Jump to content
the turtle

Schildpadden In Vijver

Recommended Posts

mijn schildpadjes zijn de vijver in

suzy sprong er gelijk in maar timmy sette ik op een steen en die durvde nie zo

maar toen kwam mijn broer aan en daar schrok hij van en is tog maar in het water gegaan er sijn ook foto,s van gemaakt maar die volgen nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk zeg, daar hebben ze behoorlijk wat ruimte! Maar kan je ze ook in de vijver laten als het straks weer kouder wordt, of moet je ze er dan uit gaan vissen??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, en kun je ze dan een beetje makkelijk te pakken krijgen, of heb je dan een schepnet of zoiets nodig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

ze zullen het daar wel leuk hebbuh ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

ik ga probeeren ze te lokken met voer en dan pakken maar als dat nie lukt dan met een schepnet het lukt niet met de foto's ik kan ze er nie op zetten ik vraag het aan wel mijn vader die heeft er verstand van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je geen foto's hebt, had zowel je vijver als de schildpadden willen zien.

 

Theo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

ik had ook eens een vraagje.

kan je ook schildpadden in een opgemetselde vijverhouden.

zodat ze er wel uit kunnen.

 

wij willen namelijk een vierkante opgemetselde vijver met aan drie zijdes gelijk met tuinniveau.

zou dat kunnen is mijn vraagje??

en kunnen er dan ook zomers waterschildpadden in en s`winters naar binnen.

in een aquarium tuurlijk

 

groetjes natas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze in de directe nabijheid van de vijver een "strandje" hebben om te zonnen kan het best, ook moet je er voor zorgen dat ze het buikschild niet openschuren als ze over de vijverrand er uit willen.

 

Theo

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank jewel

 

het is een groot strand dan voor ze want aan drie zijdes kom er dan een bak met zand.

dus dat is dan wel voldoende.

 

en we maken het inderdaad dan zo dat ze er makkelijk uit kunnen

 

groetjes natas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was eigenlijk het belangrijkste vergeten, zorg er voor dat ze de tuin niet uit kunnen, het zijn echte wandelaars die de hele omgeving verkennen met een paar goede graaf poten aan de voorzijde.

 

Theo

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben ook schildpadden in de vijver zitten. eerst haalden we ze er in de winter uit maar tegenwoordig niet meer. ze gaan dan in winterslaap en houden het goed vol hoor. ze kunnen wel ergens tegen.

 

mijn schildpad was een keer weggelopen en we dachten allemaal dat hij dood was. maar na 4 of 5 maanden kwam hij weer aanlopen. hij had al die tijd zonder water gezeten (want hij kon niet meer in de vijver, had een gaatje gevonden waar hij doorheen kon) en verder hadden we geen water in de tuin. dus hij leefde nog, zelfs na zo'n lange tijd zonder water, ze zijn echt sterk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wij hebben ook schildpadden in de vijver zitten. eerst haalden we ze er in de winter uit maar tegenwoordig niet meer. ze gaan dan in winterslaap en houden het goed vol hoor. ze kunnen wel ergens tegen.

 

mijn schildpad was een keer weggelopen en we dachten allemaal dat hij dood was. maar na 4 of 5 maanden kwam hij weer aanlopen. hij had al die tijd zonder water gezeten (want hij kon niet meer in de vijver, had een gaatje gevonden waar hij doorheen kon) en verder hadden we geen water in de tuin. dus hij leefde nog, zelfs na zo'n lange tijd zonder water, ze zijn echt sterk.

 

Ik vermoed dat de schildpad ergens toch in het water heeft gezeten, hij kan namelijk totaal niet zonder water, niet eten en ook geen winterslaap houden, bij vorst zal hij bevriezen buiten zonder water.

 

Misschien is hij toch uit de tuin ontsnapt en ergens anders in een sloot of wat dan ook gezeten.

 

 

 

 

Theo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij kon niet in de vijver zitten. Onze vijver is verhoogd. ongeveer een halve meter of iets hoger. hij kon onmogelijk omhoog. en hij kon ook de tuin niet uit want er zit overal een muur rond van 2 meter hoog. onze tuin is helemaal dicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hij kon niet in de vijver zitten. Onze vijver is verhoogd. ongeveer een halve meter of iets hoger. hij kon onmogelijk omhoog. en hij kon ook de tuin niet uit want er zit overal een muur rond van 2 meter hoog. onze tuin is helemaal dicht.

zeg nooit nooit, ik heb een schildpad tegen gaaswerk omhoog zien klimmen, bijna een meter hoog, ook zijn ze uitstekende gravers en kunnen gaten tot ongeveer 20 a 30cm. diepte met gemak graven.

 

 

 

Theo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken iemand en heeft ook schildpadden hij heeft een muur van 2,5 meter ofzo en die schildpadden klimmen daar gewoon op hij heeft er zelfs een paar gemerkt op hun schild en die zij hij afen toe wel door de duurd lopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

leuk voor je

wij hebben een landschilpad

hij is eigenlijk van mijn| broertje Ferron

hij heeft haar lilly genoemd

en hij vindt lilly een super lieve schildpad

jij vindt jou schildpadden vast ook lief denk ik

groetjes bonita :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×