Jump to content
Sign in to follow this  
Jordy

Planten

Recommended Posts

ik ga morgen een daggekko halen en nou heb ik de bak al helemaal ingericht met bamboe en een dracaena en nog wat kunstplantjes maar ik wou graag wat meer echte planten erin hebben maar de meeste echte planten die worden veel te groot weet iemand misschien mooie hang planten of kleine plantjes die ik in de bak kan zetten??

 

m.v.g. jordy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet eens gaan vragen in een bloemenwinkel gwne kamerplantjes mogen er ook in tog?

dat heb ik in mijn bak zitten bij men salamander

en anders bromelia's en tillandsia

varens?

orchidee

peperomia

dit heb ik er inzitten

ms dat ik u help:D

da komt niet te groot:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal wel eens gaan kijken in een bloemenwinkel maar ik weet niet of er ook planten zijn die misschien giftig zijn ofso dus ik denk wisschien weet iemand wat voor plantjes je er in kunt zetten

 

m.v.g. jordy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beste plant voor Phelsuma's is de sanseveria of 'vrouwentongen'.

Hier hebben de dieren ook iets aan.

Welke Phelsuma ga je kopen?

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

de phelsuma madagascariensis grandis mannetje heb ik gister gekocht hij is alleen nog wat schuw want hij zat op een rommelige zolder waar geen mens kwam en nou zit hij steeds in de planten want nou ziet hij wel super veel mensen en dat is hij nog niet gewend

en dan zal ik eens gaan kijken voor een sanseveria, maar wat hebben ze daar eigenlijk meer aan dan andere planten eten ze deze op of zijn deze beter voor de luchtvochtigheid?

 

m.v.g. jordy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phelsuma's eten geen planten, enkel insecten en vruchtenbrei.

Sanseveria's zijn ideale planten voor Phelsuma's omdat deze sterke bladeren hebben die makkelijk hun gewicht kunnen dragen en de bladeren zijn groot en glad en hier houden Phelsuma's nu eenmaal van.

Je grandis zal de eerste tijd natuurlijk wel nog schuw zijn, maar na verloop van tijd zou hij/zij vrij mak moeten worden. Met mak bedoel ik mogelijk om ze eten uit de hand of pincet te geven en dat ze niet wegrennen als je voor de bak komt zitten. Geef je Phelsuma niet teveel eten want ze vervetten vrij snel. Ikzelf voer mijn Phelsuma's 1 a 2 keer per week enkele insecten, en eenmaal fruitpap bv. Olvarit babyvoeding, roosvicee of Phelsumax.Jonge en halfwas dieren zeker 2 keer per week enkele insecten, oudere dieren mag je minder geven. Heel belangrijk voor je Phelsuma om hem opperbest te voelen is een hoge lichtintensiteit, dus zeker tl of pl licht geven.

 

Mocht je nog vragen hebben over de verzorging en kweek van Phelsuma's...vraag gerust.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb eerst al heel veel info gezocht voordat ik hem ben gaan halen maar er stond in dat je er het best echte planten in kon zetten maar ik had geen flauw idee wat voor planten dat mogten zijn.

en hij blijft wel zitten als ik hem met een pincet eten wil geven maar het enige wat hij met het eten doet is eraan likken maar niet opeten.

en hem aanraken mag wel maar heeft hij liever niet en als er een paar mensen komen kijken dan rent hij weg om zich te verstoppen.

 

m.v.g. jordy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is typisch Phelsumagedrag. De dieren mag je zeker niet vastnemen daar de huid van daggekko's heel dun is en je zo je dieren makkelijk kunt beschadigen.

Het zijn echte 'kijk'dieren.

Echte planten in je bak is inderdaad makkelijker om een goede luchtvochtigheid te houden. Ik zal anders eens een dezer wat foto's hier plaatsen van een aantal Phelsumabakken van mij.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

oja ik heb nog wel een vraagje :P

wat heb jij voor achterwanden in je bakken want ik heb je bakken al gezien.

want mijn krekels die blijven altijd beneden zitten en met een achterwand komen ze misschien sneller omhoog.

ik heb al gehoord dat je cocosplaten, varenwortels en heimatten kunt gebruiken.

 

m.v.g. jordy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef jij ze ook honing, jam en banaan (ik neem aan dat jij ze ook hebt) waar ik hem gehaald heb gaf dit. of geef jij ze ook nog andere dingen.

 

m.v.g. jordy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

het voedsel wat ik Phelsuma's geef staat al in een bovenstaande post.

Af en toe krijgen ze ook lopende honing maar dit geef ik niet zo vaak.

Zoals gezegd geef ik ze Olvarit baby fruitpap, roosvicee en Phelsumax, naast enkele insecten.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wou eigenlijk ook alleen weten of ik ze dit ook kon geven, sorry.

 

m.v.g. jordy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×