakkie gedaan, staat nu in de koelkast, en vanmiddag vanaf 1400 is de DA open, dus om 1400 sta ik daar met Vicky's poep op de stoep.

Dat rijmt, ik word er zowaar een beetje melig van. Ik ben hartstikke blij met die poep. Dat een mens zo blij kan zijn met een beetje poep, dat had je ook niet kunnen denken.

Maarre... ik ben ook een beetje zenuwachtig, want stel nou dat ze iets vreselijks heeft.

Alhoewel deze dierenarts alleen maar kan testen op parasieten, dus of ze een ziekte heeft weet ik dan nog niet.

De dichtstbijzijnde DA die veel van reptielen weet zit in Haarlem, dus die ga ik vanmiddag ook eventjes bellen

 

 

Nou, dat was weer even een Vicky-update.

 

Kan ik trouwens iedere dag een kalkbadje geven, of moet je daar dan ook weer mee uitkijken. Ze eet natuurlijk heel weinig, en ook niet iedere dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey toppie dat ze heeft gepoept!!!

geduld wordt beloond

en ook fijn dat ze ws de sprinkhaan op heeft!!!

we juichen met je mee hoor!!!!

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met je poep hahaha.

Ik hoop dat alles goed is en super dat ze gegeten heeft.

Ik weet dat in sneek een hele goede DA voor reptielen zit.

Ik weet niet waar jij woont nia

XXXX angelique

Share this post


Link to post
Share on other sites
HOERAAAAAAAAAA!!!! Vicky heeft gepoept, en de sprinkhaan is ook verdwenen, in haar buik neem ik aan.

 

Poep ziet er wel een beetje bleekjes uit, maar er zit ook zo'n wit puntje aan. Dus dan is de spijsvertering op gang gekomen neem ik aan.

Ik heb de poep in een bakkie gedaan, staat nu in de koelkast, en vanmiddag vanaf 1400 is de DA open, dus om 1400 sta ik daar met Vicky's poep op de stoep.

Dat rijmt, ik word er zowaar een beetje melig van. Ik ben hartstikke blij met die poep. Dat een mens zo blij kan zijn met een beetje poep, dat had je ook niet kunnen denken.

Maarre... ik ben ook een beetje zenuwachtig, want stel nou dat ze iets vreselijks heeft.

Alhoewel deze dierenarts alleen maar kan testen op parasieten, dus of ze een ziekte heeft weet ik dan nog niet.

De dichtstbijzijnde DA die veel van reptielen weet zit in Haarlem, dus die ga ik vanmiddag ook eventjes bellen

 

 

Nou, dat was weer even een Vicky-update.

 

Kan ik trouwens iedere dag een kalkbadje geven, of moet je daar dan ook weer mee uitkijken. Ze eet natuurlijk heel weinig, en ook niet iedere dag.

Erg prettig Nia,

 

dat is echt goed nieuws, nou las ik in jouw reactie op mijn Karper dat jullie uit Hoofddorp komen en nu hier dat er geen goede Reptielen arts is, klopt maar hier heb ik een adres in Haarlem voor je, schijnt een erg goede DA te zijn

 

(hoop dat het niet nodig is maar je weet maar nooit :( )

 

P. Leyfeldt

Kruistochtstraat 54

2033 ND Haarlem-Oost

Tel. 023-5363024

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tom, bedankt voor het adres van de dierenarts, ik heb deze naam ook al doorgekregen van de dierenarts bij ons in het dorp (Nieuw-Vennep). Ik heb net uitslag van het mestonderzoek gekregen, en het zit vol met wormeneitjes. Zometeen kan ik een middel ophalen, en ik moet het direct in de bek toedienen. Hoe ik dat ga doen weet ik nog niet, want ze doet haar bekkie niet zo makkelijk open, en als ik het forceer ben ik bang dat ik haar beschadig.

Heeft iemand misschien tips voor me hoe ik dat het beste kan doen.

 

De DA was er bijna zeker van dat het mede hierdoor komt dat ze zo klein en mager is. Ik hoop het. Ik ga ook die dierenarts in Haarlem bellen na het weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk ik weet toevallig dat er normaal ook paar parasieten in zn darmen horen maar lijkt mij dat wormen niet goed zijn inderdaad.

Erg lekker dat het zo te zien niet echt veel heeft voor gestelt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, laten we hopen dat dit idd het euvel is geweest. En als je weet waar ze zat en hoevaak haar terrarium werd schoongemaakt (nooit dus), dan snap je ook wel hoe ze aan die wormen komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De DA heeft dus dat mestonderzoekje gedaan, heel veel eitjes van wormen. Straks krijgt ze ontwormingsmiddel toegediend, tenminste als ik haar bekkie openkrijg (TIPS!!!).

Denken jullie dat dit voldoende is, of moet ik haar ontlasting nog eens laten onderzoeken op andere dingen? Want dan moet ik naar Haarlem. Niet dat dat een probleem is hoor, maar dan kan ik haar ook beter meenemen, om haar helemaal na te laten kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog even een vraagje, ik zag in het topic van Sjaak dat GBF adviseert om vloeibare kattenvoeding te geven. Kun je dan ook de gelei van kattenbrokken geven, vermengd met vitaminen en kalk om Vicky sneller te doen aansterken? En wat ik evt. ook kan doen is bijvoorbeeld kittenvoer (daar zitten oa. heel veel eiwitten in) uit blik heel fijn maken, en dat dan met zo'n spuitje toedienen.

Is dat een idee, want ik wil haar zo snel mogelijk weerbaar en sterk maken. Want als ik dat moet laten afhangen van krekels dan duurt dat denk ik heel erg lang, aangezien ze gewoon weigert iedere dag te eten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had gevraagd of het goed was om kattevoeding vloeibaar te maken en dat aan haar te geven, maar ik denk dat door de warmte en vakantie niet zoveel mensen op het forum rondzwerven, want ik heb er nog geen antwoord op gekregen.

 

Nu heb ik vanmiddag dan seniorenpat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×