Jump to content
Sign in to follow this  
Reptile master

Jemenkameleon '' Chamaeleo Calyptratus'' Info!.

Recommended Posts

Ik heb volgens mij helemaal niet op de man gespeeld in deze gehele discussie maar ben het absoluut niet met Ben eens. Daarom vraag ik door en vraag ik naar feiten, naar onderbouwingen waar we allemaal iets van op kunnen steken. Het blijft echter vaak bij vage beredeneerdingen. En zoals je Ben zelf al heeft gezegd we hebben al verschillende discussie gevoerd op andere forums vandaar dat ik simpelweg doorvraag. Ik hoop dat ook andere zich in deze discussie willen mengen.

 

Je geeft aan dat al je dieren van ouderdom zijn gestorven. Dat kan je simpelweg niet onderbouwen, zeker niet als je wildvangdieren hebt. Geen enkel persoon kan de leeftijd van een wilvang dier schatten als hij volwassen is. Onmogelijk. Als jij dat wel zou kunnen vraag ik hoe dat kan? Dat lijkt me toch een normale vraag? Onderbouw het eens Ben. Is dit teveel gevraagd ????????

 

Ik heb aangeven dat ik het knap vindt dat je nooit naar de dierenarts bent geweest. Waarom? Omdat sommige product simpelweg niet te koop zijn. Denk hierbij aan Flemmazine zalf. Geen enkele dierenarts heeft dit product op voorraad. Deze moet altijd bestelt worden.

Tevens kan je deze niet kopen bij een dierenarts zonder een recept/verwijzing van een andere dierenarts.

 

Bepaalde diagnoses kan alleen een dierenarts vaststellen. Denk hierbij aan een infectie waarbij de dierenarts een bepaalde kweek op moet zetten. Ik kan me haast niet voorstellen dat je al deze apparatuur hebt Ben. Tevens is het zo dat bacteri

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik dit zo allemaal lees dan lijkt het me duidelijk dat hij geen 200 kameleons heeft. als hij dit wel heeft.. nou dan moet hij een grote loods hebben om alle dieren inn te huisvesten. en nog niet te spreken over de kosten van voedseldieren!!. groot broodje aap dus. maar ik ben zeker benieuwd naar de foto's.

dus ben ;) ...... laat maar komen die foto's

 

grtjssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

ik heb vandaag een vrije dag, en het eerste wat ik op mijn vrije dag doe is, als mijn kids naar school zijn, het forum doorlezen, af en toe een berichtje plaatsen. Zo ook vandaag, en toen kwam ik deze discussie tegen. Ik heb totaal geen verstand van kameleons, maar wel van andere dieren. Ik heb ook best wat dieren thuis, oa 2 baardjes. Die ik trouw mineralen, calcium en vitaminen geef. Mijn diertjes zijn met 8 weken bij mij gekomen, nu inmiddels bijna 5 maanden en doen het fantastisch. Ze groeien lekker, niet heel snel, maar daar ben ik ook geen voorstander van. Ze eten goed, zijn heerlijk dieren waar we met het hele gezin ontzettend van genieten. Ik ben nog steeds bezig met mijn eerste potjes mineralen en calcium, en gelukkig werkt het allemaal nog steeds.

 

Nu geloof ik wel dat de werking van sommige medicijnen na verloop van tijd vermindert en uiteindelijk verdwijnt. Denk hierbij aan een neusspray bijv. Daar staat op, na opening nog 3 maanden bruikbaar.

Maw, wanneer de werking van vitamines, mineralen, kalk etc, etc, verdwijnt dan DIENT dit vermeld te staan op de verpakking. Staat dit er niet op dat kun je er vanuitgaan dat de tht-datum de uiterste datum van gebruik is, met dien verstande dat je de spullen wel moet bewaren zoals ook op de verpakking staat. Koel, donker, op kamertemp., in de koelkast etc.

 

Dan nog een opmerking nav Ben zijn opmerking dat hij nog nooit naar een dierenarts is geweest. Op zich niks mis mee, als je dieren gezond zijn hoeft dit ook niet. Alhoewel ik wel 2x per jaar een mestonderzoek ga laten uitvoeren voor mijn baardjes.

Maar ik heb ook al de nodige dieren gehad in mijn leven, ben 20 jaar geleden begonnen met een aantal katten, sindsdien is er vanalles in mijn huis geweest. Op een paar dramatische gevallen na, heb ik het geluk dat mijn dieren heel oud zijn geworden, en als een kat van 21 sterft, kan je wel zeggen dat ie van ouderdom gestorven is, zeker als ie de dag vantevoren nog luid ronkend op je schoot heeft gelegen.

 

Desalniettemin ben ik geen dierenarts, kan ik niet altijd zien wat er mis is met mijn dier als hij niet eet, pijn heeft enz. En dan weet ik niet hoe snel ik bij de dierenarts moet komen, want als je een dier aanschaft ga je die verantwoordelijkheid aan. Gaat het goed, prima, gaat het wat minder dan zorg jij ervoor dat je beestje onderzocht wordt en indien nodig medicijnen krijgt.

 

Ben, ik hoop dat je je niet aangevallen voelt door onze reacties, jij bent dit topic gestart, en dan kun je verwachten dat mensen het of niet met je eens zijn, of je beweringen onderbouwd willen zien. Als iemand een opmerking maakt waar jij het niet mee eens bent, dan wil jij ook graag enige onderbouwing horen, neem ik aan.

 

En daarnaast zijn we met ons allen ontzettend nieuwsgierig naar je foto's.

 

En die opmerking van die 200 dieren die je hebt aangeschaft, ik neem aan dat die onder de noemer tikkeltje overdrijven vallen. Maar je wil daarmee aangeven denk ik, dat je al behoorlijk wat dieren hebt en hebt gehad, en daardoor al heel wat ervaring hebt opgedaan. En dat geldt natuurlijk voor iedereen die dieren heeft.

 

Allemaal nog een plezierige dag,

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nia,

ik weet dat Ben wildvang dieren heeft. Daarvan kan hij simpelweg de leeftijd niet schatten. Als hij dat wel kan is hij de eerste ter wereld. Hij kan onmogelijk zeggen dat zijn dieren zijn overleden vanwege ouderdom. Zijn onderbouwing blijft daarom ook uit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nia,

ik weet dat Ben wildvang dieren heeft. Daarvan kan hij simpelweg de leeftijd niet schatten. Als hij dat wel kan is hij de eerste ter wereld. Hij kan onmogelijk zeggen dat zijn dieren zijn overleden vanwege ouderdom. Zijn onderbouwing blijft daarom ook uit

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo allemaal,

 

ik heb vandaag een vrije dag, en het eerste wat ik op mijn vrije dag doe is, als mijn kids naar school zijn, het forum doorlezen, af en toe een berichtje plaatsen. Zo ook vandaag, en toen kwam ik deze discussie tegen. Ik heb totaal geen verstand van kameleons, maar wel van andere dieren. Ik heb ook best wat dieren thuis, oa 2 baardjes. Die ik trouw mineralen, calcium en vitaminen geef. Mijn diertjes zijn met 8 weken bij mij gekomen, nu inmiddels bijna 5 maanden en doen het fantastisch. Ze groeien lekker, niet heel snel, maar daar ben ik ook geen voorstander van. Ze eten goed, zijn heerlijk dieren waar we met het hele gezin ontzettend van genieten. Ik ben nog steeds bezig met mijn eerste potjes mineralen en calcium, en gelukkig werkt het allemaal nog steeds.

 

Nu geloof ik wel dat de werking van sommige medicijnen na verloop van tijd vermindert en uiteindelijk verdwijnt. Denk hierbij aan een neusspray bijv. Daar staat op, na opening nog 3 maanden bruikbaar.

Maw, wanneer de werking van vitamines, mineralen, kalk etc, etc, verdwijnt dan DIENT dit vermeld te staan op de verpakking. Staat dit er niet op dat kun je er vanuitgaan dat de tht-datum de uiterste datum van gebruik is, met dien verstande dat je de spullen wel moet bewaren zoals ook op de verpakking staat. Koel, donker, op kamertemp., in de koelkast etc.

 

Dan nog een opmerking nav Ben zijn opmerking dat hij nog nooit naar een dierenarts is geweest. Op zich niks mis mee, als je dieren gezond zijn hoeft dit ook niet. Alhoewel ik wel 2x per jaar een mestonderzoek ga laten uitvoeren voor mijn baardjes.

Maar ik heb ook al de nodige dieren gehad in mijn leven, ben 20 jaar geleden begonnen met een aantal katten, sindsdien is er vanalles in mijn huis geweest. Op een paar dramatische gevallen na, heb ik het geluk dat mijn dieren heel oud zijn geworden, en als een kat van 21 sterft, kan je wel zeggen dat ie van ouderdom gestorven is, zeker als ie de dag vantevoren nog luid ronkend op je schoot heeft gelegen.

 

Desalniettemin ben ik geen dierenarts, kan ik niet altijd zien wat er mis is met mijn dier als hij niet eet, pijn heeft enz. En dan weet ik niet hoe snel ik bij de dierenarts moet komen, want als je een dier aanschaft ga je die verantwoordelijkheid aan. Gaat het goed, prima, gaat het wat minder dan zorg jij ervoor dat je beestje onderzocht wordt en indien nodig medicijnen krijgt.

 

Ben, ik hoop dat je je niet aangevallen voelt door onze reacties, jij bent dit topic gestart, en dan kun je verwachten dat mensen het of niet met je eens zijn, of je beweringen onderbouwd willen zien. Als iemand een opmerking maakt waar jij het niet mee eens bent, dan wil jij ook graag enige onderbouwing horen, neem ik aan.

 

En daarnaast zijn we met ons allen ontzettend nieuwsgierig naar je foto's.

 

En die opmerking van die 200 dieren die je hebt aangeschaft, ik neem aan dat die onder de noemer tikkeltje overdrijven vallen. Maar je wil daarmee aangeven denk ik, dat je al behoorlijk wat dieren hebt en hebt gehad, en daardoor al heel wat ervaring hebt opgedaan. En dat geldt natuurlijk voor iedereen die dieren heeft.

 

Allemaal nog een plezierige dag,

 

gr.

Hey,

 

Je valt me helemaal niet aan ;)

Met dit heb ik geen probleem.

 

Heb in vorige bericht wat verduidelijk ( niet op mij manier van schrijven kijken bij dat bericht is niet naar jouw gericht ).

Dus op gebied van '' nooit '' dierenarts klopt dus niet 100% men eigen zus en die haar prof die uitsluitend met reptielen bezig is heb geregeld contact mee en hebben die 3 jonge zieke jemens gezien in de tijd en hebben alles gedaan wat ze konden.

En die waren vooral razend op de verkoper van deze diertjes.

Die verkocht ze toen ze nog maar 1 week oud waren en dat is te jong.

Nu hier heb ik ook grote blunder gemaakt door ze te kopen, maar je kent ziet er leuk en schattig uit dus ik direkt kopen en had nog lege bakken thuis.

Die diertjes ben ik zelf niet echt gelukkig mee geweest, maar gaf het niet op.

Heb direkt na hun dood eerst een man gekocht die ook slecht onderhouden is geweest en heeft beetje arthritis maar sinds ik hem heb blijft dat het zelfde en die maakt het goed en die is dus ongeveer 4 jaar oud, dan heb ik dame bijgekocht in een winkel en die was ongeveer 8 maand oud en die is perfect en heeft geen enkel probleem.

 

Komen binnenkort wat broedkasten binnen en verwacht binnen dikke 6 maand hun eerste nakomelingen B)

 

En dat van onderbouwing voor wat ik zeg klopt, maar zoals iedereen weinig tijd en dat begrijpt de Steven niet heb de tijd niet om voor meneer al die info te verzamelen.

Ben bezig met beesten en werk maar buiten dat bitter weinig tijd zie je ook aan de tijd dat ik weg bleef.

En iedere keer ik iets zeg moest hij bewijzen krijg je snel van op je zenuwen ik alleszins toch.

 

En ik heb wel degelijk honderde diertjes :)

Maar mijnheer vergat er wel bij te zeggen dat niet alleen kameleons zijn.

Ben bezig met volgende:

C. rudis

Jemenkameleons

B. Fischeri ( zit ook met eitjes )

 

Kleine skinken

gekko's

Dwergdraakjes

Wateragamen

Brilkaaiman

En nog een onbekende slang.

 

Dat is alles op gebied van reptielen maar daar naast nog tiental kikkers en honderde geleedpotigen ( duizendpoten, schorpioenen, zweepspinnen, landkrabben, land- en zeehermietkreeften,enz... )

 

Dus dat is wat ik zei met honderde dieren.

En heb de meesten al jaren, maar koop ook geregeld iets bij en gaat zelden of nooit iets naar buiten tenzij eigen nakweek.

Daarom die lijst dieren.

 

Plaats dadelijk wat foto's ;)

 

Groeten,

 

Ben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×