Jump to content
Sign in to follow this  
jewel dragons

Foto's Nakweek!

Recommended Posts

hier wat foto's van de nakweek,ze zijn allemaal nog niet verveld,dus de echte kleuren moeten nog komen

hier de hypo's met witte nagels

mark.leucistic X red hypored/orange german giant/hypopastel

hypojongen015.jpg

hypojongen008.jpg

hypojongen005.jpg

 

en hier de mark.leucistic X red yellow (HET voor hypo)

hypojongen020.jpg

 

en hier nog een nest high yellow german giant X redflame chriss allen red

hypojongen019.jpg

 

ze moeten allemaal nog vervellen,dus er zal spoedig een update komen

 

aanstaande maandag/dinsdag verwacht ik dat het legsel mark. leucistic X pure sandfire uitkomt

 

gr Kuno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd met de Hypo's, zien er mooi uit.

Hoe groot is die Marketed leucistic nu eigenlijk?...bleef toen een tijdje achter geloof ik toch?....nu wel alles goed?

 

Even wat anders.

Wat heeft je doen besluiten om zoveel hets te maken met de marketed leucistic.

Marketed leucistics zijn natuurlijk hypo's die als niet hypo waren geweest nueten het donkere pigment verder geen kleur zouden hebben, dat is de reden dat nu ze hypo zijn ze zo licht zijn.

Elke klruising hiermee die geen hypo's voortbrengt is eigenlijk een beetje nutteloos als het om kleur gaat, tenzij je persee hets wilt gaan verkopen.

Het grote nadeel daar van is echter weer dat ook hets het gen doorgeven aan 50% van de jongen als je deze met standaard dier kruist.

Deze nesten zien er uieraard wle standaard ui, alleen het nest is wel voor de helft hypogen drager.

Dit gen blijft dan ongecontroleerd sluimeren totdat jan en allemaal hypo's hebben waarvan ze niet weten wat het is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kuno,

je nakweek ziet er weer super uit en als ze vervelt zijn wil ik zeker de foto's zien.

nog even een leuk zinnetje van duncan z'n verhaal:

uieraard wle standaard ui.

heb toevallig vandaag een hele zak met uien gekocht.(geintje)

suc6 met je nakweek!!!!!!!!!!

gr henrylawsoni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ik heb weer eens les nodig. Wat zijn hypo's en wat zijn het's? En hoe kun je zien wat voor baardje je zelf hebt. Ik zie alleen dat mijn baardjes mooi, lief, schattig en klein zijn, maar ik zou echt niet weten wat de naam van hun kleur en/of tekening is?

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hypo's zijn dieren met witte nagels (gen foutje)

HET's zijn dieren die het gen foutje voor witte nagels dragen,maar niet zichtbaar van buiten is,deze geven het door aan volgend nakweek,tot er een andere met het hypo gen gekruist word,dan komen er weer een klein percentage hypo's(dus met witte nagels)

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een update...

 

weer even een paar foto's

 

hier zijn de HYPO's (witte nagels)

ouders

vader: Mark. Leucistic (van Dragons Den. USA)

moeder: red hypored/ogg/hypopastel

hypos001.jpg

hypos002.jpg

hypos003.jpg

hypos005.jpg

hypos018.jpg

hypos026.jpg

 

HET voor hypo's (dus dragen het hypo melanistic gen.)

vader: Mark. Leucistic (van Dragons Den. USA)

moeder: red yellow

hypos030.jpg

hypos032.jpg

hypos033.jpg

hypos009.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog wat foto's van de HET voor hypo's die net vandaag uit het ei kruipen.

vader: Mark. Leucistic (van Dragons Den. USA)

moeder:echte sandfire

hethyposuitei003.jpg

hethyposuitei001.jpg

hethyposuitei004.jpg

hethyposuitei002.jpg

 

gr Kuno

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een mooie lieve beestjes zeg. En die op die eerste foto, heeft die nou zo'n lange staart of lijkt dat maar zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat een mooie lieve beestjes zeg. En die op die eerste foto, heeft die nou zo'n lange staart of lijkt dat maar zo?

de lengte van de staart heeft vaak met de ouders te maken,de moeder heeft ook een hele lange staart,dat zal ongetwijfeld met de genen mee gegeven zijn.

ik heb inmiddels mijn site ook even bijgewerkt,staan nu ook mooie foto's op van ouder dieren en nakweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat kost dat grapje?

 

mark.leucistic X red hypored/orange german giant/hypopastel ??

 

want hoe zit dat nou met leucistic ik dacht toch ergens te lezen dat leucistic bullshit was

 

maar toch vind ik ze mooi !!

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hypo's zijn dieren met witte nagels (gen foutje)

HET's zijn dieren die het gen foutje voor witte nagels dragen,maar niet zichtbaar van buiten is,deze geven het door aan volgend nakweek,tot er een andere met het hypo gen gekruist word,dan komen er weer een klein percentage hypo's(dus met witte nagels)

Als dat je uitleg is, ga dan maar eerst eens ff je huiswerk doen Kuno, de witte nagels is wel het minst belangerijke van wat een hypo een hypo maakt.

Ongelofelijk dat je het zo gaat zitten uitleggen zeg:o

 

Je moet begrijpen wat je doet, want volgens mij doe je maar wat, je kweekt er maar op los zonder dat je begrijpt wat je aan het doen bent heb ik het idee.

 

Reageer ff op m'n vorige reply, dan heb ik het ook niet voor jan met de korte achternaam zitten tikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat kost dat grapje?

 

mark.leucistic X red hypored/orange german giant/hypopastel ??

 

want hoe zit dat nou met leucistic ik dacht toch ergens te lezen dat leucistic bullshit was

 

maar toch vind ik ze mooi !!

 

gr.

Dat is ook bullshit, maar hij geeft marketed leucistic aan, wat betekend dat ze gemarketeerd zijn als leucistic maar het niet zijn volgens de genetische definitie.

Z emoegen daarom de naam leucistic niet dragen, dus zoals het er staat is het goed, al had hypomelanistic een betere naam geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan we een beetje katten tegen elkaar, dat is niet zo leuk, toch? Wel een beetje aardig blijven voor elkaar hoor....

Share this post


Link to post
Share on other sites
hypo's zijn dieren met witte nagels (gen foutje)

HET's zijn dieren die het gen foutje voor witte nagels dragen,maar niet zichtbaar van buiten is,deze geven het door aan volgend nakweek,tot er een andere met het hypo gen gekruist word,dan komen er weer een klein percentage hypo's(dus met witte nagels)

Als dat je uitleg is, ga dan maar eerst eens ff je huiswerk doen Kuno, de witte nagels is wel het minst belangerijke van wat een hypo een hypo maakt.

Ongelofelijk dat je het zo gaat zitten uitleggen zeg:o

 

Je moet begrijpen wat je doet, want volgens mij doe je maar wat, je kweekt er maar op los zonder dat je begrijpt wat je aan het doen bent heb ik het idee.

 

Reageer ff op m'n vorige reply, dan heb ik het ook niet voor jan met de korte achternaam zitten tikken.

ja hehe ik heb het even beknopt gepost,moet ik hier dan gelijk iemand met een hele genetische texst gaan lastig vallen?

tuurlijk snap ik ook wel dat het allemaal met de melanine bende te maken heeft....

ik zag jou laatst eerder ook al online hier,maar toen nam je dus blijkbaar de moeite niet om te antwoorden op deze vraag ....alleen antwoord je als je weer eens wat te zeiken hebt..... ga liever beginners helpen ipv afzeiken....

ik ben trots op mijn dieren,en dat laat ik hier graag zien met mijn foto's,als je me dat niet gunt,kijk je maar lekker niet naar mijn topic.

ook ik probeer mensen te helpen.... vergeet dat even niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Jewel, je hebt het hartstikke duidelijk aan me uitgelegd, dus bedankt. Als je heel technisch was geworden had ik er waarschijnlijk geen snars van begrepen.

Dus jongens, geen gezeik meer, ik had een vraag gesteld, en daar heb ik voor mij duidelijk antwoord op gekregen, en nadere details die volgen later wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hypo's zijn dieren met witte nagels (gen foutje)

HET's zijn dieren die het gen foutje voor witte nagels dragen,maar niet zichtbaar van buiten is,deze geven het door aan volgend nakweek,tot er een andere met het hypo gen gekruist word,dan komen er weer een klein percentage hypo's(dus met witte nagels)

Als dat je uitleg is, ga dan maar eerst eens ff je huiswerk doen Kuno, de witte nagels is wel het minst belangerijke van wat een hypo een hypo maakt.

Ongelofelijk dat je het zo gaat zitten uitleggen zeg:o

 

Je moet begrijpen wat je doet, want volgens mij doe je maar wat, je kweekt er maar op los zonder dat je begrijpt wat je aan het doen bent heb ik het idee.

 

Reageer ff op m'n vorige reply, dan heb ik het ook niet voor jan met de korte achternaam zitten tikken.

ja hehe ik heb het even beknopt gepost,moet ik hier dan gelijk iemand met een hele genetische texst gaan lastig vallen?

tuurlijk snap ik ook wel dat het allemaal met de melanine bende te maken heeft....

ik zag jou laatst eerder ook al online hier,maar toen nam je dus blijkbaar de moeite niet om te antwoorden op deze vraag ....alleen antwoord je als je weer eens wat te zeiken hebt..... ga liever beginners helpen ipv afzeiken....

ik ben trots op mijn dieren,en dat laat ik hier graag zien met mijn foto's,als je me dat niet gunt,kijk je maar lekker niet naar mijn topic.

ook ik probeer mensen te helpen.... vergeet dat even niet...

Als ik de vraag had gezien had ik er op gereageerd en dat weet jij ook Kuno dus ik snap niet zo goed waar dat nu weer vandaan komt.

Ik weet dat je mensen wilt helpen, maar als je dat doet, doe het dan goed en niet half.

Want wat weet Nia nu, in principe helemaal niks, ja dat een hypo witte nagels heeft en een het niet maar wel weer een gen daarvoor bij zich draagt.

Dit zegt niks over wat nu een hypo is en ook niet wat een het is.

Dat Nia denk dat dit een goede uitleg is logisch omdat de kennis hierover er niet is, maar deze uitleg is geen antwoord op de vragen die Nia stelde.

 

Hou aub op met dat zielige gedoe zeg, want dat zijn we wel een beetje moe hoor Kuno.

Het is elke keer hetzelfde met jou, als het moeilijk word of als je iemand je ergens op aan spreekt dan is het gelijk al weer gezeik, doe niet zo zielig zeg, je bent toch kweker, gooi je kennis er uit zou ik zeggen.

 

Geef nou eens antwoord op mijn eerste reply, want je doet alle moeite om die te ontwijken volgens mij.

Het was toch een hele normale reply met toch wel wat goede argumenten en wat goede vragen richting jou als kweker?.......geef daar gewoon antwoord op.

Je doet nu net of het er niet staat, en waarom?....te moeilijk?...doe je echt maar wat?

Ik vraag nog aan je hoe het met je marketed leucistic gaat omdat die in het begin nogal klein bleef....gewoon uit interesse, maar daar reageer je niet op

Ik feliciteer je met je hypo's en geef ook je aan dat ik het mooie foto's vind.

Dus waar dan vandaan komt dat ik het je niet zou gunnen, volgens mij zie je spoken grote vriend.

Het enige wat je ziet is dat ik vind dat je het slecht uitlegt en dat je blijkbaar niet begrijpt wat je aan het doen bent als ik kijk naar de nakweek die je hebt zitten.

Geef gewoon antwoord op de vragen die ik je stelde en laat zien dat je weldegelijk begrijp waar je mee bezig bent en dat je een bepaald doel voor ogen hebt waarom je bepaalde dieren op elkaar hebt gezet.

Hoeft niet beknopt hoor, maak het zo moeilijk als je wilt, ik weet er ook wel een beetje wat van af :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gefeliciteerd met de Hypo's, zien er mooi uit.

Hoe groot is die Marketed leucistic nu eigenlijk?...bleef toen een tijdje achter geloof ik toch?....nu wel alles goed?

 

Even wat anders.

Wat heeft je doen besluiten om zoveel hets te maken met de marketed leucistic.

Marketed leucistics zijn natuurlijk hypo's die als niet hypo waren geweest nueten het donkere pigment verder geen kleur zouden hebben, dat is de reden dat nu ze hypo zijn ze zo licht zijn.

Elke klruising hiermee die geen hypo's voortbrengt is eigenlijk een beetje nutteloos als het om kleur gaat, tenzij je persee hets wilt gaan verkopen.

Het grote nadeel daar van is echter weer dat ook hets het gen doorgeven aan 50% van de jongen als je deze met standaard dier kruist.

Deze nesten zien er uieraard wle standaard ui, alleen het nest is wel voor de helft hypogen drager.

Dit gen blijft dan ongecontroleerd sluimeren totdat jan en allemaal hypo's hebben waarvan ze niet weten wat het is.

prima jij je antwoord.... de reden dat ik de hypo op een niet hypo heb gezet,is om wat kleur in de hypo's te krijgen,dus hierna de HET voor hypo kruisen met een dier dat de zelfde kleur eigenschappen vertoond als de moeder(aangezien die niet hypo is) zo kun je naar mijn idee weer wat meer kleur(weliswaar vervaagd door het hypogen) krijgen in de eventuele hypo jongen die geboren worden. daar komt bij dat een hypo niet 123 te verkrijgen is,wilde ik deze op een niet hypo zetten,om zo toch HETjes te krijgen,waar andere eventuele kopers weer mee aan de slag kunnen.

Alleen ben ik niet de enige die dot kruist,zoals nijvoorbeeld kelly heeft al 2 maal zijn hypo gekruist met dieren die van origine uit mijn kweek komen (weliswaar via via) maartoch... neem aan dat je hem er ook weleens op aangesproken hebt,waarom hij ook hypo op een niet hypo zet,zelfs geen HET of possible HET.

dus dan kom je op het zelfde punt.

daar komt bij dat ik de hypo maar op 2 niet hypo vrouwen heb gezet,en NIET op andere,omdat ik 2 VET gekleurde vrouwen heb,de sandfire en de red yellow,ik zal er even de foto's bij plaatsen,kun je de kleuren zelf beoordelen,dit zijn voor mij de redenen om dat re doen.

 

betreft mistery ( de mark. leucistic vrouw) vond ik nog te klein om mee te kweken,dus die was nog niet gedekt,maar zal er zeker nog wel aankomen zodra ze er wel klaar voor is,ik zie maar al te vaak nog te veeeeel te kleine vrouwen wel gebruikt worden voor de kweek,mensen kunnen van alles over mij zeggen,en ze doen maar,maar kleine vrouwen gebruik ik gewoon beslist niet voor de kweek.

de leuc man komt van een uitwisselings project,vandaar de kruising.

 

hoop je zo weer op de hoogte gebracht te hebben.

 

gr Kuno

 

ps: mijn excuus voor mijn felle vorige reaktie,maar ik bedoel het in principe allemaal goed,maar krijg maar wat vaak kritiek... wat echt niet altijd even leuk is,zeker niet als je een topic opent met de foto's van mijn nakweek.

 

maargoed,we gaan vrolijk verder.

 

mzzls

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even de foto's

 

hier de hypo moeder saphir

ausaupdate008-1.jpg

 

de rechtse is de red yellow vrouw smaragd(links mistery)

aaafantasticfive.jpg

 

en dit is de sandfire vrouw Chrystall

aaaajewelicious001.jpg

 

 

hiephoi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alleen ben ik niet de enige die dot kruist,zoals nijvoorbeeld kelly heeft al 2 maal zijn hypo gekruist met dieren die van origine uit mijn kweek komen (weliswaar via via) maartoch... neem aan dat je hem er ook weleens op aangesproken hebt,waarom hij ook hypo op een niet hypo zet,zelfs geen HET of possible HET.

What the f*ck

 

Waar haal je het lef vandaan om mij in deze discussie te betrekken.

 

Ten eerste als je dat doet de het dan wel goed en weet waar je over praat, want mijn Hypo man is niet met 2 van jouw nk-dieren gegaan, maar met maar 1. En dat dat geen Het of Hypo is zal mij in dat geval een worst geweest zijn. De reden dat ik dat heb gedaan is omdat ik van deze 2 dieren een HET wil hebben voor als ik verder wil met mijn kweek, ik denk namelijk vooruit. De paring tussen Passy en Numpsy is puur en puur voor mezelf geweest, zodat ik niet hoef te investeren in nieuwe Het's of Hypo's in de toekomst

 

Ten tweede is Passy ook nog met een Het hypo dame (gwenny) gegaan waarvan ik nu dus 26 hypo's heb zitten en 24 Het's en die 2 heb ik bij elkaar gezet speciaal voor de hypo's. Waarvan ik er dan ook weer een x-tal zal houden voor mijn eigen toekomst en de rest wordt gewoon verkocht.

 

Ten derde ben ik niet voor niks met John Polder in zee gegaan om Passy bij Wonka te zetten en daar hypo's uit te krijgen aangezien dat hypo x hypo is.

 

Ten vierde zul je nu denken , maar dat heeft wel allemaal dezelfde vader op dit moment. Dat zal me weinig boeien, want ik heb namelijk nog een Hypo man en dame die allebei onverwant zijn van de andere hypo's die hier zitten. En gaan komen.

We hebben nu 3 Hypo's 3 Het's en nog 2 hypo's in de aantocht vanuit het buitenland en allen onverwant van elkaar, simpelweg omdat ik weet waar ik naar toe wil en niet omdat ik zomaar luk-raak loop te mixen.

 

Het maakt me niet uit dat je langer bezig bent dan mij en het maakt me ook helemaal niet uit wat jij doet en wat je met je dieren doet, maar betrek mij niet in een discussie waar je helemaal niets vanaf weet en doordat je mij aanwijst denkt uit die discussie te komen. Want Kuno je weet helemaal niet waar je mee bezig bent volgens mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach wat heeft het voor zin om hier nog op te reageren.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
ach wat heeft het voor zin om hier nog op te reageren.....

ach ja op msn liep je de discussie net ook alweer uit de weg. Dus het zegt genoeg over je. En maar blijven klagen dat mensen jou altijd moeten hebben.

 

Veel succes met de nakweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen toch, ik stelde alleen maar een simpele vraag, en nu dit hele gedoe. Dit was natuurlijk niet de bedoeling. Ik ga maar eens gauw op een ander topic kijken, ik wil mijn dag vrolijk afsluiten, truste allemaal... :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ach wat heeft het voor zin om hier nog op te reageren.....

ach ja op msn liep je de discussie net ook alweer uit de weg. Dus het zegt genoeg over je. En maar blijven klagen dat mensen jou altijd moeten hebben.

 

Veel succes met de nakweek.

op msn? ik sparak je notabene om na 23:00 man,ik melde je dat ik om 5 uur op moest voor mijn werk,en dat ik graag naar bed ging,en ben trouwens nog gewoon een discussie aangegaan met je.... of ben je dat alweer fvergeten,ik had by the way nog 2 mensen naar jou en duncan verwezen,al wilde ze een koppel samen stellen met 1 van mijn nakweekjes hypo's,denk dat jullie daar wel mail over gehad hebben,maar dat is dan bij deze gelijk de laatste keer geweest dat ik iemand doorstuur.... lekker ondankbaar allemaal......

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat kost dat grapje?

 

mark.leucistic X red hypored/orange german giant/hypopastel ??

 

want hoe zit dat nou met leucistic ik dacht toch ergens te lezen dat leucistic bullshit was

 

maar toch vind ik ze mooi !!

 

gr.

Dat is ook bullshit, maar hij geeft marketed leucistic aan, wat betekend dat ze gemarketeerd zijn als leucistic maar het niet zijn volgens de genetische definitie.

Z emoegen daarom de naam leucistic niet dragen, dus zoals het er staat is het goed, al had hypomelanistic een betere naam geweest.

heej

 

maar als leucistic bullshit is dan snap ik niet dat als je bijv. op http://www.denherpdragons.com kijkt bij pricelist waarom is leucistic dan zoveel duurder dan hypomelanistic???

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×