Jump to content
Sign in to follow this  
freaks

Nieuwe Terrarium

Recommended Posts

Hoi Freaks,

 

ik ben hartstikke benieuwd naar het resultaat en ik wil ook snel een keertje langskomen om het in het echt te zien. Ik heb je een mailtje gestuurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

gisteren was het dan eindelijk zo ver, de bak is geplaatst en de baartjes zitten er in. nu nog is effe in het tuincentrum rond scharrelen voor een paar mooie plantjes, en er staat ook al weer een nieuw project op stabel voor een neef van mijn. daar zal ik een nieuw topic voor plaatsen, maar nu eerst de foto's van mijn eigen bak.

 

Afbeelding064.jpg

 

Afbeelding063.jpg

 

Afbeelding062.jpg

 

Afbeelding061.jpg

 

Afbeelding060.jpg

 

Afbeelding059.jpg

 

Afbeelding058.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi freaks ;)

 

knap werk heb je daar geleverd!

de baardjes zullen het zeker naar hun zin hebben

 

grtzzz :D jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

schitterend !!!!!!! wat mooi zeg.

 

alleen heb ik 1 -puntje, beukensnippers. Mag ik vragen waarom je die gebruikt en geen zand ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooii hoor zekers te weten

alleen het lijkt (let wel ik schrijf lijkt) of er weinig licht in de bakken is???

of is dit gezichtsbedrog??

ben benieuwd naar je volgende project

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

Nia de afmetingen van de bovenste bak zijn 160 breed 50 hoog en 60 diep.

en wat betreft het licht dat is bedrog er zit voldoende licht in de bakken.

Gr Freaks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal, ik heb vandaag deze prachtige bakken in het echt gezien! En ze zijn zoooooooooo moooooooooi!!!!

 

Enne, Freaks gaat een bak voor mij maken, de bovenste van de 2, ik ga hem zelf schilderen, maar hij gaat hem voor me maken, en ik ben daar ontzettend blij mee.

Zal dat geen prachtig huisje worden voor mijn lieve baardjes!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou christel dat zal zeker een mooie bak worden hoor!!!

hioe lang duurt het nog haha kan me voorstellen dat je nu moeite heb met wachten ;)

 

groetjez esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij heeft nu 2 weken vakantie en ik denk daarna dat hij er aan begint, en hij praat erover alsof het allemaal zo makkelijk is om te maken,

<ja die bak is binnen een dag klaar, en dan die achterwand is in principe ook zo klaar, alleen dat drogen en uitharden van die tegellijm, dat duur ff, maar daar heb ik wat op gevonden, ik zet gewoon een ventilator voor die bak en dan is het zo droog.

En ja, dan is ie al ver klaar.>

 

Zo praat die Freaks. Dus ik denk dat ik over een maand of zo of iets langer (want hij gaat ook nog een bak voor zijn neef maken) een nieuw onderkomen voor mijn baardjes heb.

 

Hij heeft trouwens een uit de kluiten gewassen mannetje zitten, jeetje, als ik die Reign van mij daar bij zet, die valt compleet in het niet. Nog even een paringsritueel mogen aanschouwen, gaat er ook niet liefdevol aan toe zeg!!

 

Nou, we hebben er een eind voor moeten rijden, maar ik ben harstikke blij met wat ik straks hier in de kamer heb staan. Heb ik ook zo'n sieraad in de kamer. :D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan me voorstellen dat je blij bent want met zo'n hok kan je echt trots op zijn

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

antwoord voor nia:

klopt helemaal wat je zegt binnen een maand heb jij je nieuwe bak. heb nu 2 weken vakantie en daarna begin ik aan jouw bak, moet tussen door ook nog effe een bak maken voor mijn neef, hij denk dat ik dat effe doe nou mooi niet hoor daar gaat wel iets meer werk in zitten. die moet uit 2 delen worden het 1e gedeelte moet een ladenkast worden met 2 grote lades boven elkaar en dan een losse bak er boven op. en dat in de maat.

ladenbak breed 200 x hoog 60 x 60 diep

terra breed 200 x70 hoog x 60 diep

 

en dan ook effe een piepschuim achterwand compleet geschilderd en natuurlijk van de buitenkant ook effe schilderen. ja ja ga zo maar door. maar Nia heeft de bak binnen een maand. ik zal natuurlijk foto's van de bouw van haar bak hier plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die Freaks, leuk je weer te zien op het forum. En hartstikke leuk dat ik mijn bak al zo snel heb. Ik ben zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo blij!!!!!!!!!!

Dan kunnen Godzilla en Reign in de nieuwe bak, en dan kan Vicky verder aansterken in hun oude bak, totdat ze helemaal hersteld is, en gegroeid is, en dan mag ze ook bij Reign en Godzilla.

 

En hartstikke leuk dat iedereen mee kan genieten met de bouw van MIJN bak, joepie!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi hallo allemaal.

zatedag begin ik aan de bak voor Nia, het wordt denk ik een bak van berkenplex met de afmetingen 150 breed x 60 diep x 63 hoog, er komen 3 lampen in en natuurlijk een achterwand uit piepschuim. ik zal deze bak niet schilderen omdat ze dit graag zelf wil doen in de kleuren die zelf mooi vind. ik zal natuurlijk de foto's van de bouw hier plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoihoi Freaks,

 

te gek zeg dat je zaterdag al begint!!! Nogmaals hartstikke bedankt!!!!

:lol::D:lol::D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woow superr mooie bak... :D Zoiets zou ik ook nog wel willen haha

 

gr ivon

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

zaterdag zou ik beginnen met de bak voor Nia, dus het hout besteld en wat blijkt weer is een keer hebben ze niet alles op voorraad moeten ze eerst de mdf platen van 10mm en 12mm bestellen zo gauw die binnen zijn kan ik aan de slag, en hoop de bak voor het einde van de maand klaar te hebben, en zo hoe het er nu uit ziet lukt dat ook wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben eruit qua verlichting, er komen 3 halogeenspots in voor de warmte en een uv-tl lamp, want dat is een stuk mooier dan zo'n spaarlamp.

We dachten eerst aan de bak te maken van berkentriplex, maar dat gaat niet door omdat het dan een dure grap wordt, aangezien dit nogal prijzig is. Op zich was dat wel mooi geweest omdat ik er een tv-kast bij ga kopen van Ikea van berkentriplex, maar ik ga de bak gewoon een te gekke kleur geven die goed in mijn interieur past. Ik heb een vrij neutrale inrichting, licht hout en grijze meubelen, met als accentkleuren lime, fuchsia en oranje. Dus het lijkt me wel heel gaaf om de bak aan de buitenkant lime te schilderen, en ik zit te denken aan een zandkleurige achterwand en zwart zand.

 

Oh oh, wat zullen mijn baardjes daar mooi in uitkomen!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 22-08-06

Ja ja eindelijk foto van de nieuwe terra voor nia, kijk op nieuw terrarium Nia

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek en gij zult vinden, huisvesting / nieuw terrarium Nia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×