Jump to content
Sign in to follow this  
esma

Eindelijk Klaar

Recommended Posts

Hallo.

Ik wil graag mijn fotos van ons nieuwste project hier planten,

kijk maar of jullie het mooi vinden.

Hij is nog niet helemaal af want er moeten nog vissen in, en er is een soort trapje in de maak zodat ze evt uit water kunnen (de wateragamen) als het niet wil lukken.

 

bank010.jpg

 

bank012.jpg

 

terra003.jpg

 

terra014.jpg

 

terra015.jpg

 

terra017.jpg

 

terra022.jpg

 

terra023.jpg

 

terracompl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ter14.jpg

 

ter4.jpg

 

foto 1 zo hebben we de bak in huis gehaald

foto2 helemaal schoongemaakt van kurk en kit

foto3 pvc buizen voor de pomp, electra, mistmaker

foto4 pvc verwerkt in piepschuim

foto5 "" "" ""

foto6 piepschuim plateaus enz erin

foto7 branden om relief te krijgen

foto8 1e laag tegellijm

foto9 laatste laag met kleurtje

foto10 ingericht voor groot gedeelte

foto11 de mistmaker

 

ik heb nog veel meer fotos maar ik moest een keuze maken.

Het enigste min puntje aan de bak is, daar waar het waterdicht is gemaakt glimt het heel erg.

en is het ook veel donkerder van kleur

 

Groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi esma en ron

wat een mooie bak hebben jullie ervan gemaakt

ok sorry esma heeft ron ervan gemaakt

onze complimenten

we komen hem morgen even in het echt bewonderen

tot morgen grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi esma ;)

 

prachtig vakwerk

wat heb je gebruikt om het waterdicht te maken ?

misschien is dit te verhelpen

bij de inrichting van mijn bakken had ik ook dat gevoel

na het aanbrengen van parketvernis

heb dan nog eens over de vernis geen geverft

zodat het weer bleker was en niet meer glimde

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) hey esma.. nogmaals... het terrarium is echt een plaatje geworden. en ik was ook de eerst die de foto's mocht zien op msn :lol::lol::P

groetjes robert

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi esma ;)

 

prachtig vakwerk

wat heb je gebruikt om het waterdicht te maken ?

misschien is dit te verhelpen

bij de inrichting van mijn bakken had ik ook dat gevoel

na het aanbrengen van parketvernis

heb dan nog eens over de vernis geen geverft

zodat het weer bleker was en niet meer glimde

 

grtzzz :D Jo

we hebben epoxy hars gebruikt wat we op de beurs in houten hebben gekocht, prima spul!!!

ron heeft ook geprobeert om er zand over te strooien, miss zou dat helpen, maar het mocht niet baten

Maar donkere kleur is niet zo erg, want water loopt er langs he, en dan zou het toch al donkerder zijn.

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Esma en een prachtige bak hoor dat jullie gemaakt hebben maar wat zijn de afmetingen en hoeveel dieren wil je er in plaatsen?

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

afmetingen zijn

 

b 91 h 150 d 60

 

We willen er het liefst 2 wateragamen in hebben, maar als dit niet kan dan 1.

Had hier op forum al rondgevraagd of er in deze maat 2 wateragamen konden want ik wil niet dat ze te klein zitten. kreeg antwoord dat dit wel zou kunnen maar dat groter altijd beter is natuurlijk (als ik daar de ruimte voor had zou ik dat ook doen)

Al mijn andere dieren hebben de ruimte dus ja deze moet(en ) dat ook hebben.

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Esma,

 

Prachtig mooi terrarium, weer een staaltje vakwerk :rolleyes:

 

Hier zullen de dieren het zeker naar hun zin hebben. :)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Esma en als ik eerlijk moet zijn vind ik de bak te klein om wateragamen in te houden , hoogte en diepte zijn prachtig maar de lengte is te klein om meerdere dieren in te houden vind ik.

Ik heb 3 wateragamen in een terra van h:120cm. , d:60cm. en lengte :150cm.

Toen ik mijn dieren ging halen waren ze lichaamslengte 12 cm. zonder staart en nu een 5 maanden later zijn ze reeds 25 cm. zonder staart.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat toen ik ze ging halen ik bij mezelf dacht dat de bak misschien te groot was maar nu maanden later denk ik al dat als ze zo blijven verder groeien de bak maar juist gaat zijn of misschien te klein gaat worden want deze dieren worden ruim groot ( 70 cm. met staart inclusief ) en gaan redelijk wild tekeer in mijn terra.

Zeker als je een koppeltje gaat nemen gaat het vrouwtje serieus afzien want ze kan zich niet afzonderen daar er niet genoeg plaats is in het terrarium.

Heb ook gelezen dat je er vissen wilt in houden in het watergedeeltje maar dan kan ik je wel melden dat je wateragamen een lekker dessert gaan hebben want deze dieren zijn echte moordenaars als ze een prooi zien want als ik ze nestmuizen geef moet ik ervoor zorgen dat ik ze bijna alle drie tegelijkertijd er eentje geef want anders gebeuren er ongelukken in mijn terra denk ik.

De meeste mensen zeggen dat het redelijke schuwe dieren zijn maar als je ze van kleins af genoeg in de hand neemt kan je ze redelijk tam maken.

Ik wil je nu ook niet ontmoedigen want het zijn prachtdieren waar je veel plezier zult aan beleven maar je kan ze totaal niet vergelijken met baardagamen want dit is een totaal andere soort maar dat zullen jullie wel weten want ik denk wel dat je er genoeg informatie over ingewonnen hebt vooralleer je er gaat aanschaffen maar ik zou het bij 1 wateragaam houden in dit terra of anders neem je er 2 en dan heb je dadelijk een excuus om later een groter terra te kunnen maken :lol:

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik denk dat het makkelijk gaat hoor. de diertjes zijn ook nog jong dus maak je maar geen zorgen hoor S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo en geloof me maar gerust dat wanneer je er 2 gaat nemen je bak vlug te klein gaat worden want nu is het geen enkel probleem omdat Esma ze misschien klein gaat kopen maar deze worden alsmaar groter en dan zul je toch een grotere bak moeten maken dus hoop ik dat de plaats daar al voor voorzien is want je zal dit vlug nodig hebben.

En Esma zorg er wel voor dat je geen 2 mannetjes koopt want daar zal je gegarandeerd 1 van moeten wegdoen later want anders loopt het verkeerd af.

Hou ons op de hoogte Esma en veel foto's posten.

Als ik je nog een raad mag geven in verband met het watergedeelte is het het beste dat je onderaan je terrarium een kraantje maakt om het water te laten weglopen want dit moet je bijna wekelijks verversen want wateragamen door hun behoefte in het water en ik heb dit niet voorzien in mijn terra :angry: en weet nu hoe lastig het is om het watergedeelte proper te maken.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb je speciale dingen voor, die je ook voor het aquarium gebruik.. slang in het water even aanzuigen en daarna stroomt het water er gewoon uit.. dus dan via een emmertje even door de wc of nr buiten enz enz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt er toch ook gewoon een goede pomp opzetten net als bij aquariums???

grtjsssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo en geloof me maar gerust dat wanneer je er 2 gaat nemen je bak vlug te klein gaat worden want nu is het geen enkel probleem omdat Esma ze misschien klein gaat kopen maar deze worden alsmaar groter en dan zul je toch een grotere bak moeten maken dus hoop ik dat de plaats daar al voor voorzien is want je zal dit vlug nodig hebben.

En Esma zorg er wel voor dat je geen 2 mannetjes koopt want daar zal je gegarandeerd 1 van moeten wegdoen later want anders loopt het verkeerd af.

Hou ons op de hoogte Esma en veel foto's posten.

Als ik je nog een raad mag geven in verband met het watergedeelte is het het beste dat je onderaan je terrarium een kraantje maakt om het water te laten weglopen want dit moet je bijna wekelijks verversen want wateragamen door hun behoefte in het water en ik heb dit niet voorzien in mijn terra  :angry:  en weet nu hoe lastig het is om het watergedeelte proper te maken.

Groetjes

Hoi Gerrit ;)

 

dit was ook een beetje de vraag van esma toen ze in een ander topic de vraag stelde over de grote

het kan maar groter is altijd beter was toen mijn antwoord

zeker wat in het begin betreft

als het fout ging had ze al een andere bak klaar staan

de hoogte is in alle geval perfect en daar wateragamen veel in de hoogte op takken vertoeven zou het nog niet onmiddelijk mis gaan

alhoewel een bredere maat zeker niet zou misstaan

veel zal afhangen of het een koppeltje wordt of twee vrouwtjes

wat het watergedeelte betreft kan ik je volledig in volgen

het zijn echte vervuilers waar een goede filtering een must is en een kraantje is zeker geen overbodige luxe (heb dit ook aan den lijve mogen ondervinden :P )

hopelijk zijn het geen 2 mannetjes maar het geslacht is toch redelijk vroeg te achterhalen

de toekomst zal raad brengen

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hebben een 1400 liter pomp inhet terra

en ja kraantje hebben we niet aan gedacht

<_<

 

ten eerste halen we elke dag de ontlasting uit het water en ron zegt dat hij maar gaat overhevelen dan met een slang :P:P:P (hij liever dan ik)

 

 

We hebben het er nog eens over gehad en waarschijnlijk nemen we er maar 1

want ikzelf wil gewoon niet (zoals ik al aangaf) dat de beestjes elkaar in de weg gaan zitten

en ja voor het kweken hoeft het ook niet, want dat zijn we niet van plan.

 

En ja gerrit we hebben ons goed ingelezen, en hebben zelfs op vorige beurs een boek te pakken kunnen krijgen over wasseragamen (jammer genoeg in duits, maar daar komen we wel uit)

 

Ron heeft ook veel gegoogled dus dat zit wel goed

ook al staat niet alle info vermeld natuurlijk, en moet je soms door schade en schande wijs worden en zelf uitzoeken hoe het zit.

Gelukkig zijn we niet meer zulke groentjes in de reptielen wereld (ook al hebben we nog geen jaaaaaren lange ervaring)

 

 

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Esma en dan denk ik dat je een goede keuze gemaakt hebt door er maar eentje te gaan nemen want je zal het later wanneer hij of zij volwassen is wel begrijpen waarom ik dit gezegd heb en dus wens ik jou en Ron veel plezier met jullie nieuwe aanwinst die heel goed gaat zitten in jullie prachtige terra.

Laat het ons weten wanneer jullie aanwinst er is en zeker fotos nemen hoor.

P.S : Ik zou gaan voor een man ;)

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Gbf omdat die zo lekker stoer zijn en een mooie rugkam krijgen en als je er dan toch maar 1 neemt heeft hij plaats genoeg om lekker te groeien want het mannetje word een gans stuk groter dan het vrouwtje anders heb ik er geen reden voor ;)

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Gbf omdat die zo lekker stoer zijn en een mooie rugkam krijgen en als je er dan toch maar 1 neemt heeft hij plaats genoeg om lekker te groeien want het mannetje word een gans stuk groter dan het vrouwtje anders heb ik er geen reden voor  ;)

Groetjes

inderdaad mannetjes worden forser, hebben een grotere kam tot op de staart en ook een grotere keelzak

mijn ervaring is ook dat mannetjes minder schuw zijn t.o.v. vrouwtjes

maar dit is mijn ervaring

hoe dit bij anderen is hoor ik graag

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo JDG en dat is bij mij juist hetzelfde want mijn man is totaal niet schuw en wanneer hij ziet dat ik met het eten afkom zit hij voor het raam te wachten tot ik dit open doe maar moet dan zien dat hij dadelijk iets kan vastgrijpen want anders springt hij de voederdoos uit mijn handen en als hij klaar is moet ik hem even op mijn schouder zetten of hij is niet tevreden.

Dit kan ik niet met mijn vrouwtjes want die zijn schuwer , dus Esma allemaal voordelen met een mannetje ;)

Zelfs wanneer mijn kat met haar neus tegen het glas van hun terrarium plakt komt hij tot tegen het glas zitten en heb ik de indruk dat hij haar aan het uitlachen is :D .want hij is er totaal niet bang van.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×