Jump to content
Sign in to follow this  
hot-ice

Turkije

Recommended Posts

hallo, ik ga binnen kort op vakantie in turkije.. ik zou graag een schorpioen(levend) van daar meebrengen :P

 

kan iemand me wat meer info geven over de soorten die ik daar kan vinden?(aan de zeekand ga ik ergens)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat vind ik echt dom als je dat doet!!

 

als ik jou was zou ik me eerst verdiepen in de wet geving van dat land! voor je het weet mag je daar een paar jaar vakantie houden.

 

als jet legelaal wild doen moet je je inport papieren in orde hebben bij het cites baurau...

 

en op de nederlandse markt kan je genoeg van die beestjes koopen dus warom al die moeite...

 

 

mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha dies gek :P

 

als je nooit meer naar nl wil gaan moe je voorral dieren daar gaan jatten uit t wild

 

niet doen dus!

 

grzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

<_< wist ik nier :angry: godver daar gaan men schorps... :(

 

(en ik kom ui BE :rolleyes: en een jaartje gratis turkije zie ik wel zitte :P (en zeg me nu nidat het niet gratis is :lol: ))

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha, wel lekker een jaartje of wat, maar ik weet niet of je nog zo lekker van je vakantie kan genieten!?!?!? :P

 

ik zou het dus niet doen.

 

ik ken iemand die uit turkijke schilpadjes gehaald heeft die gewoon op beursen tekoop zijn( wist die niet) maar dit is wel goed afgeloopen gelukig.

 

 

Mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad koop ze lekker op een beurs

die dieren zijn gewend in een terra te zitten

een dier uit het wild kan wel weet ik wat voor porblemen met zich mee brengen

en ja als je gepakt word zien we je hier voorlopig niet meer terug

dus nee niet doen

fijne vakantie

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand van mijn iggy forum was er mee weg gekomen om 2 beschermde shildpadjes uit egypte mee te smokkelen,(vraag me niet hoe of wat)nou binnen de kortse keren doodziek dus.ik hoef dus niet te vertellen hoe het afgelopen is,doodzonde!

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites
die dieren zijn gewend in een terra te zitten

 

is niet helemaal zo wand in nederland word er ook veel wild vang dieren verkocht

en heb ik zelf ook, met huis vesting nog geen problemen gehad aleen de gezond hijd van de dieren is dan niet altijd zo best!

 

maar dit kan per diersoort anders ligen natuurlijk!

 

mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt anita wildvang zat maar er zijn gelukkig ook genoeg nakweek te koop dus waarom zou je dan wildvang kopen he

die nemen toch een verhoogd risico met zich mee zeker met ziekte,s inderdaad

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is juist nodig om dieren te inporteren( op de juiste manier via citus bauro)

het is nogdig om nieuw bloed in je lijnen te pompen het is niet altijd even makelijk om dit te realiceren en het is een groot risico wat je loopt.

 

tenzij je nk dieren uit buiteland kan haalen das dan ook een oplosing.

 

mark

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals je zegt op legale wijze oftwel de juiste manier importeren is prima

en kan zelfs goed zijn

maar op vakantie een dier meenemen waar je dus niet zeker van bent wat je mee neemt

en of het dier wat onder de leden heeft

nee dat is niet mijn ding

dan betaal ik liever een bom geld om er legaal aan te komen

en ja wildvang dieren zijn vaak niet ziekte vrij

parasieten en dergelijke zijn vrij veel voorkomend heb ik gehoord en gelezen

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
klopt anita wildvang zat maar er zijn gelukkig ook genoeg nakweek te koop dus waarom zou je dan wildvang kopen he

die nemen toch een verhoogd risico met zich mee zeker met ziekte,s inderdaad

grtjsssssssss

oeps(ik ben tegen wildvang hoor!!)

juist de wildvang en illigale dieren zorgen voor veel ziektes,je weet toch echt niet wat je in huis haalt tenzij je ze legaal koopt,met de juiste papieren.

maar ja dat mag dan wel wat kosten,en daar zit het hem nu vaak in.

anita

(ik ga zondag wildvang leopoldi voeren,legaale ze hebben wat gekost,waren al in nederland bij aankoop,en ze zijn niet van mij)

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo hot-ice het valt te bezien hoe dat je je vakantie in Turkije wilt beleven lekker onder de zon of gewoon tussen 4 muren met daarin misschien een klein raampje. :lol::lol::lol:

Laat het ons weten wat je van plan bent en stuur zeker een kaartje :D

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

... je wilt denk ik niet weten hoeveel ziektes er overdraagbaar zijn en mee komen via wildvang!

 

als je wildvang koopt nouja ik begin anders iemand met ervaring met wildvang die zal echt niet een dier uit het wild laten halen (legaal of illegaal) zal heus niet bakje pakken beestje erin vrouwtje erbij als et een man betreft en kweken maar.. tenminste dat zal hij dan ook maar 1 keer doen

 

ooit van quarantaine gehoord dan zet je het dier apart in een hok waar geen ander gezond dier is voor eventuele ziektes je stelt hygiene protocollen in en onderzoekt zijn ontlasting met de uitslagen ga je naar de dieren arts en die heeft vaak middeltjes en kuuren om dan de eventuele opgelope ziektes en parasieten te doden.

 

maarruh zelfs na-kweek is niet aan een terra gewent denk ik hoor het is gewoon dat ze er niet uit kunnen. en zich moeten overgeven denk ik.

 

iig was et een leuke vakantie? en ben wel benieuwd of je veel schorps gevonden hebt en op de foto gezet of was je dat niet van plan?

 

 

 

grzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol, mess oud topic, maar kga tog maar ff ene antwoordje plaatsen!

 

het is frankrijk geworden :rolleyes: maar daar heb ik 5 schorpioenen in 10 min gevonden :P (neen niet me naar huis genomen) daarna ben ik gestopt met zoeken. :lol: maar twas zeer fijn om er in het wild te vinden in the middle of noware B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah das leuk he :)

 

kwil ook dolgraag nog eens naar et buitenland en dan slangetjes hagedisjes en insecten zoeken :lol:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×