Jump to content
Sign in to follow this  
teiggie

Jonge Vogelspin

Recommended Posts

slings_geniculata.jpg

 

Ik was aan het oefenen om foto's te maken van me jonge spin een sling, het soort is Acanthoscurria geniculata, of het man of vrouw is dat weet ik nog niet.

 

gr teiggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

mooie spin hor

 

grtsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das logische deze heeft 14 dagen niet gegeten en moet nog even wachten om te mogen eten, deze is 0,5 cm klein.

 

gr teiggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

ja dat is idd nog klein hoe oud is ie dan...want zo lijkt het gwon wel een normale kruisspin ofzo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe oud tie is moet ik navragen, nee hoor is echt geen kruisspin, als het een vrouwtje is dan kan ze 20 jr worden, man word maar 6 a 7 jr.

 

De wijdte van de spin zal ongeveer 15 cm wezen.

 

gr teiggie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in wat hou jij zo'n kleine?

de mijne zit nu in een tussenslag potje van vleessalade:D met vochtige turf en klein beetje vermucilite.

grtz jelle

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe oud tie is moet ik navragen, nee hoor is echt geen kruisspin, als het een vrouwtje is dan kan ze 20 jr worden, man word maar 6 a 7 jr.

 

De wijdte van de spin zal ongeveer 15 cm wezen.

 

gr teiggie ;)

neej dat bedoel ik ook niet maar 0.5 cm is gwon klein en op die leeftijd lijkt ie op de grote van een kruisspin of niet???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee, hoe een jonge kruisspin er uit ziet, er moet nog haar op enzo dan is het een echt vogelspin. ;)

 

gr teiggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze vogelspin die hier op de foto staat is wit omdat is net verveld is, dus het diertje moet nog op drogen, neem van mijn aan al is bijna 1 cm is echt een vogelspin en dit soort is echt pittig, niet echt voor beginners.

 

gr teiggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijten doet een spin alleen als tie zijn eigen bedreigt voelt, als het bombederen van de haartjes niet helpt.

 

Dit gif van deze spin is bv. sterker dan de Brachypelma smithi de spin die veel gekocht word door beginners.

 

 

gr teiggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp schiet ie zijn haren richting prooi/gevaar, en die haren hebben gif in zich. Wat kan er met een mens gebeuren als je die haren in je krijgt?

Jeetje, ik heb het niet zo op spinnen hoor, wat is de lol aan het houden van een dier dat giftig is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi beesie maar wat nia zei vind ik ook wat is de lol van een giftig dier? nou ik heb het zowiso niet echt op spinnen maar dendrobatidae zijn mooi en spinnetjes ook een (oude)vriend van me heeft er ook een gehad en die was 14 cm brrrr niks voor mij net als een boa om me nek

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij schiet ie ze niet op je af maar ze laten los...en ik heb me laten vertellen dat het meestal heel erge jeuk veroorzaakt maar aangezien jij een pittig dier hebt kan het wel erger zijn

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De spin gooit met zijn achterpoten de haren los (zelf gezien) de haren vliegen in de rond, dan kan je maar beter maken dat je weg komt, ik vind het voelen als van een brandnetel valt erg mee.

 

Me genicutala is nog te klein om wat te doen, later misschien wel, maar hangt van het diertje af, deze gaat trouwens naar iemand anders toen.

 

gr teiggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×