Jump to content
marvin

Groene Leguaan

Recommended Posts

tja het rot miss niet,maar er zit wel echt veel troep in,en iggy nagels gaan echt overal doorheen.als je wat wil gebruiken neem dan altijd op waterbasis.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh, wat interessant, zo'n leguaan. Ikzelf heb o.a. 2 baardjes, van 4 maanden oud, toevallig heb ik ze vandaag gewogen, ze wegen nu 20 gr ieder. Heel klein dus nog. Als je dat vergelijkt met zo'n reus, wow!!

 

Lijkt me wel machtig hoor, om zo'n dier in huis te hebben. En zeker kunnen reptielen aan je wennen. Grappig bij onze baardjes is dat als mijn kinderen ze terug willen zetten in hun terra ze zo op een tak wandelen, maar als ik dat wil doen ze meteen rechtsomkeert maken en terug richting mijn schouders lopen. Maw, vrouwtje, we willen bij jou blijven. Heerlijk!

 

gr.

Nia

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil eigenlijk een mooie achterwand maken,,,,maar heb geen idee watvoor,,,het is natuulk een hele grote bak en het moet wel aardig stevig zijn!!!! :blink:

 

hebben jullie misschien ideetjes of foto's???? :rolleyes:

 

GrOeTjSsSsSsSs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, je hebt gelijk prachtig terrarium!!!! :P

alleen mijn bak wordt 2 meter hoog, en 2 meter breed.....dus zo'n achterwand lijkt me een beetje lastig om te maken...ik zoek een achterwand dat er natuurlijk uitziet, en het liefst nie zo duur.... :rolleyes:

 

GrOeTjSsSsSsSsSs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

sems terra is iidd helemaal geweldig,maar tegellijm en expohars is helaas niet bestand tegen iggy nagels.het zou in een groot terra een zak met geld kosten en geen lang leven hebben.in een leguanen terra blijft de achterwand een probleempje,het moet ook goed te reinigen zijn.wat wij gedaan hebben is bij de kwantum zeil gekocht,en dat mat zo weinig mogelijk naden het er maar in getimmert.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een idee zeg, dan kan je het ook nog goed afnemen. In een glazen bak zou je het met kit er tegen aan kunnen plakken en goed afkitten. Kijk zo leer je elke keer weer wat. Lang leve het forum...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel je er 1 kopen of zelf maken?

als je er een kunt kopen dan kun je er ook een laten maken ik heb wel is ooit gezien dat je een achterwand van steen kunt maken dus misschien is dat wel voor jou? maar ik weet niet zeker of je die op maat kunt laten maken.

als je er een zelf wilt maken dan kun je bijvoorbeeld een achterwand maken van purschuim of tempex??

of zo als die van sems natuurlijk..

 

dus denk er nog maar is over na

je komt er denk ik wel uit;)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan in die maten gemaakt worden,,,,maar dan kost dat gauw 600,00 volgens mij :blink:

 

maja,,,,ik kijk wel ffies rond..

 

GrOeTjSsSsSsSs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan maar hout kopen met een nerfje erin,goed lakken op waterbasis.echt veel keus het je niet.zodra ze een jaar of 3 a 4 zijn klimmen ze niet meer zo tegen de wanden op.o maar wat je ook zou kunnen doen is gewoon op hoogte een strook aanbrengen wat wat dikker is.ik heb ook eens een tank gezien waar de achterwand gland was,maar er grote gekleurde badkamer knoppen tegen de wand bevestigd waren,van ikea met leuke kleurtjes.ik zou het niet in huis willen hebben,maar het stond wel leuk.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

he

je kan het ook met piepschuim en cement doen

dit werkt prima

en het is supper sterk

ik heb het ook gebruikt en ik moest het verwijderen met een hamer en beitel

omdat het te hard was,

 

greeds edwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

wij hebben een bak van 2 bij 2 meter en hebben deze met tempex en tegellijm bewerkt.. zit er nu 3maandjes op en gaat prima ook met klimmen tegen achterwand geen enkel probleem als je er maar genoeg lagen tegellijm en cement op doet.. je hebt een wat rotsige achterwand, en die kleed je een beetje aan met planten.. geeft een mooi effect..

 

weet niet waar je vandaan komt.. kom gerust eens langs als t niet te ver weg is voor je.. kan je het eens bekijken..

 

binnekort plaats ik er wel een foto van..

 

groetjes cassandra & kruimel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

euhm das beetje ver denk ik.. terneuzen heeelemaal in zuiden van zeeland ik heb fotoos gemaakt van de bak zal wel een nieuw topic erover maken.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×