Jump to content
Sign in to follow this  
freaks

Nieuwe Terrarium

Recommended Posts

Hoi Freaks,

 

Inderdaad een fantastisch mooi terrarium. :rolleyes:

 

Dit is een sierraad voor in huis, en de dieren zullen het hierin zeker

naar hun zin hebben. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier alvast wat foto's van het nieuwe terrarium wat ik nu aan het bouwen ben, deze wordt met een achterwand van piepschuim. als eerste heb ik het piepschuim op maat gesneden en erin gekit, toen even met een gasbrander bewerkt daarna heb ik als eerste een kermiek gips aangebracht dat is na 1uur al steen hard, daarna heb ik 3 lagen met tegellijm aangebracht en die heb ik iets sneller laten drogen door er een ventilator er voor tezetten. vanavond heb ik de eerste laag latex die gemengd is met metselzand aangebracht. welke kleur het wordt wwet ik nog niet eerst maar is even de voorkant gaan frezen en dan zie ik wel verder. hiervan volgen de foto,s nog.

 

DSC03317.jpg

 

DSC03316.jpg

 

DSC03315.jpg

 

DSC03314.jpg

 

DSC03313.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt een mooi terra

goed vakwerk hoor kan ckr trots op zijn:P:D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

vanavond even de voorkant gefreesd en de verlichting er in gezet tevens heb ik de bak van binnen geschilderd hier ga ik ook verder niets meer aan doen. tijdens het frezen van de voorkant een klein ongelukje gehad ben uitgeschoten en dat kan je op de foto's wel zien links boven in de hoek maar dat is gerepareerd met 2 componenten plamuur. tevens heb ik de binnen kant al 2 keer in de parketlak gezet hier zal ik morgen de foto's van plaatsen en natuurlijk van de rest wat ik morgen nig ga doen

 

DSC03326.jpg

 

DSC03325.jpg

 

DSC03324.jpg

 

DSC03323.jpg

 

DSC03321.jpg

 

DSC03320.jpg

 

DSC03319.jpg

 

DSC03318.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Freaks, ziet er heel mooi uit? Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers op je dat je dat allemaal zelf kunt.

 

gr.

Christel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nia: het is een kwestie van proberen, ik zeg maar zo je bent nooit te oud om wat te leren, dit is ook mijn eerste achterwand van piepschuim die ik gemaakt heb je leest op dit forum gewoon veel hoe anderen het aangepakt hebben en dan ga je zelf is aan de slag met het uitproberen, zo heb ik het gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt mooi hoor

kan je zeker jaloers op zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Freaks,

 

idd, je moet het zeker zelf proberen, maar ik heb nog nooit zoiets ondernomen. Ik ben nu alvast een beetje aan het kijken voor een groter terra voor mijn 2 baardjes, en wil liever niet volglas, ook omdat het vrij kwetsbaar is, in het terra wat ik nu heb zit ook al een grote barst, maar ik heb aan de binnenkant kokos ertegenaan geplakt, dus probleem is daarmee verholpen, maar zonde blijft het toch.

En ik wil dan in het grote terra ook een mooie wand, dus wie weet, ga ik zelf ook wel knutselen.

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

Hier weer enkele foto's, de binnenkant is nu 4 keer in de parketlak gezet en ook de buitenkant is al een keer gedaan met de ondergrond voor de beits die ik morgen aanbreng. tevens ga ik morgen de glasprofielen plaatsen en het glas bestellen dan hoop ik de bak dinsdag of woensdag thuis te hebben en interichten.

 

DSC03333.jpg

 

DSC03332.jpg

 

DSC03331.jpg

 

DSC03330.jpg

 

DSC03329.jpg

 

DSC03328.jpg

 

DSC03327.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Freaks,

 

mooi hoor, maak jij ook terrariums op bestelling, want eigenlijk ben ik op zoek naar zoiets, en je kan wel zeggen dat iedereen dat kan maken, maar ik weet zeker dat ik dit nooit voor elkaar kan krijgen.

 

gr.

Christel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antwoord voor Nia:

 

Aan welke afmetingen had je gedacht, en heb je een bepaald bedrag in je hoofd wat je er voor uit wilt geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht ik zal is even een paar foto's van mijn baardjes plaatsen die in de bakken komen.

 

DSC03334.jpg

 

Dit is Joeyie (man) ongeveer 3 jaar oud nu 2.5 jaar in mijn bezit, gekregen van een bekende omdat hij een stukje van zijn staart mist, ik denk zelf dat het een German Giant is aangezien zijn afmeting zonder het stukje van zijn staart meet hij 47 cm hij mist ongeveer 8 cm van zijn staart, hij is super tam loopt dan ook veel los door de woonkamer. (is mijn lieveling)

 

DSC03337.jpg

 

Dit is Marietje gemoend naar mijn moeder (vrouw) ongeveer 2jaar oud nu 2 maanden in mijn bezit, opgehaald samen met Sleepie omdat de vorige eigenaar er niet meer voor kom zorgen, hadden al 3 a 4 weken niets te eten gehad waren vel over bot zijn nu aardig bij gekomen eten me de fingers van de hand allebij zijn ze tam en lopen dan ook vaak vrij rond ( lieveling van mijn moeder). +- 25 cm

 

DSC03339.jpg

 

Dit is Sleepie (man) samen op gehaald met Marietje, ik heb hem deze naam gegeven omdat een van zijn hobby's slapen is maar als er wat te eten valt dan is hij als de kippen erbij. +- 25 cm

 

DSC03338.jpg

 

Dit is lipje (man) nu ongeveer 3 weken in mijn bezit hier zit nogal een triest verhaal achter. mijn neef kon 2 skinken ruilen voor 6 baardjes dus wij naar arnhem en wat troffen we daar aan, die man had ze op zolder zitten in koppels van 3 je wilt niet weten hoe de bakken er uit zagen helemaal vol gescheten en stinken echt niet normaal kregen 1 keer in de week wat te eten, en wat zat achter een tak dit kleine agaampje moest maar vechten om wat te eten te krijgen. was vel over bot mist een teentje en had een oog onstoken is nu weer bijna genezen. we hebben de 6 + lipje mee genomen en zijn ook gelijk naar de politie geweest om aangifte te doen van dieren mishandeling gaat gelukkig weer goed met hem. de naam lipje heeft hij gekregen omdat hij zo'n raar lipje heeft. +- 20 cm

 

DSC03340.jpg

 

Hier op de foto Marietje, Sleepie, en lipje samen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn stuk voor stuk mooie bakken

mooi afgewerkt

de achterwanden zien er ook zeker mooi uit (als je er van houd)

niet mijn smaak maar zeker niet verkeerd gedaan

 

alleen denk ik dat er te wijnig verse lucht in die bakken komt

zie nergens aan de zijkanten lucht roosters of iets dergenlijk

in een terrarium moet er een lucht stroom zijn anders kan er ook geen verse lucht binnen komen

alleen als je de ramen open doet dan komt er verse lucht naar binnen

 

ik bedoel het niet om je aftekraken maar dit is mijn mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antwoord voor Sems

In de grote bak die al klaar is zitten luchtgaten in de achterwand, daar zit een koof voor dat je de gaten niet ziet. en in de bak die ik nu aan het maken ben komen aan de bovenkant gaten die met een luchtrooster word afgedekt, dus er komt weldegelijk verse lucht in de bakken. maar het is natuurlijk altijd goed als iemand meedenkt je zult het maar vergeten, en de bak helemaal klaar hebben en dan erachter komen dat je zoiets vergeet. nou daar gaat je werk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Freaks,

 

ik had gedacht aan een formaat van 150x60x50 cm, of iets groter. Ik heb 2 baardjes, die over een paar maanden aan een groter verblijf toe zijn, en de 2 bakken die jij gemaakt hebt vind ik erg mooi. Zeker de achterwanden spreken mij ontzettend aan. Hoezo? Zou je er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antwoord voor Nia:

Nou als je niet teveel haast hebt wil ik best een bak voor je maken, ik ben nu ook in achterwand voor een vriend in zijn terra aan het maken. als je me even zegt wat voor achterwand. uit piepschuim of uit hout. kan ik ongeveer uittellen wat je kwijt bent. en wil je de bak compleet geschilderd hebben of doe je dat zelf.

 

Gr Freaks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Freaks,

 

dat vind ik echt toppie dat je dat wil doen. Het schilderen zou ik zelf wel kunnen, dan kan ik hem ook aanpassen aan mijn interieur, want hij komt in de woonkamer te staan.

 

Kun je mij de voor- en nadelen van verschillende achterwanden eens noemen?

 

Je kunt me misschien beter een mailtje sturen, dat praat wat makkelijker.

 

gr.

Christel

 

PS Ik heb niet zoveel haast hoor, ze hebben nog ruimte in de bak waarin ze nu zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

antwoord voor Monibro:

in de latex verf zit zand door heen gemengd en daarna afgelakt met parketlak op de foto's lijkt het vrij glad maar dat is in werkelijkheid niet zo, het oppervlak is vrij ruw

 

Gr Freaks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nia

Ik heb je net een mailtje gestuurd

 

Gr Freaks

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

Morgen ga ik de nieuwe bak plaatsen en inrichten, ik moet zeggen dat ik het wel een plaatje vind geworden. ik wil dan ook iedereen bedanken voor de mooie reacties die ik heb gekregen. de foto's van als het klaar is zal ik natuurlijk plaatsen.

 

Gr Freaks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×