Jump to content
Sign in to follow this  
alexander

Purschuim

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb al veel gelezen over het maken van een achterwand van piepschuim bewerkt met tegellijm e.d.

 

Ik wil graag een achterwand maken van purschuim, omdat dit mij makkelijker lijkt.

Alleen hoe moet ik de het Purschuim bewerken?

Moet ik het ook eerst met tegellijm / betonlijm insmeren en daarna nog verven??

 

Kan iemand mij daar over inlichten.

Ik heb namelijk gezien dat iemand hier op het forum dit ook heeft gedaan... vindt het er echt mooi uit zien vandaar ook mijn keuze voor Purschuim! :rolleyes:

 

Groeten Alexander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Alexander en je moet dit dus ook eerst met tegellijm bewerken en daarna met verf maar zorg wel dat je alle gaatjes dichtmaakt met de tegellijm in het purschuim zodat de krekels er niet meer ingeraken.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op gladde glimmende delen (luchtbellen) hecht tegellijm haast niet. Je zou hiervoor een voorstrijk op waterbasis kunnen gebruiken. Wat hiertegen ook goed werkt is even een schuurpapiertje er overheen trekken.

 

Wanneer je de achterwand buiten het terrarium bouwt, doe je er verstandig aan om de PUR op een op maat gezaagde houten niet buigzame plaat te spuiten. PUR-schuim heeft nogal de neiging om een eigen leven te gaan lijden. De achterwand zal dan krom gaan trekken, maar de stevige houtenplaat houdt dit tegen. Ook is het makkelijk om het uitgezette PUR-schuim weg te snijden langs je houten plaat.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×