Jump to content
Sign in to follow this  
reptielenfreak

Uv Tl Buis?

Recommended Posts

nou heb ik goedkoop een UVB lamp op de kop wete te tikke ( dit is tog voor bot opbouw en opname van calcium e.d.)

 

nou is het maar een vermoge van een tiental wats maar heeft dit invloed op hoeveel hij op zal neme of niet doet uvb altijd zijn werk ookal is het vermoge wat klein? als de spots uitstaan zie je wel dat het uv lich over de hele boverzijde zowiezo versprijd doordat het daar wat blauwig is

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Hoi!

Een uv-lamp heeft echt niet altijd minder vermogen hoor. Je hebt ook al uv-spots van 23 watt. Mij is verteld dat een spot meer doorstraalt , maar of dit waar is weet ik niet zeker. Elke uv-lamp verliest na verloop van tijd zijn werking. Meestal is de werking er na een half jaar wel af.(bij dagelijks gebruik en de hele dag). Let wel op dat een uv-lamp nooit alleen mag branden. Altijd samen met een normale spot. Anders kunnen de baardjes verbranden. Maar een lamp neemt gewoon meer op wanneer hij meer watt is. dus tl of spot maakt niet veel uit. Alleen de lichtopbrengst is verschillend. Met een uv-spaarlamp heb je met dezelfde wattage meer lichtopbrengst dan een tl lamp.

Groeten Stiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

 

wij laten ze in al onze terra's de hele dag branden, een uv-tl lamp geeft niet alleen uva en uvb af, het bootst het natuurlijk daglicht na en daardoor gaan je baardjes actiever worden, dus wij laten ze ook bij volwassen dieren de hele dag branden.

 

 

gr kevin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mag de hele dag, maar dat hoeft niet. Wanneer je de lamp kort aan zet zal je heus niet veel energie besparen. Wel zal je lamp langer mee gaan.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×