Jump to content
Sign in to follow this  
anita

Arme Baardjes

Recommended Posts

hoi allemaal,

nou das toch ook wat hoor.zit ik hier met een lege bak.

ik ben gisteren naar be gegaan naar een vriendin om het clubje te laten ontwormen,en ze schrok ervan.

nu wist ik dat mijn diertjes slechte verzorging hadden gehad,en dat ze klein voor hun leeftijd waren,maar ik had geen idee dat het zo slecht met ze gesteld was. ze aten goed ,waren aan het vervellen,kon er niets aan merken.

maar ik had tot nu aan toe nog maar 1 keer een volwassen koppel gezien,en deze waren nog geen jaar,dus tja weet ik veel. alle informatie van het web gehaald,lekker op het forum met jullie.kon niet mis gaan.

dus eerst maar eens ontwormen.

bleek dat mijn baardjes eigenlijk al ong 350 gram moestten wegen.nou toen ze dat zei wist ik dat ik een probleem had hoor.

het kleinste nakomertje was een schatje,maar woog maar 55 gram.

de grootste woog 155 gram.

ik heb ze net drie weken,dus voelde ik mijzelf nog niet een zo slecht,maar ja er moet wel wat gebeuren.

dus nu heb ik ze in belgie gelaten.afgezonderd van alle andere diertjes(ze heeft meer dan 130 dieren zitten) en gaat ze er mee naar dr pasmans om te kijken of dat er wat aan te doen is. maar het kleintje was vrijdag al in een pootje gebeten,en met dat gewicht van haar zal het wel einde verhaal zijn. dus voor de rest is het even afwachtten. maar ik ben er kapot van,want dit is gelijk aan gebeurt met mijn eerste gaantje,die storf plots in 2 uur tijd,nadat ik hem 6 weken lang volgestopt had met lekker eten,calcium,en uvb.

het laatste wat ik er van kan zeggen,dat ik niet begrijp hoe mensen met hun dieren omgaan,en ik koop nooit meer wat van markt plaats van mensen met een probleem.

bedankt,ik ben het even kwijt,en ga nu mijn terra ontsmetten.

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is echt wel erg voor je,en voor je diertjes.

 

Ik hoop echt voor jouw dat het allemaal in orde komt...

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

Dit is geen goed nieuws. :(

 

Ik raad het dan ook altijd aan als je reptielen koopt, om zo snel mogelijk

een mestonderzoek te laten doen.

 

Verder hoop ik dat het goed komt met je diertjes.

 

Veel sterkte.

 

Groetjes Marc :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vandaag ook ontdekt dat de onze mijten hebben en nog eens wormpjes erbij, ik nu ook serieus veel schrik. zullen maar hopen dat het allemaal goed komt. van alle medicijnen mee gekregen om te geven. groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi anita dat is knap balen zeg en dan druk ik me nog zachtjes uit

is er nog hoop dat de diertjes bij je terug komen?

of laat je ze daar zoiezo als ze het redden?

wat zal jij je rot voelen

en zoals marc zegt mestonderzoek is altijd het eerste wat je moet doen bij nieuwe dieren maar ja daar heb je nu weinig aan he

erg vervelend dat dit is gebeurd

en het is heel moeilijk om alle ellende op marktplaats te zien

maar in negen van de tien verwaarloos gevallen kun je de schade al niet meer herstellen helaas

wij hebben natuurlijk al heel wat baardjes zitten en ja dan neem je het risico niet om er een stumpertje bij te nemen want je weet nooit wat je mee neemt

maar als ik nog geen baardjes zou hebben denk ik dat ik het ook zou doen want het is zo moeilijk om je die ellende niet aan te trekken

wat is nu je bedoeling ?nieuwe baardjes of eerst afwachten hoe dit af gaat lopen ?

moeilijk hoor

we wensen je dan ook heel veel sterkte

 

 

he kevin jij ook veel sterkte zeg

wat voor medcijnen heb je meegekregen???

jij ook veel sterkte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kevin,

 

Graag wil ik weten over wat voor mijten je het hebt? :huh:

 

De wormen zelf is geen probleem, met het goede medicijn ben je hier

zo vanaf.

 

Wel alles goed ontsmetten.

 

Bij welke dierenarts ben je geweest?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een tip hout ,steen en dergelijke in vriezer leggen voor 24-48 uur

en eventueel daarna koken in water of kokend water over heen gieten dat dood de mijt wel frontline komt niet overal tussen he bij een houtstronk ed

ga wel goed te werk want als er een blijft zitten heb je er zo weer......

sterkte ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad flagyl en panacur,voor wormen en flagelaten,en frontline voor mijt. is altijd een goede combinatie,ik heb het eigenlijk altijd in huis,voor je weet maar nooit. maar de medicijnen geef ik zelf niet,laat ik liever over aan iemand die er handigheid in heeft,

ik had de diertjes nu eigenijk 3 weken,en wilde ze niet gelijk laten stressen door ze meteen maar naar belgie te slepen.de reis van rotterdam vond ik al lang voor ze.

maar ze zijn bij pasmans geweest.

de kleinste is aan de antibiotica voor 5 dagen,en zit nu alleen,maar eet nog zo 5 grote dubia op,,dus afwachtten.

de tweede kleinste heeft waaschijnlijk een longaandoening,maar eet ook nog goed.en de twee grootste redden het echt wel,al is de achterstand wel zo groot dat de sex nog niet te zien is.

maar het zullen nooit topdiertjes worden,en dat geeft ook niets,maar ik wilde een paartje,en eierleg zal niet kunnen.dus zullen ze toch uiteindelijk gescheiden worden.en hou ik zelf een man.alleen nu bedenken ofdat ik ze hier terug haal,en zelf nieuwe baasjes voor ze zoek,of dat ik ze in belgie laat en dat er voor de rest daar een tehuis voor ze gevonden word.mijn vriendin daar heeft een grote kans om goede baasjes te vinden dan ik hier,want ik vertrouw ze echt niet toe aan de eerste de beste.maar ik kan ze straks ook niet hier houden in 4 terras.ik heb al 2 leguaanen,2 katten en 2 honden.mijn vriendin zit in het wereldje zal ik maar zeggen,en kent veel liefhebbers,die is ze zo kwijt aan een goed baasje. klinkt wel hard,maar je moet wat,er worden nu toch echt kosten gemaakt,en dat zijn ze echt wel waard hoor,maar ik moet voor mijzelf ook realistich blijven.

maar goed eerst maar eens afwachtten,over een paar daagjes weet ik meer.ze zijn teminste wel in de beste handen,en dat is voor nu het belangrijkste.

bedankt allemaal hoor.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou afwachten dan maar anita

we gaan hard voor ze duimen

en beslissen zal best moeilijk zijn maar ja het gaat zoals je zelf al zegt om het wel zijn van de dieren

nu maar afwachten wat de komende dagen gaan doen

we duimen voor ze/je sterkte en

hou ons op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is echt ongeloofelijk hoe sterk dat diertjes zijn.

ze hadden allemaal flagelatenen wormen,maar dat had ik zelf ook wel in de gaten,dus daar zijn ze nu allemaal voor geholpen.

twee van de 4 hebben een losse kaak,het begin wan mbd,maar nog niet zorgelijk.

dus buiten de kleinste van het stel,die waar het echt zorgelijk mee gaat,komt het met de anderen 3 helemaal goed,ikke echt blij hoor.

het zullen geen top sterke baarden worden,maar dat geeft niet,zo kunnen ook toch best een aantal jaren mee,en een goed leventje hebben.

goed he :D:P:D:blink:

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

Goed nieuws dat ze van de flagellaten en de wormen af zijn.

 

Wat bedoel je eigenlijk met die losse kaken het begin van mbd? :huh:

 

Bedoel je rachitis?

 

Dit kan bij jonge baardagamen nog redelijk bijtrekken.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi marc,

dat is inderdaad wat ik bedoelde rachites,ik ken het eigenlijk alleen als mbd,

metabolic bone dissorder,maar het is het zelfde.

maar pasmans had kunnen zien dat ze chronich kalk gebrek hadden gehad,maar in de laatste drie weken had ik ze elke dag zat gegeven.

maar goed nieuws voor hun,of niet dan.

vreselijk hoe diertjes moetten lijden.

maar t komt goed weet het zeker.

bedankt hoor anita :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

das goed nieuws anita

al is het jammer van de rachitis

je bent er zo te horen vroeg bij dus dat is positief he

nou laten we hopen dat ze zo vooruit blijven gaan

en komen ze nu toch terug naar jou?????

succes en we blijven duimen voor ze

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja ,dat is nog maar de vraag.

omdat het toch wel zwakkere diertjes zullen blijven weet ik het nog niet.ik vertrouw rosita om mij daarin raad te geven. een paardje kan ik niet houden,want eierleg zal een probleem zijn,en een vrouwtje alleen met legnoot is ook wat,maar je kan de sex nog niet zien,dus dat is nu ook nog onzeker,maar ze zitten dicht bij de da in belgie,misschien ga ik er zondag weer even heen,is nog niet zeker.

maar de kleine bleek achteraf geen beet in het vootpootje te hebben,het is een breuk! en ze gebruikt de poot niet.maar zat alleen en te verpieteren,dus vandaag is ze weer bij de andere geplaatst. hoe dat is afgelopen weet ik nog niet,maar gelukkig krijgen ze de beste zorg,dus een goede tweede kans

bedankt voor de ondersteuning hoor

groetten anita :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita, ik heb het allemaal zo zitten lezen en go0h wat een toestanden allemaal zeg!! ik hoop voor jullie dat alles goed komt en dat je veel plezier met je baardjes mag beleven!!!

Groetjes, Beertje

 

PS vraagje: over dat ontwormen, moet je dat alleen doen als je baardje echt iets heeft of kan je een eh een soort onderhouds ontworming doen zoals bij honden en katten???

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou anita dat word dus even afwachten

maar zijn ze dan nog zo klein omdat je zegt het geslacht is nog niet te zien???

echt tof van je dat je ons zo op de hoogte houd want we leven erg met je mee

heel veel sterkte ermee

grtjssssssss

 

 

en beertje wat veel mensen doen is parazap geven af en toe dit gebruikt men ook wel als onderhoudsmiddel tegen wormen ed.

wij hebben er nog geen ervaring mee

kuno (jeweldragons) gebruikt het wel

dus mischien dat die je meer info kan geven grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal

bedankt voor de steun hoor,maar heb goed nieuws.

gister weer naar be geweest,en ze doen het goed hoor!

er kwam nog een kweker en die kon ze wel sexen,3man 1vrouw.

dus dat zou heibel worden!

afgelopen woensdagleek de kleine nog niks,maar gelukkig is er niet vroegtijdig een einde aan het leventje gemaakt.want ik heb hem nu gewoon wee thuis onder zn lampje.goed he.

rosita had echt goed gezorgd hoor,en hebben haar arm gegeten aan de dubia.

de andere 3 heb ik bij haar gelaten,zei krijgt veel bezoek van reptielen liefhebbers en zal goede baasjes voor de rest kunnen krijgen.

zelf vertrouw ik niemand meer met mooie praatjes en ze moetten goed terecht komen.

maar eind goed al goed,heb er nu dus nog maar 1,maar dat geeft niet,hij heeft nog veel vezorging nodig,en daar is mijn zoon goed druk mee,die heeft het geduld met voeren enzo.

maare ikke blij hoor

anita :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi dat is goed nieuws zeg

in ieder geval weer een lekker thuis en maar hopen dat de andere ook snel een goed thuis zullen vinden

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een opdate.

dus ongeveer 5 weken geleden woog de kleine rudie 55gram,en dat voor een diertje van bijna 1 jaar oud.

zet ik hem gisteren op de weegschaal.en tot mijn grote verbazing weegt hij nu een verbazingwekkende 90 gram! dat gaat wel een beetje te snel denk ik.

hij is dan ook lettelijk uit zn hele vel geknapt.zon vervelling heb ik nog nooit gezien.maar ik doe nu maar even rustig aan,anders word hij echt te dik.lolz

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon lekker aan laten sterken hoor

zolang je hem goed gevarieerd voert en niet alleeen dikmakers

komt het echt wel goed

groeit hij ook in de lengte???

grtjssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×