Jump to content
Sign in to follow this  
nia

Vicky, Godzilla En Reign Of Fire

Recommended Posts

ik weet niet welk wormen middel je heb gehad?

maar meestal wordt er door de d.a. gezegd dat je het na +/- 10 dagen nog een keer moet herhalen.

Dus ik weet niet of jou dierenarts dat heeft gezegd?

Ik zou even een weekje wachten tot je weer mestonderzoek laat doen, zodat het middel zijn qwerk kan doen.

 

En over die kattenbrokjes, ik heb wel eens gewelde droge brokken (senior) proberen tre geven.

Nat voer heb ik ook wel eens een keertje gedaan, maar heb toen wel de "saus" "gelei" er af gespoeld.

Dit was wel senior voer.

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

DA heeft niet gezegd dat ik het moest herhalen en ook niet gezegd dat ik een herhalingsmestonderzoekje moet laten doen, maar ja, dat doe ik wel natuurlijk, anders weet ik nog niet of het geholpen heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

vandaag ga ik de bende van 3 weer meten en wegen, maar voor dat ik dat ga doen wil ik jullie wat vragen. Ik maak me best wel zorgen over Vicky, ze blijft zo ielig en mager, en ze eet niet echt veel. Daarnet heeft ze wel een krekel op, maar de tweede die laat ze gewoon lopen. Ik wil toch gaan dwangvoeren, vooral omdat ze goed toelaat dat ik via het spuitje iets in haar bek laat lopen. Is senioren-kattenvoer dan het beste, sterkt ze daar het snelst van aan. En moet ik er dan nog kalk en vitaminen aan toevoegen, of zit daar alles in.

Is er nog iets dat ik haar kan geven?

 

gr. van een ongeruste baardjesmoeder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, daarnet was ik nog ongerust, maar nu niet meer hoor, want we hebben gewogen en gemeten, en mevrouwtje heeft kattenvoer op. Gewoon van een lepeltje, zoals een nette baard betaamt.

 

Vicky is nog steeds 21 cm lang, maar weegt nu 18 gr. EN ZE IS AAN HET VERVELLEN!!!!!!

Reign is 20 cm lang en weegt 26 gr.

Godzilla is 19 cm lang en weegt 22 gr.

 

Zo gaan we goed, niet dan?

 

gr. van een trotse baardjesmoeder

Share this post


Link to post
Share on other sites

proficiat met de vooruitgang :D

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Nia,

 

Goed hoor dat ze toch al bijgekomen is en aan het vervellen is! Misschien heeft het nog te maken met het eten dat ze van jou krijgt nog nooit in haar leven gekregen heeft dat ze nog niet zoveel kan eten.

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat denk ik zelf ook. Nou moet ik zeggen dat ze nadat ik vandaag kattevoeding gegeven heb de krekel die nog in haar bak rondliep nog heeft opgegeten.

Ik kan me ook voorstellen dat ze als ze zo ondervoed is zich te slap voelt om achter een krekel aan te jagen.

Ze ziet er in ieder geval een stuk beter uit. Mijn vriend was hier net en hij had haar een paar dagen niet gezien en het viel hem op dat ze steviger was geworden. We gaan gewoon door. Vanavond nog een paar hapjes kattevoer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je lieve woorden, en na een paar angstige momenten, dat ze soms zo heel erg stil lag, is die angst nu wel aan het wegebben. Daarstraks kwam ik thuis, en ze lag heerlijk te slapen, ik was wat aan het rommelen, en ze deed haar oogjes open, zag me, meteen koppie omhoog,ik heb haar nog even gepakt en "geknuffeld" en een welterustenkusje gegeven, en nu ligt ze weer heerlijk te slapen.

Het is echt een heerlijk ding, en ik vind het heerlijk om haar te vertroetelen en lekkere hapjes te geven, waar ze dan zo heerlijk van zit te smullen.

Vanavond ook weer wat kattenvoer gegeven, en ze hapt dan zo schattig van het lepeltje af. Het gaat wel goed komen met onze Vicky, volgende week laat ik nog even een mestonderzoekje doen, kijken of de ontworming heeft aangeslagen.

Ik hou jullie op de hoogte! :D

Nogmaals bedankt voor al jullie steun en tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal, ik heb nu vakantie, dat zullen jullie vast wel gemerkt hebben, want ik ben niet dagelijks op het forum. Reign en Godzilla zijn thuis, maar Vicky is samen met mij bij mijn vriend, zodat ik haar goed in de gaten kan houden.

Weeg- en meetresultaten heb ik nu niet, maar wel een vraagje aan jullie.

Vicky eet nog steeds niet zelf, maakt niet uit wat ik haar voorzet, ze eet helemaal niets.

Dus voer ik haar iedere dag een mengsel van kattenvoer, kalk en vitaminen, ik maak fruit fijn voor haar, en dat eet ze allemaal goed. Van een lepeltje. Ze is ook aktief, kruipt lekker onder de lamp, vindt in bad gaan heerlijk, ligt ook graag bij mij, zoekt de warmte op in mijn nek onder mijn haren.

Alleen dat eten doet ze dus niet zelf.

Ik ga deze week nog een mestonderzoekje laten doen, misschien weet de dierenarts hier wat meer van reptielen dan mijn eigen dierenarts.

Maar hebben jullie tips, herkennen jullie dit, gaat dit vanzelf over, is het gewoon een kwestie van op krachten komen?

 

Ik lees het wel!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dit zelf nog nooit mee gemaakt dus ik kan je hier verder niet mee helpen. maar in ieder geval genieten van je vakantie en heeel veeel sterkte met je baardje. ik hoop echt dat hij er boven op komt

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi nia,

 

 

ik vroeg me af jij meet en weegt jouw baardjes, dat heb ik ook gedaan vandaag ze zijn volgens de winkel waar ik ze heb gekocht 13 weken oud nu .

punt en zera wegen samen ong 50 gram

punt is 18 cm lang

zera is bijna 19 cm maar mist een klein stukje van zijn staart

is dit een normale groei :unsure:

gr..... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Clausje, ik had je al eerder antwoord gegeven, maar door de storing is dat weggevallen.

 

Ik zou je niet kunnen zeggen of je baardjes groot genoeg zijn en genoeg wegen, ik ondervind als geen ander dat je daar geen standaard op los kunt laten, ik heb een soort minibaardjes denk ik, ze zijn veel kleiner en lichter dan de meeste andere baardjes op die leeftijd.

En dan heb ik het natuurlijk over Godzilla en Reign, niet over Vicky, die trouwens vandaag helaas is overleden.

 

Wat wel belangrijk is is als je iedere week op dezelfde dag weegt, dat er dan groei zowel in lengte als gewicht zit.

En dat ze regelmatig vervellen.

Je moet ook opletten dat ze niet te zwaar worden want dat is voor geen enkel dier goed.

 

Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo iedereen,

 

vandaag sluit ik dit topic, ik ben dit topic gestart om jullie op de hoogte te houden van de groei van Vicky van week tot week. Maar jullie weten inmiddels dat ze is overleden. Met Godzilla en Reign gaat het gewoon bere-goed, dus dat hoef ik niet te melden.

 

Bedankt in ieder geval voor al jullie lieve reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×