Jump to content
Sign in to follow this  
Duncan

20 Translucent Eieren.

Recommended Posts

Na een eigenlijk wat onverwachte zwanger schap van onze Lucy (Het. voor translucent) zijn we sinds gisteren 20 eieren rijker.

Ze was zwanger van 1 van onze translucent mannen Amon Ra.

De eieren zijn in ieder geval bevrucht en zien er goed uit.

Van dit nest zou theoretisch de helft translucent moeten zijn en de helf Het. voor translucent.

Dus nu moeten we maar met spanning afwachten wat het gaat worden.

 

Zo ver ik weet zijn we de eerst in Nederland die legsel met 50% trans hebben liggen van "onverwante" ouders.

Er zijn wel eerder door iemand anders translucents gekweekt maar dat dmv halfbroer en halfzus die bij Reptifit vandaan kwamen.

Verder zijn er hier alleen hets gekweekt.

 

We hebben op het moment een vrij unieke broedstoof staan zo met de hypo eieren van Para & Ramses en nu de translucent eieren van Lucy & Amon Ra.:D

Het eerste doel was om hypo's te kweken, het tweede doel was om translucent te kweken, hier hebben we eieren van liggen.

Dus als alles goed gaat kunnen we straks beginnen om de kleuren van de Florida oranges in de translucents te kweken en tevens om Hypomelanistische Translucents te kweken (geen donker en geen wit) waar we uiteindelijk deze grote hypo en trans kweekgroep voor hebben zitten.

 

Dus we zijn nog lang niet door onze kweekplannen heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw, knap!

Ben eens benieuwd wat dat gaat geven. Zal zeker de moeite zijn.

Zodra er eitjes uitkomen foto's posten zou ik zeggen :P

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

woow jij hebt grote plannen zeg

ben heel erg beniewd vooral van die van florida orange en transculent;);)

 

is dat wel al ooit eerder gedaan??

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je fotow's

Share this post


Link to post
Share on other sites
heej

 

woow jij hebt grote plannen zeg

ben heel erg beniewd vooral van die van florida orange en transculent;);)

 

is dat wel al ooit eerder gedaan??

 

grtz

Bij Fire and Ice dragons hebben ze een paar citrus translucents gekweekt een tijdje geleden.

Deze waren translucent en hadden de kleur van een citrus, ging weg voor 1000 dollar per stuk.

 

Zo ver ik weet is het verdernog niet tot echt tot inkweken van extreme kleuren gekomen.

Er is wel kleur in gekweekt maar niet echt extreem oranje/rood.

 

Ik ken 2 kwekers in Amerika die daar nu mee bezig zijn, dus ik zal niet de eerste zijn die ze met extreem oranje/rode kleur gaat kruisen, hoeft ook niet hoor.

We gaan er gewoon straks voor ons zelf aan werken en dan zien we hoe ver we komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niet veel verstand van de diverse kleuren etc.

 

Maar ze zijn en blijven leuk ben wel benieuwd naar de foto's als ze uit komen.

Aangezien we zelf ook met diverse kleuren willen werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

woow 1000 euro is wel heel erg veel

maar is een volwas. translucent duurder dan nakweek???

 

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ouder zijn ze duurder.

 

Ik heb 2 halfvolwassen translucents verkocht zien worden voor 1250 dollar, dat was de standaard kleur.

 

Na 2 maanden kan er nog van alles gebeuren met jongen baardagamen.

Normaal gesproken is dat risico na een bepaalde tijd voor de koper en die weet dat ook.

Wil hij of zij minder risico en dus een dier dat wat ouder is dan betaal je daar meer voor.

Omdat translucents al heel moeilijk te kweken zijn en het allemaal in het beginstadium en er nog heel weinig zijn zie je dus een heel groot prijsverschil tussen jonge en halfwas dieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ouder zijn ze duurder.

 

Ik heb 2 halfvolwassen translucents verkocht zien worden voor 1250 dollar, dat was de standaard kleur.

 

Na 2 maanden kan er nog van alles gebeuren met jongen baardagamen.

Normaal gesproken is dat risico na een bepaalde tijd voor de koper en die weet dat ook.

Wil hij of zij minder risico en dus een dier dat wat ouder is dan betaal je daar meer voor.

Omdat translucents al heel moeilijk te kweken zijn en het allemaal in het beginstadium en er nog heel weinig zijn zie je dus een heel groot prijsverschil tussen jonge en halfwas dieren.

heej

 

maar zo duur krijg je dat dan wel verkocht

Share this post


Link to post
Share on other sites

reken maar dat je dat verkocht word. mensen zullen investeren en vervolgend na 1,5 jaar er ook mee gaan kweken. en daardoor verdienen ze het geld wat ze geinvesteerd hebben weer terug

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo the lizard je moet niet denken dat er zoveel winst word gemaakt met deze dieren te kweken want als je 1,5 maanden moet wachten vooralleer je kan kweken met die bepaalde dieren dan mag je er zeker van zijn dat er al veel personen die dieren ook hebben en dan is de prijs al veel minder dan wat ze nu waard zijn.

Als je echt er iets wil aan verdienen moet je ze nu laten overkomen uit Amerika en dadelijk volwassen dieren nemen maar dan ga je een pak geld kwijt zijn en dan moet je dit nog eens maal 2 doen want je mag de verzending , douane , dierenarts enz. niet vergeten en dan moet je ook het risico willen nemen want wat als die dieren dood aankomen of ze sterven voordat je ermee gekweekt hebt.

Ik zou al blij zijn dat wanneer je er gaat mee kweken dat je je geld terug verdiend dat je uitgegeven hebt voor hun voeding , lampen , elektriciteit enz.

Vraag maar eens aan de personen zoals Duncan , Marc enz. die speciale dieren zitten hebben ofdat ze al hun geld dat ze geinvesteerd hebben in hun dieren al terug verdiend hebben met de verkoop van jonge dieren en dan ben ik er zeker van dat wanneer ze eerlijk antwoorden dit niet het geval zal zijn.

Moet wel zeggen dat het nog een geluk is dat er bepaalde personen dit risico willen nemen en zoveel geld over hebben om aan deze dieren te geven want anders zouden wij er geen nakweek van kunnen kopen :lol:

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

feit is inderdaad dat je zelfs met gewone standaard baardjes als je het goed doet je je geld nooit terug verdient

het is een hobby en wij zijn al blij als we onze hobby kosten dekkend kunnen maken

rijk worden kun je alleen over de ruggen van de dieren

dus zo min mogelijk voeren ed zodat je weinig kosten maakt

maar dit is naar ons idee de slechtste manier

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo the lizard je moet niet denken dat er zoveel winst word gemaakt met deze dieren te kweken want als je 1,5 maanden moet wachten vooralleer je kan kweken met die bepaalde dieren dan mag je er zeker van zijn dat er al veel personen die dieren ook hebben en dan is de prijs al veel minder dan wat ze nu waard zijn.

Als je echt er iets wil aan verdienen moet je ze nu laten overkomen uit Amerika en dadelijk volwassen dieren nemen maar dan ga je een pak geld kwijt zijn en dan moet je dit nog eens maal 2 doen want je mag de verzending , douane , dierenarts enz. niet vergeten en dan moet je ook het risico willen nemen want wat als die dieren dood aankomen of ze sterven voordat je ermee gekweekt hebt.

Ik zou al blij zijn dat wanneer je er gaat mee kweken dat je je geld terug verdiend dat je uitgegeven hebt voor hun voeding , lampen , elektriciteit enz.

Vraag maar eens aan de personen zoals Duncan , Marc enz. die speciale dieren zitten hebben ofdat ze al hun geld dat ze geinvesteerd hebben in hun dieren al terug verdiend hebben met de verkoop van jonge dieren en dan ben ik er zeker van dat wanneer ze eerlijk antwoorden dit niet het geval zal zijn.

Moet wel zeggen dat het nog een geluk is dat er bepaalde personen dit risico willen nemen en zoveel geld over hebben om aan deze dieren te geven want anders zouden wij er geen nakweek van kunnen kopen :lol:

Groetjes

nou dat weet ik zo net nog niet hoor...als je bijv. 500 ervoor vraagt dan denk ik toch wel dat je de kosten vd da, verzendkosten, voer, en aanschaf toch wel terugverdiend..

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeer blij zijn we met mensen die speciale kleuren kweeken,en daar soms zeer veel geld aan uitgeven,om de beste ouderdieren te hebben,en hun plezier halen uit het kweeken van niet alledaagse beestjes.

 

zo kunnen mensen zoal wij ook mooie kleuren van baardjes in onze terra hebben,op iets langere termijn aan prijzen die we wel kunnen betalen.

als je beestjes koopt om aan te verdiennen,zullen de meeste wel bedrogen uitkomen als de echte passie er niet is

op de beurzen die we bezoeken hebben we nog geen ferraris gezien op de parking

dus rijk zijn er nog niet veel van geworden denk ik,als we zien wat wij wekelijks aan eten uitgeven.

ook kan ik moelijk geloven dat waneer je je nakweek lievdevol verzorgd, je aan geld denkt.

maar zuiver geniet van je kunnen, zal het zeker zijn als je je nakweek bekijkt,en zeker als ze niet alledaags zijn.

genieten doen we elke dag van onze beestjes,als we ze lievdevol verzorgen.

geld moeten ze niet opberngen,als ze maar verder onze dagelijkse genegenheid blijven beantwoorden op hun manier

 

erwin&sonja

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej

 

maar als je tog lieve gezonde diertjes hebt ben je toch rijk??? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een vraag over die namen van de kleuren zoals Het. translucent wat dat betekent. En baardjes met van die felle kleuren of gewoon speciale kleuren hebben soms zon lange naam. En als je dan kweekt hoe word dan de naam van de nakweek ? dat begrijp ik niet al te goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd zoals gbf al zegt het gaat erom dat als je een transculant hebt dat je er meer aan verdient dan een simpele wildkleur

 

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een vraag over die namen van de kleuren zoals Het. translucent wat dat betekent. En baardjes met van die felle kleuren of gewoon speciale kleuren hebben soms zon lange naam. En als je dan kweekt hoe word dan de naam van de nakweek ? dat begrijp ik niet al te goed

translucent betekent dat de buik en kin geen wit pigment hebben hierdoor...lijkt het soms een beetje door zichtig...en het. staat voor heterozygous dat zijn de baardjes die geen translucent zijn..maar het wel in hun genen hebbuh...en als je translucent kruist met een andere kleur dan heeft dat volgens mij geen andere naam meestal zie je dan staan translucent x gold bijvoorbeeld

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd zoals gbf al zegt het gaat erom dat als je een transculant hebt dat je er meer aan verdient dan een simpele wildkleur

 

 

grtjssss

dus dat zou volgens jou de enige reden waarom iemand translucents heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een vraag over die namen van de kleuren zoals Het. translucent wat dat betekent. En baardjes met van die felle kleuren of gewoon speciale kleuren hebben soms zon lange naam. En als je dan kweekt hoe word dan de naam van de nakweek ? dat begrijp  ik niet al te goed

translucent betekent dat de buik en kin geen wit pigment hebben hierdoor...lijkt het soms een beetje door zichtig...en het. staat voor heterozygous dat zijn de baardjes die geen translucent zijn..maar het wel in hun genen hebbuh...en als je translucent kruist met een andere kleur dan heeft dat volgens mij geen andere naam meestal zie je dan staan translucent x gold bijvoorbeeld

Bijna goed ;)

 

Het lijkt niet doorzichitg, het is doorzichtig.

 

Translucent x kleurtje geeft 100% heterozygoot en dit moet je dan ook aangeven omdat alle jongen dat gen ook weer doorgeven.

Dus deze jongen horen hetrozygoot voor translucent benaamd te worden.

 

het. trans x kleurtje, geeft 50% heterozygoot, dus heel het nest is possible het. omdat je het verschil niet kunt zien tussen een het en geen gendrager.

Dus deze jongen horen possible het. benaamd te worden

 

Dit is een genetische eigenschap die doorgegeven word, en dat is iets anders als sandfire blood, citrus enz (de kleur lijnteelt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ik ben een paar daagjes niet zo aktief geweest op het forum, en zie wat voor interessante dingen er allemaal staan. Ik vind het heel bijzonder hoor, al die verschillende soorten baardjes, ik heb volgens mij gewoon wildkleur, en dat vind ik prima, ik ben stapel op ze en ze doen het hartstikke goed. Reign is op dit moment aan het vervellen, en dat gaat ook heel goed. Binnenkort ga ik naar een beurs en hoop daar wel wat andere kleuren te zien. Het is in ieder geval heel interessant om al die verhalen van kwekers te lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook heel ingewikkeld, maar ik ben ook nog redelijk nieuw in de baardagamensector, om het maar eens ingewikkeld te zeggen. Neemt niet weg dat ik het allemaal reuze interessant vind.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×