Jump to content
Sign in to follow this  
Andrea

Eileg/leeftijd

Recommended Posts

Hallo daar ben ik weer,

Ik heb net alle topics gelezen en vraag me nu het volgende af.

Een man en een vrouw van ongeveer 8 a 9 maanden, kan daar al een bevruchting plaatsvinden? En zo ja, betekent dat voor de vrouw een belemmering in de groei als dat op deze leeftijd al gebeurt?

 

Grt, Michelle

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi michelle

het ligt een beetje aan de grote maar rond deze leeftijd zijn baardjes wel zover dat ze zouden kunnen gaan paren

voor de man zal dat niet zo heel veel kwaad kunnen

maar de vrouw zal door dat ze dr energie en dergelijke nodig heeft voor aanmaak van eieren zeer zeker in groei geremd worden

en daarbij zal het haar gezondheid niet ten goede komen

ze heeft dr kalk nodig voor dr opbouw van stevige botten ed en als dat naar de ieren gaat kun je je wel voorstellen wat dat doet voor haar botjes

ik raad het dus aan om een paring op die leeftijd te voorkomen

de kans dat je gezonde en sterke jongen krijgt is op die leeftijd niet groot

als een baardje uitgegreoeid is is het vroeg genoeg

zo rond de twee jaar is een baardagaam wel uitgegroeid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi goedemorgen Gbf,

 

Dat betekent dus eigenlijk dat zodra ik zeker weet dat het man en vrouw is ze beter uit elkaar kunnen tot ze twee jaar zijn? Of begrijp ik je verkeerd?

Hoe doe jij dat? Heb je zoveel terraria, ik las op een ander forum hoeveel baardagamen jij hebt en dat zijn er nog al wat.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi

ze mogen pas paren met anderhalf jaar of met twee jaar en wat gbf al zij als dat eerder gebeerd kan het tegen werken in de groei van de baardjes daarom is het beste pas met twee jaar te doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Dit alles klopt, probeer te voorkomen dat baardagamen kweken voor ze

anderhalf jaar oud zijn.

 

Dit is zeker van toepassing op de vrouwlijke baardagamen.

 

Groetjes Marc <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi michelle40,

wat het aantal baardagamen betreft wij hebben er dertien

maar dit zijn op 1 na nog vrij jonge baardjes

we hebben namelijk :

*sina zij is twee jaar volgens de vorige eigenaar en zij zit alleen in een terra

* shadow en jello die zijn nu bijna een jaar en zitten met zn twee in een terra omgebouwd aquarium

*dan hebben we scooby,kirby,roosje,lady,beauty zij zitten met zn vijven in een terra ze zijn allemaal ongeveer 8 maanden oud

*nemo,thails,gaya die varie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me echt fantastisch, zo'n wand. Alleen die uv lampen geven zo'n hel licht af. Vinden jullie dat niet vervelend? Als dat probleem er niet was zou ik het groete terra met de baardjes ook wel in de huiskamer willen.

 

Gr Michelle

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik weet niet wat voor uv jullie gebruiken maar wij gebruiken uv tl,s

en die hebben we aan de voorkant zeg maar bevestigd en de voorzijde van het raam een stuk afgeplakt dus wij merken er weinig van

we gebruiken in huis wel minder sfeerverlichting en de kerstverlichting

heeft dit jaar ook nauwelijks gebrand want dat was wel wat teveel van het goede maar we vinden het wel zo gezellig

waar staan jou dieren dan???

en kun je niet iets doen met je lamp dat hij minder opvalt een kap erom heen ofzo waardoor het uv licht zich meer naar beneden richt ???

 

zie je de zwarte rand van voor die hebben we dus afgeplakt en daar achter zit dus de uv tl

drieterras.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je die foto's hebt gestuurd!!! Ons grote terra staat boven een beetje moeilijk uit te leggen maar op een plek waar we overdag veel komen en we staan of zitten dan ook vaan even bij ze te kijken. Om de uv lamp zit een alu kap maar ik kan gewoon niet zo wennen aan wit licht in de huiskamer. Wij hebben altijd gedimd licht tenzij er gekleurd, gelezen of wat dan ook wordt. Soms gaan der nog twee lampen uit en een heleboel kaarsjes aan. Dus je ziet, dat witte licht is wel een beetje vervelend als je gedimd licht gewend bent. Maar we moeten er nog maar eens over nadenken want ik mis ze wel vaak als we de hele avond beneden zijn. Het zijn ook wel scheetjes hoor!!! :rolleyes:

 

Michelle

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap wat je bedoelt ja

wij werkte ook met andere kleur lampen en dan is dit wel erg wit ja

maar het went hoor

en als je ze bezig ziet is dat helemaal leuk en vind je het niet eens storend meer denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een beetje geluk hebben we binnenkort een digitale camera kunnen we waarschijnlijk overnemen van een vriend

dus dan komen er zeker nog meer foto,s

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goed topic,met mooie footos erbij leuk hoor.

maar dan heb ik het vraagje:hoe voorkom je dat ze paren?

ik heb er 4 in de bak,wil er straks misschien 2 van weg doen,maar weet nog niet wat de sex is.bedoel dat je ze dan gescheiden moet houden,voor hoe lang moet dat dan.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Anita,

 

De paring bij baardagamen is alleen te voorkomen dat je ze echt op geslacht

gescheiden houd.

 

Zodra als de baardagamen geslachtsrijp zijn en ze zijn verschillend van

geslacht zullen ze willen paren.

 

Dit kan al op een leeftijd van 8 maanden, maar dit is niet aan te raden.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals marc al zegt de geslachten scheiden dus

wij gaan dus twee of meer vrowuen samen zetten en de mannen alleen

we hebben twee mannen samen zitten en we verwachten dat die over een tijdje apart moeten komen te zitten

dus ja mannen apart en vrowuen samen en als we ze willen laten p[aren zetten we de koppels bij elkaar in een terra

grtjssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×