Jump to content
Sign in to follow this  
Mitch

Baardje Wil Niet Eten ...

Recommended Posts

En hier onmiddellijk mijn tweede vraag...

 

Mijn baardje wil niet eten. Heb al van alles geprobeerd maar blijkbaar heeft hij geen zin :(:( . In het begin wou hij wel eten en heb ik hem met de hand de ene dag buffalowormpjes en de andere dag motlarven gegeven.

Maar de krekeltjes die ik in het terrarium doe eet hij/zij blijkbaar niet op want ik kan ze nog allemaal terugvinden (dood of levend). Vandaag wou ie zelfs de wormpjes en larven niet eten van uit de hand (en ook niet als ik de larve in het terrarium leg).

 

Wat kan er aan de hand zijn of is dit normaal. Wat ik ook graag wou weten is hoeveel zo'n kleintje eigenlijk eet per dag en of hij ook groenten en fruit mag eten.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas is je baardje eigenlijk vaels te jong gekocht/verkocht

maar ok

ik zou allereerst zsm mestonderzoek laten doen

een kleintje moet als hoofdvoer krekeltjes hebben

als afwisseling zijn buffalo,s geschikt

tevens mogen ze fijn gesneden fruit en groente,s hebben

maar dit moeten ze leren eten

ook heeft je baardje kalk en vitamien,s nodig geef je die al??

en een uv lamp heb je die???

het zou heel goed kunnen dat je baardje met inwendige parasieten zit

dan stoppen ze vaak met eten en gaan ze hard achteruit

sproei je hem ook???en als je dat doet hoe vaak?

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij krijgt als dagelijks voer normaal krekeltjes maar die eet hij blijkbaar nog niet (zie ze nog steeds rondlopen of ze liggen dood na een paar dagen). Vraag me af of ze soms niet te groot zijn: zijn ongeveer 1 cm groot.

 

Al het voedsel wordt bestrooid met vitaminen (met D3), Reptimineral C van Sera, tevens heb ik de nodige lampen hangen: UV en warmtelamp. Moet wel nog ff controleren of er ook kalk in dat potje zit, er zit wel calcium in maar voor zover ik al gelezen heb zou dit toch niet hetzelfde zijn.

 

Besproeien doe ik om de 2 dagen maar heb ondertussen gelezen dat dit alle dagen moet, alhoewel er een drinkbakje staat.

 

Wat de mestcontrole betreft, dit ga ik zo snel mogelijk doen alhoewel er toch veel leven in hem zit.

 

Zal vandaag eens proberen met wat groenten en fruit.

 

Bedankt en gtzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×