Jump to content

Recommended Posts

ik ben trug van weekje stage en ben net weest gaan kijken naar men broedbak en de eitjes zijn langs de onderkant grijsig geworden

ze zijn intact maar kan dat dat ze gegroeid zijn die eitjes ze zijn net ronder en groter dan voordien

is dat normaal ?heb een bak van exo terra gekocht voor de kleintjes 45*45*45 ik dnek dat dit voorlopig groot genoeg is voor max 13 baardjes

dan verhuizen ze naar 80*50*60

de eitjes zijn gelegd op 26/05/06 en gebroed op 29

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dat ze groter zijn geworden dat is heel normaal. omdat het baardagaampje wat in het ei zit groeit ook en daarom rekt het ei uit. dat grijzige kan betekenen dat ze uit kunnen gaan komen.

 

grtjsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow ok:D

khoop dat vandaag of morgen gebeurt :P

dat ik het nog kan zien

want donderdag ben ik trug weg tot maandag en dan is men stage gedaan.

ben es benieuwd :).

in de bak dan voor die kleintjes mag er al klimgelegenheid zijn of liever gewoon plat?

grtz jelle

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja gewoon lekker inrichten zolang je het niet te druk maakt.. hooguit een steen en een stukje hout. want je moet er rekening mee houden dat ze de krekels moeten kunnen vinden. want die willen zich nog wel eens verstoppen.

verder moet je alles goed stevig vastzetten want de jonge bg kruipen overal onder.

en tja als ze er nou zijn dan moet je ze in het terrarium doen. niet te warm. iets koeler als bij volwassen baardagamen en iedere dag sproeien en voer ze goed krekels met kalk. en verder vaak in bad doen met vitamines. en uv is ook geenn overbodige luxe ;)

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe warm is minder warm?

en wa zou ik best gebruiken als bodembedekking

houtsnippers of schelpenzand? momenteel heb ik er schelpenzand in denk niet dat dit probleem is :)

grtz jelle

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou beginnen met keukenpapier en na een paar dagen zand

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja beste is keukenrol papier of een stukje zijl (vloerzijl). want je zult het iedere dag schoon moeten maken. want geloof me..... ze poepen echt wat af. haha, en iets koeler is tja.. het is nu zo warm.. dat ik de terra lichten niet eens aanhem het is hier hewoon 30 graden binnen!! maar als je gewoon de tempratuur van volwassen bg meet. gemiddeld 30 tot 35 graden onder de spot dan zorg je dat het bij de jonge baardagamen 28 tot 32 is. want ze drogen snel uit. verder iedere dag sproeien. en goed voeren liefst wat uit het terra halen en dan de bg in het terra voeren. en daarna de andere erin en die voeren. zodat je ziet dat ze goed eten. verder kan je er een waterbakje inzetten maar is niet verstandig. omdat het nog al vaak voorkomt dat ze verdrinken. pas als ze wat ouder zijn kan je dat het beste doen. ik sproei 2x per dag. sochtens en savonds. en dan zul je ook zien dat ze de druppels die tegen het glas en op de bg zitten zullen opdrinken.

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

natte spons?

kzal zo'n zeil erin leggen

en een tak of platformpje erin zetten

moet nog kijken

heb het terra maar geen bevestiging voor ne lamp bovenkant terra is gaas

grtz jelle

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je even een gaatje erin boren. waar het snoer van de vitting doorheen past. gbf bedoelt met een nate spons het volgende:

de jonge baardagamen moeten eigenlijk kunnen drinken wanneer ze maa willen. maar een waterbakje in het terra is niet zo verstandig omdat ze dan kunnen verdrinken. daarom leg je een spons die vol met water zit in het terrarium neer zodat als ze willen drinken ze het bewijs van spreke uit de spons kunnen zuigen

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, dat is een goeie, dat kan ik ook wel gebruiken voor Vicky. Maar is een spons als je die koopt niet vies, ik kan me zo voorstellen dat het een beetje chemisch is, moet je hem dan eerst niet heeeeeeeel goed uitspoelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een normale spons. maakt niet uit wat voor een spons. zelfs de keukenspons kan je gebruiken. zolang je hem maar eest goed schoonmaakt. en daarna kan je hem laten vullen met water ietsjes uitknijpen.. niet veel anders is al het water eruit. en daarna in je terra leggen. als je in de spons knijpt hoeft er net ietsie pietsie uitkomen. omdat je anders een heel waterbalet in je terra krijgt. en tja dat is niet erg leuk.

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ga ik proberen bij mevrouw Vicky. Ik sproei iedere dag een paar keer, vindt ze heel erg lekker, maar zo'n spons is een goed idee, en zo blijft de vochtigheid in het terra ook goed natuurlijk, zeker met deze warmte is dat wel nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×