Jump to content
Sign in to follow this  
Simon

Ventilatie

Recommended Posts

Hallo,

 

Wij hebben een nieuw terrarium voor Simon gebouwd en vragen ons af hoe groot de ventilatie gaten moeten worden?! Het is een terra van 120x60x60, geheel van MDF (behalve de voorkant natuurlijk) We hebben nu boven in het mdf 7 gaten van rond 8 geboord waar we nog een rooster over willen leggen. Is dit voldoende voor de ventilatie? Of moeten we er een groter gat(sleuf) boven in maken?

 

Mvg Donny en Sandy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een terra van 1 x 80 x 60 met bovenop 2 grote langwerpige openingen met gaas zegmaar en helemaal onderin een grote rond vormige opening...dus ik denk dat je met die gaten van jullie ook wel goed zit maak anders is een foto ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo reprielenfreak,

 

Als ik het zo hoor zit het dus wel goed, ik kan natuurlijk ook een groot sleufgat maken, ik krijg morgen m'n rooster binnen! Het rooster wordt 120x20 cm dus daar kan ik alle kanten nog mee op! Ik vraag me alleen af of je de sleuven ook TE groot kunt maken?!

 

Donny

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kleine speelt (lengte van de bakx1cm) voor onderaan, en een groote spleet (lengtex1dm) vanboven is perfect! warme lucht gaat weg uit de groote spleet en zuigd verse lucht door de kleine!

 

je kan ook op een andere manier doen, maar er moet een manier zijn om verse lucht toe te voeren.(bij 1enkele spleet kan je bevoorbeeld een ouwde ventilator van een computer nemen, en die ernaast zetten, deze blaast dan verse lucht in het terra)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo hot-ice,

 

Dat is een mooi systeem om te berekenen hoe groot je ventilatie moet zijn, ik kan alleen onderin het terra niet aan de voorkant een sleuf maken, kan dit ook aan beide zijkanten een korte sleuf zijn of een lange in de achterwand?

 

Mvg Donny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×