Jump to content
Sign in to follow this  
Esther

Is Hij Te Groot?!

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb sinds kort 2 jonge baardjes... Ze komen uit hetzelfde nest en ze zijn nu zo'n 3 maanden oud. Het gaat allemaal heel erg goed ze vervellen en eten en drinken.. Dus ze hebben het naar hun zin ( denk ik).

Nu heb ik een vraagje.. Het zijn twee verschillende kleuren maar ze verschillen zo erg van grootte!! Is dit erg of is dat gewoon verschillend per dier...??????

 

Groetjes Esther :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi esther aller eerst van harte welkom op het forum

mischien is het leuk als je je eigen even voorsteld in het topic voorstellen

wat je baardjes betreft het komt heel vaak voor hoor dat het ene baardje harder groeit dan de ander

wij hebben dat ook gehad nu hebben wij meerdere baardjes dus we hebben het baardje wat achter bleef bij een ander baardje gezet waardoor die achterbleef wat meer kans kreeg om te eten

het kan namelijk zijn dat de grootste het eten voor de andere zn neusje wegkaapt

apart voeren zou dan een oplossing kunnen zijn

wie weet zou je dat een tijdje kunnen proberen

maar ook zonder aanwijsbare reden kan dat groei verschil zich tonen

wij mensen groeien ook niet allemaal even hard

je zal even goed in de gaten moeten houden of het grote verschil niet te groot word

want dan kunnen er nare dingen gebueren dit hoeft natuurlijk niet maar kan wel dus goed in de gaten houden is wel belangrijk

als er teveel verschil in grote ontstaat zou de kleine welleens op de menu kaart kunnen verschijnen van de grote en das niet de bedoeling

er word meestal over echt grote verschil,gepraat als de baardjes meer dan 5 cm in grote gaan verschillen

het kan natuurlijk ook zijn dat dat kleintje meer in gewicht groeit en straks in een keer de lengte in groeit maar helaas is dat niet te voorspellen

ik wens je in ieder geval veel plezier met je baardjes en heel veel plezier hier op het forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Esther,

 

Nogmaals welkom op ons forum. :rolleyes:

 

Zoals gbf al zei, het is vrij normaal dat er groeiverschil kan zijn bij

baardagamen.

 

Let er wel goed op of de kleinste niet bang is van de grotere baardagame.

 

Mannetjes baardagamen groeien over het algemeen ook harder

als vrouwtjes baardagamen.

 

Zorg ervoor dat de kleinste baardagame meestal als eerst kan eten.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×