Jump to content
Sign in to follow this  
jewel dragons

Foto's Nakweek!

Recommended Posts

ach wat heeft het voor zin om hier nog op te reageren.....

ach ja op msn liep je de discussie net ook alweer uit de weg. Dus het zegt genoeg over je. En maar blijven klagen dat mensen jou altijd moeten hebben.

 

Veel succes met de nakweek.

op msn? ik sparak je notabene om na 23:00 man,ik melde je dat ik om 5 uur op moest voor mijn werk,en dat ik graag naar bed ging,en ben trouwens nog gewoon een discussie aangegaan met je.... of ben je dat alweer fvergeten,ik had by the way nog 2 mensen naar jou en duncan verwezen,al wilde ze een koppel samen stellen met 1 van mijn nakweekjes hypo's,denk dat jullie daar wel mail over gehad hebben,maar dat is dan bij deze gelijk de laatste keer geweest dat ik iemand doorstuur.... lekker ondankbaar allemaal......

Nee helemaal niets van gehad...... maar zal wel weer

Share this post


Link to post
Share on other sites
ach wat heeft het voor zin om hier nog op te reageren.....

ach ja op msn liep je de discussie net ook alweer uit de weg. Dus het zegt genoeg over je. En maar blijven klagen dat mensen jou altijd moeten hebben.

 

Veel succes met de nakweek.

op msn? ik sparak je notabene om na 23:00 man,ik melde je dat ik om 5 uur op moest voor mijn werk,en dat ik graag naar bed ging,en ben trouwens nog gewoon een discussie aangegaan met je.... of ben je dat alweer fvergeten,ik had by the way nog 2 mensen naar jou en duncan verwezen,al wilde ze een koppel samen stellen met 1 van mijn nakweekjes hypo's,denk dat jullie daar wel mail over gehad hebben,maar dat is dan bij deze gelijk de laatste keer geweest dat ik iemand doorstuur.... lekker ondankbaar allemaal......

Ten 1e heb ik van niemand vernomen dat ze door jou zijn doorgestuurd .

Ten 2e had ik dat geweten had ik dan geen discussies meer met je aan mogen gaan omdat jij dat ondankbaar vind?

 

Ik weet niet of je dit bedoeld, maar zo komt het wel over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is niet zo dat een discussie niet mag,integendeel,ik vind alleen dat discussies vaak erg hoop oplopen....

ik heb weldegelijk mensen doorgestuurd,om bij jullie ook na te vragen omdat er nou eenmaal verder zover ik weet niemand is met hypo nakweek.... zowiezo ene michel... die had interesse in een koppel,maar ik heb geen ongerelateerde koppels...

 

verder hoop ik dat ik je vraag wel beantwoord heb die je me een aantal posten terug stelde...

 

gr Kuno

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is niet zo dat een discussie niet mag,integendeel,ik vind alleen dat discussies vaak erg hoop oplopen....

ik heb weldegelijk mensen doorgestuurd,om bij jullie ook na te vragen omdat er nou eenmaal verder zover ik weet niemand is met hypo nakweek.... zowiezo ene michel... die had interesse in een koppel,maar ik heb geen ongerelateerde koppels...

 

verder hoop ik dat ik je vraag wel beantwoord heb die je me een aantal posten terug stelde...

 

gr Kuno

Ik bedoelde niet dat ik niet geloof dat je mensen hebt doorgestuurd, maar die mensen hebben dat niet gezegd/gemaild.

 

Maar over je antwoord.

Als je kleur in hypo's wilt gaan kweken is denk ik toch je basis verkeerd.

Kleur uit hypo's kweken als het er eenmaal in zit is moeilijk, maar andersom ook.

Mooie kleur in hypo's kweken is op een een of andere manier heel moeilijk.

Onze Amerikaanse colega's zijn daar al een tijd mee bezig, maar het blijft minimaal wat er aan mooi gekleurde hypo's uit komt.

Je ziet vaak dat ze naarmate ze ouder worden een groot gedeelte van de kleur verliezen als ze kleur hadden.

Als je dus meer kleur in hypo's wilt gaan kweken moet je geen mark.leucistic/witte hypo's gaan gebruiken om hets te maken, omdat deze buiten het missen van donker pigment verder vrijwel kleurloos zijn.

Je moet ze in principe zien als standaard baardagamen, dus zonder kleur.

Het feit dat ze hypomelanistisch zijn maakt ze zo wit (geen donker), maar buiten dat zijn ze nog steeds gewoon standaard.

Iedereen weet dat het moeilijk is om een mooie kleur in standaard baardagamen te kweken, daarom zie je ook dat kwekers jaren aan lijnen bezig zijn voor ze een beetje kleur hebben.

Bij de mark.leucitsic/witte hypo's is het buiten het hypomelanisme precies hetzelfde.

Nu is het wel zo dat je eerder kleur kunt waarnemen omdat er geen donker is om het te overschaduwen, dus je zal wel eerder resultaat zien dan bij niet hypomelanistische dieren, maar ik denk dat je basis verkeerd is op deze manier, en dat het op deze manier misschien wel lang kan gaan duren voor je echt goed resultaat zal zien.

Het kan wel, na een aantal jaren, of heel veel geluk.

Misschien heb je dat geluk, dat kan.

Ik zie dat er meer rood in wilt gaan kweken, maar doorgaans word het rood wat je ziet ook in bepaalde mate ondersteund door het bruin van de melanoforen.

Aangezien die aanmaak er niet is heb je die bruine onderondergrond die het rood (erythroforen) ondersteunen niet.

Dit verschil zie je ook goed bij hets en hypo's uit hetzelfde nest.

De hets lijken meer rood te hebben dan de hypo's, terwijl als de hets bruin van de melanoforen ook zouden missen, ze waarschijnlijk exact hetzelfde er uit zouden zien als de hypo's wat rood betreft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de uitleg,we zien wel wat ervan gaat komen,voorlopig heb ik aardig wat mooie jonge beestjes rondlopen,waar ik wel wat van kan achter houden,ook van de hypo's zullen er een paar achter blijven,waarvan ik later ga kijken of ik ze inderdaad in de groep houd. na de 2e vervelling zijn er een aantal wat groen/gelig geworden,heel apart om te zien. dus we zien wel wat ze gaan doen verder. Het zijn trouwens buiten de hypo ook maar 2 vrouwen die eieren hebben gehad van de Hypo man,de hypo collectie zal in de toekomst ook wat uitgebreid gaan worden,en zal ik waarschijnlijk ook geen het-jes gaan kweken,ja misschien dat er een aantal uit de hypo x HET gaan komen in de toekomst,en daar dus ook weer wat hetjes van krijg,maar dat is niet de intentie. ik heb nog wat andere niet HET vrouwen lopen waarvan ik zoiets had,deze zijn of te jong of naar mijn inzien niet geschikt om met de kleur naar hypo door te gaan. ik heb wel degelijk nagedacht over mijn keuzes,je gaat immers niet veel geld uitgeven aan een setje dieren,en er vervolgens maar wat mee aan kloten,zeker niet als je aan alles veel geld uitgeeft,lees powersun's,mineralen etc.

we gaan eerst eens kijken of ik de dieren een beetje kan verkopen. maar denk dat er wel wat vraag is naar dit soort dieren.

 

gr Kuno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie diertjes weer.

 

En wat een lange staart heeft deze zeg!

 

hypos001.jpg

 

Succes met de verkoop.

 

 

 

(Ps ik vind het jammer dat je de ouders van Zeusss niet meer hebt, had er graag weer 1tje willen hebben, ze was zo mooi. Mocht je ooit nog een oranje/rode nakweek hebben, hoor ik het graag. )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu nog mark. leucistic X sandfire jongen zitten (het voor hypo) dit is de moeder,misschien dat er hier een mooi beestje voor je tussen zit? enne we maken wel een leuk prijsje,omdat het met het vorige diertje niet helemaal goed is afgelopen.... iki kon er weliswaar niks aan doen... maartoch

 

hier de moeder.

 

aaaajewelicious001.jpg

 

of de red yellow moeder,daar heb ik ook jongen van,met de zelfde vader....

de rechtse is smaragd,linkse is de mark. leucistic vrouw trouwens...

aaafantasticfive.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff voor de duidelijkheid die lichte is mams en die felgekleurde paps?

Ooops zie het al wie wie is, het omgekeerde, van wat ik hierboven schreef.

Wat een vette dame zeg!

 

Die fel gekleurde is harstikke mooi.

 

Mail maar een paar foto's van mooie fel gekleurde nakweek naar lique@dragonyard.nl

 

Uiteraard wil ik weer een dametje.

 

En wat Zeusss betreft, weet ik natuurlijk ook dat jij er nx aan kon doen.

Maar ik krijg zoiezo nog een mooie uitvergrote foto van haar, en ze staat op de baardagame kalender, zodat ze zeker niet wordt vergeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ow zij staat ook op de kalender!!!

dan neem ik de kalender ook.

ben je morgen in hoofddorp toevallig?

dan mag je m gelijk meenemen,anders doen we het alsnog over de post....

Share this post


Link to post
Share on other sites
ow zij staat ook op de kalender!!!

dan neem ik de kalender ook.

ben je morgen in hoofddorp toevallig?

dan mag je m gelijk meenemen,anders doen we het alsnog over de post....

Nee ik ga niet naar hoofddorp.

Zoals je weet kom ik alleen in houten, ben 2 keer naar nijmegen geweest, maar ut blijft tog allemaal hetzelfde.

 

Houten is tog 1 van mijn favo beurzen.

 

Ook heb ik niet iets nodig.

 

 

Zeusss staat op september bovenste baardje en op oktober, das 1 van de mooiste foto's die ik van haar heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd...!!!! :D

Zijn wel erg mooie baardagaampjes...

gr ivon

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej mooie baardjes heb je op die fotow zeg vooral moeders

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jewel-dragons,

 

heb je nog Mark. leucistic x red/yellow jongen??

Als je nog vrouwtjes hebt zitten ben ik wel ge

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey jewel-dragons,

 

heb je nog Mark. leucistic x red/yellow jongen??

Als je nog vrouwtjes hebt zitten ben ik wel ge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×