Jump to content
gbf

Ook Een Dierenarts Maakt Weleens Een Fout!

Recommended Posts

daarom hebben forums zoals deze een hele hoge waarde,informatie uitwisselen!

ook als het even niet meezit.ik hoop dat leden zich niet schamen om eens een misser te plaatsen,kan het diertje niet geholpen worden,en leren we er ook niets bij.

niet dat jullie posting een misser was hoor!

:P anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Op verzoek van sommige mensen haal ik dit topic even naar boven.

 

Hieruit kun je leren dat je bij twijvel, een tweede mening of onderzoek bij een

andere dierenarts kunt laten doen.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah bedankt Marc dat je het voor ons even naar boven gehaald hebt zo moeten wij het zoekwerk niet meer verrichten :D

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad een redelijk onderwerp dat bij vele voorkomt .Nu erwin heeft er op het forum en vrij mooi en lang artikel over geschreven met de nodige fotos .En moet zeggen ben nu reeds vijfmaal bij de veearts geweest en zijn mestonderzoek vraag ik steeds te doen als ik er bij ben .Heeft zijn microscoop aangesloten op een groot scherm en kan alles goed zien en ken nu al veel van de ziektes .Alleen de medicatie vertrouw ik aan hem toe en mijn zieke zijn nog niet aan de beterhand moet ze weer handmatig voederen zijn echt zeer slecht .Heb een week weggeweest en mijn vrouw heeft aan de drie zieke eten gegeven is er maar eentje die alles eet en beter is .De ander twee zijn hard afgevallen en geven dat over wat ik er in steek .Zelfs dat kattevoer dat sommige op het forum zetten .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Patrick en Daniella,

 

Is dat dwangvoeren op advies van de dierenarts, of

doen jullie dit uit jullie eigen?

 

Groetjes Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jammer dat het met je dieren nog steeds niet beter gaat gebruik je nog steeds medicatie van de dierenarts ?

Ik ga even het onderwerp terug naar boven gooien was het niet van plan maar ben nu echt wel boos en eigenlijk ten einde raad .Die het wat gevolgd hebben weten dat ik hals over kop nadat ik een paar baardagamen had er via de USA had laten over komen .Heeft me negen maand geduurd zoals de meeste wel weten om ze hier te krijgen ,buiten dat de dieren eigenlijk schandalig veel gekost hadden waren ze nog voorzien van de drie meest voorkomende ziektes.(flagatten,coccidioses en wormen)Dus als beginneling en iets dat toch al veel gekost heeft naar de veearts medicatie en tegen beter weten in gebruiken .Al direct een sterfgeval en gestopt nu ze gingen zienderoog achteruit .Terug veearts nu om dit allemaal wat kort te houden want heb het verhaal reeds gedaan meer last als wat anders en overleden dieren.Iedereen zegt wel let op en dit en dat maar waar is dan een veearts voor die gestudeerd heeft en we betalen .Mijn enige mooie trots een prachttrans man echt heel extreem en groot valt nu woensdag dood bij het zonnen .Gebeurd precies telkens dat ik weg ben en mijn vrouw thuis zit ,dus weer de vraag kan toch niet eet HEEL goed liep dinsdag bij mij nog flink rond niks aan de hand .En nu bij het zonnen zonder iets bonk dood ,dus heeft mijn vrouw hem naar de veearts gedaan voor onderzoek .Krijg net bericht zat vol met wormen?????????????,En daar kan ik nu net niet in volgen is elke maand dat ik stalen binnen doe waren er drie volledig vrij eentje niet heb ik behandeld is inmiddels ook dood en hij was volledig vrij .Dus op een maand vol en dood ???,Ben echt rasend wat moet ik nu nog geloven ,ben pas zondag thuis heb dus met hem een afspraak op dinsdag om eens te praten .Want kan eigelijk echt niet geloven wat er nu gebeurd ,mijn terrariums zijn kraakproper elke dag vers eten noem het maar op .En dit dier (het beest) is echt niet meer te vervangen voor geen geld van de wereld .Is misschien in een opwelling dat ik het hier uitsmijt maar staat met een kas vitamines enz ... geeft ze al wat nodig zou zijn en dan dit ????Eerste jaar met mijn schildpadden ook nu niks ontworming meer niks vitaminen wel ze hebben er de laatste 12 maand nog nooit zo goed uit gezien .Maar met de agamen ben ik even ten einde raad .Als besluit kan ik wel aangeven dat de veearts wist te zeggen dat de meeste kwekers!!!!! beter eens eerst hun dieren parasieten vrij zouden moeten hebben vooraleer ze kweken en verkopen spreekt hier niet over de liefhebbers dat wil ik wel even benadrukken .

Groeten

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Patrick en Daniella,

 

Wederom droevig en slecht nieuws, het zit jullie echt niet mee. :(

 

Een baardagame valt zomaar niet dood omdat deze last heeft van wormen!!!

 

Je zegt dat de baardagame is overleden bij het zonnen; bedoel je dat dit

buiten is gebeurd?

 

Groeten Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Wat ik gehoord heb is dat dierenartsen wormenkuren geven voor warmbloedige dieren. Dit is minder geschikt voor reptielen, begreep ik van mijn broer die in zijn laatste jaar zit voordat hij officieel huisarts is(ik weet niet meer waarom maar klonk toen logisch). Mijn baardjes hebben daardoor ook een flinke opdonder gehad. Natuurlijk snap ik dat ze zich niet gelijk lekker voelen(Wat velen trouwens wel beweren bij wormen.). Toen ik de tweede keer terug kwam in dierkliniek Goes vroeg ze 'Wat zijn baardagamen nou eigenlijk?' Ik zakte door de grond en kon me nog net inhouden. Gelukkig was het een andere huisarts maar mijn vertrouwen is weg. Ik vind het jammer dat sommige da doen alsof ze er veel van weten en dan verkeerde medicatie meegeven. Toen ik het middel had opgezocht op internet werd dat middel vaak gebruikt bij konijnen. Sporadisch bij reptielen. Misschien moeten we zelf een lijst opstellen met ervaringen van dierenartsen waarbij vooral gekeken wordt naar ervaring en een lijst van medicatie die zeer geschikt zijn voor die ziektes. Misschien is dat hier trouwens al gedaan op forum.

 

Greetz Akira

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Patrick en Daniella,

 

Wederom droevig en slecht nieuws, het zit jullie echt niet mee. :(

 

Een baardagame valt zomaar niet dood omdat deze last heeft van wormen!!!

 

Je zegt dat de baardagame is overleden bij het zonnen; bedoel je dat dit

buiten is gebeurd?

 

Groeten Marc

Marc heb buiten een paar bakken in glas waar het warm in wordt maar bovenaan kan verluchten ,het is dan ook de bedoeling dat ze er maar een paar uurtjes inzitten .Nu jij weet welke dierenarts wij hebben en dacht eerst ook aan de zon dat het de oorzaak kon zijn maar was eigenlijk zo goed als ondenkbaar .Ben zelf niet thuis moet dus tot zondag op mijn vrouw vertrouwen ,dus ze had ze buiten gezet van 1015 tot iet na 1300 Hr en het was reeds gebeurd .Ze heeft hem dan naar de veearts gedaan en wist deze morgen dat hij overvlodig wormen had waardoor de darmen stilvallen volgens hem .Nu als ik ieder keer dat ik zijn ontlasting wegneem en dat is elke dag dan zou ik dat toch moeten zien of niet!En een maand geleden was zijn staal volledig vrij van alles ???Als ontworming gebruik ik Panacur en volgens hem is dat ook goed dus weet niet waar hij het vandaan heeft .Krijgt ook niet zoals bij sommige katte eten dus kan het ook niet zijn krijgt alle het normale zoals de rest .Andijvie ,sprinkhanen ,mariowormen ,meelwormen en krekels en soms wasmotlarven of dolor larven en om de twee weken een baby muisje (diepvries) en dat is ontdooien (in water) en opeten .Hij wist wel tegen mijn vrouw te zeggen dat hij een cameleon had binnen gekregen met hetzelfde probleem en die had net een ontworming van een week achter de rug met panacur en zat ook nog vol ?Ga nog eens alles ontsmetten met detol alles eruit en enkel papier maar heb dat vorige keer ook gedaan tot ze vrij waren en je ziet .Doe je iets gaan ze dood doe je niks gaan ze ook dood ???

Groeten

 

Patrick en Daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil nog even vermelden dat hij wist te zeggen dat het woestijndieren zijn want het is wel 30 tot 40 graden achter dat glas maar volgens mij ook niet zo heet dat ze verbranden .Had wel volgens hem zwarte kringen op zijn buik,en er zat een andere man bij maar die doen niks aan elkaar .En dinsdag liep hij echt bij mij nog lekker rond en eten nog normaal zonder problemen .Dacht ook dat ze zomaar niet konden doodgaan van wormen en ga dinsdag zelf naar hem of woensdag wil er meer van weten maar vanop afstand is het niet te doen spreek hem liever zelf .

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik persoonlijk denk dat het buiten achter het glas in de zon veels te warm is geworden.

 

Als ik het zo lees heeft het dier er bijna 3 uur ingezeten.

Vergeet niet dat hitte door de zon achter glas zeer snel oploopt, en zeker

met dit weer.

Ook al is het terrarium aan de bovenzijde geheel open, dan wordt

het nog veels te warm.

 

Dinsdag liep het baardje nog vrolijk rond zeg je, dus is het overlijden aan

wormen zo goed als uitgesloten.

Dit gebeurd niet van de een op de andere dag.

 

Verder ken ik inderdaad de dierenarts waar je gaat, en ik vind hem goed.

 

Wormen zie je meestal niet met het blote oog niet in de ontlasting.

 

Waarom voer je meelwormen?

 

Groeten Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Patrick,

 

Wederom jammer om dit te moeten horen. :(

De pech blijft jullie achtervolgen.

Maar eerlijk gezegd denk ik ook niet dat dit plotse overlijden van wormen komt.

De sympthomen zou je al eerder opgemerkt moeten hebben, zoals, lusteloos, vermagering en verminderde eetlust.

Zoals je zelf zegt liep het baardje nog vrolijk rond.

Dus ik denk ook eerder in de richting van oververhitting.

Baardagamen zijn inderdaad woestijndieren, maar daar zitten ze niet achter glas en kunnen ze hun plaatsje kiezen.

Glas gaat echt werken als vergrootglas bij volle zon waar de temperaturen heel hoog gaan oplopen met verstikkingsverschijnselen tot gevolg.

Het arme dier hoeft er niet lang te vertoeven om aan deze gevolgen te overlijden, ik kan gevallen waar de dieren enkel de tijd om het binnenterra te reinigen al overleden waren en dat in ongeveer een half uurtje.

Veel stekte.

 

Groeten, Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi Patrick,

 

Wederom jammer om dit te moeten horen. :(

De pech blijft jullie achtervolgen.

Maar eerlijk gezegd denk ik ook niet dat dit plotse overlijden van wormen komt.

De sympthomen zou je al eerder opgemerkt moeten hebben, zoals, lusteloos, vermagering en verminderde eetlust.

Zoals je zelf zegt liep het baardje nog vrolijk rond.

Dus ik denk ook eerder in de richting van oververhitting.

Baardagamen zijn inderdaad woestijndieren, maar daar zitten ze niet achter glas en kunnen ze hun plaatsje kiezen.

Glas gaat echt werken als vergrootglas bij volle zon waar de temperaturen heel hoog gaan oplopen met verstikkingsverschijnselen tot gevolg.

Het arme dier hoeft er niet lang te vertoeven om aan deze gevolgen te overlijden, ik kan gevallen waar de dieren enkel de tijd om het binnenterra te reinigen al overleden waren en dat in ongeveer een half uurtje.

Veel stekte.

 

Groeten, Jo

Hallo Jo die gedachte had ik ook en begrijp dus niet met wat de veearts afkwam en verteld heeft aan mijn vrouw.Had hem dinsdag nog gewogen en was weer 35 gr bijgekomen op een week eet als een leeuw en zowel groen als de rest .En de dag voordien had ik hem op een handdoek gelegd in de zon terwijl ik aan het werken was in de tuin en bleef daar lekker liggen genieten .Dus ga als ik thuis ben volgende week zeker naar hem toe want heb hem gisteren nog gebeld en bleek en combinatie wormen en coccidiose te zijn ??Had zoals gezegd een maand voordien helemaal niks en had helemaal niks van sympthomen.

Groeten

Patrick en daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

nou is er toch wel een groot verschil of een dier los op een handdoek of een tegel zit,of in een volglas bak. vooral met deze tempratuur. hoe groot je bakken buiten zijn zeg je niet,maar het is toch echt bloedheet binnen 10 min, en met zulke temps kan de hitte toch niet weg!

je kan overleggen de de da,en het spijt me echt dat je weer een dier kwijt bent,maar deze keer ligt het echt niet aan een verkeerde kuur,of de da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan als vergrootglas werken natuurlijk maar als boven op hek terra of buiten verblijf geen glas zit lijkt me dat stug tenzei dat buiten verblijf hartstikke klein zou wezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

De temperatuur in een volglas terrarium welke in de zon staat met dit

weer wordt veels te hoog.

 

Ook al is de bovenzijde open.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed we hebben de boodschap begrepen mijn vrouw heeft er dagen niet goed van geweest wat ze gedaan heeft .Laat het zo aub het heeft ons al verdriet genoeg gedaan !!!!!Niemand maakt fouten enkel wij ????

 

Groeten

patrick en daniella

Share this post


Link to post
Share on other sites

neej joh zo bedoelde ik dat niet , twas meer info vraag of het normale terra was of zegmaar soort van glazen ren met van boven gaas ik heb geen idee waar ze in zaten maar laat maar doen dan sterkte ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goed we hebben de boodschap begrepen mijn vrouw heeft er dagen niet goed van geweest wat ze gedaan heeft .Laat het zo aub het heeft ons al verdriet genoeg gedaan !!!!!Niemand maakt fouten enkel wij ????

 

Groeten

patrick en daniella

Hoi Patrick en Danielle,

 

Mij antwoord was op de reactie van Ingel, en deze had het volgens mij

ook niet kwaad bedoeld.

 

Sorry dat het misschien wat negatief over kwam, maar ook dit

was zeker niet de bedoeling.

 

En iedereen maakt volgens mij wel eens een fout.

 

Ben je nog bij de dierenarts geweest?

 

Groeten Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Haal dit topic weer eens naar boven.

 

Dit om te laten lezen dat een second opinie zeker geen kwaad kan.

 

Kan het beter vastpinnen lijkt mij.

 

Gr Marc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×