Jump to content

Recommended Posts

hoi

dit is m'n zwarte herdertje nera,nu 7 maanden met heel erg veel energie.

maar lief hoor.

anita

post-25-1137886584.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke foto anita

ze word steeds mooier he

dr vacht glanst ook prachtig he

afgelopen week op puppycursus vroegen ze of ik anka onze pup dus opgepoetst had

ze glom zo mooi net als nera

hoe groot is nera nu of hoe zwaar

anka is door de dierenarts geschat op volwassen gewicht van minimaal 35 kilo

we zijn dus erg benieuwd

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfft

hoe groot is ze,nou ze staat al hoger en langer dan mijn x labrador teef van 4 jaar,toch ook een flink hondje.

ik voer barko,koop ik nu op de hondenclub.25 kilo voor 22.50.hoogwaardig voer zonder troep erin,en zoals je ziet doen ze het er goed op.

de laatste keer dat ik haar opgemeten heb was ze net zo,n 33 cm hoog.ik had een oproep geplaatst op mp.om broertjes en zusjes van haar te vinden.leuk hoor.vond een zus en een broertje uit het nestje van vorig jaar,en die waren nu ik ben even kwijt wat voorn hondje anka is,maar 35 kilo dat word een reus :P .foto graag.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

anka is een kruising labrador vermoedelijk met een herder werd er verteld

alleen door de kleuren van haar twijfelen we daar wel aan

met een herder denk je toch aan bruine tinten erbij

maar anka is zwart met wit en ze krijgt steeds meer wit en niets bruins

dus labrador

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi

wat een schatjes zeg,maar miss gaat ze lijken op onze sheilla.

kijk maar!

hoe gaat de curses,met nera gaat het thuis prima,maar ze slaat op tilt op curses,en valt er niks mee te beginnen.ze is daar erg zenuwachtig terwijl we maar met 3 pups zijn ;)

anita

maar wat een grote poten,daar zijn de poten van nera maar mini bij :P

post-25-1137965336.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat zou toch mooi zijn als ze op sheilla gaat lijken

wat een lief koppie

wat is sheilla een labrador of een ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou sheilla is duidelijk labrador,maar ze komt uit letland mee gebracht door een kermisklant die haar verwaarloosde en niet zo best voor haar was.ik zocht toendertijd een kleiner hondje ,voor bij blauw.blauw was uiteindelijk het kleintje :P .maar sheilla was al zo verpest met 7 maanden dat ik zei laat maar hier.voor ons is het uiteindelijk best een goed hondje geworden,maar nu met 4 jaar is ze nog steeds heel aanwezig.maar je raakt er aan gewent om dieren op te lappen.

1 ding snap ik niet iedereen vind de pupcurses leuk,nou ik dus niet ;) echt vreselijk.net als bij reptielen gaan pups van baas naar baas,ik ben over met 2 schattige lapjes,zulke lieve dieren,en dan kom ik met nera,ze heeft zoveel enegie en is overal voor in.(we zijn begonnen met 7 pups,maar die hebben ondertussen alweer een nieuwe baas)maar ik ben kapot na een half uur,en dan heeft ze nog niet laten zien hoe leuk ze het gewoon thuis doet.in de auto vind ze doodeng,ja ja daar kom ik met mijn herder,pfft.maar ik zet door,laat haar alleen uit,want sheilla hangt aan de lijn trekt al een gek,geeft dus het goede voorbeeld.en de pup curses maak ik ook af,wat er ook gebeurt.en dan zie ik wel weer.

je kan proberen de oren te masseren,als je denkt dat er herder in zit,nera had 1 slap oor,maar na een weekje stond het keurig overeind.aan de poten te zien word anka een grote lobbes,dus kan er best herder inzitten.er zijn duitse en mechelse herders die echt helemaal zwart zijn.

nou veel plezier met je hondje ,je bent wel druk met je hele fam en je dieren,ik denk niet dat je je verveeld :P

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo gbf en het is toch een mooi hondje maar ik denk wel NIET dat er iets van een mechelse herder inzit want op de foto kan ik er niets van merken en ik heb er al verscheidene van de mechelse gehad en heb er ook vroeger mee gekweekt en politiewerk mee getraind dus ben in de 20 jaar dat ik met deze dieren bezig ben er al heel veel tegen gekomen.

Maar daarvoor zou ik hem eerst moeten zien want op foto is dit niet gemakkelijk te herkennen en er zijn kruisingen waar de pups van labradors/herders alles van de labrador overnemen maar het beste is te wachten tot hij volwassen is en dan ben je er zeker van en kun je de kenmerken van de herder er veel beter uithalen, dus zul je moeten afwachten en geduld hebben.

Ik denk eerder aan een labrador gekruist met een ander ras maar dewelke???

Maar niet getreurd want het blijft een schatje en prachtige foto met ferron op de bank voor mij is dit de foto van de maand :lol:

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Anita en een prachtige zwarte herdershond dat je daar hebt zeg.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

we hebben een mailer,

ja ja mooi he',ik ging voor een gewone duitser :P ,maar deze wilde echt met me mee.de vader was echt giga,de moeder normaal.maar ze doet het goed,krijgt een mooi kraagje enzo,mijn laatse herder was een ruige,echt prachtig.maar ik begin dit hele zwarte steeds mooier te vinden.de man van de kennel in ede verkocht dit nestje zonder papieren,ik had haar voor een schijntje.het maakt mij niks uit,maar dit is toch (vind ik) bijzonder,en een nestje zou miss wel weer eens leuk zijn.

anita

kon niet naar curses omdat het dametje al loops is ;)

post-25-1138056600.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi gbf

hoe gaat de puppy curses :P .

groetjes anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi anita

Cursus gaat lekker.

Eerste les leerde ze zitten.

Tweede les af.

Derde les was theorieles en ik had zoiets van bleh maar was toch intressant en leerzaam.

Vierde les moest ze volgen en over een zeil lopen

en erop zitten en af.

Nou dat zeil ging goed maar dat volgen een drama.

Het was hier een beetje storm achtig weer

en ze had voor alles aandacht behalve voor mij

en ja als die aandacht er niet is dan houd het echt op

spelen moesten we ook met ze doen maar spelen deed ze niet flos touw stok het intresseerde er niets.

Ik hou het maar op die storm in de lucht.

Want gister inmiddels al weer les vijf gehad.

En het was geweldig ze volgde best goed.

Ze speelde met een tennisbal die ik in een sok had gestopt.

En ze moest door een kruiptunnel.

En de eerste keer vond ze griezelig maar ging steeds beter

was echt gaa ze werd steeds enthousiaster en ik dus ook.

was een vermoeiende les maar echt ontzettend gaaf.

Ze is thuis neer geplofd en gaan snurken.

Dus ja kan wel zeggen dat het goed gaat.

Ze luisterd steeds beter.

We genieten dus echt van haar.

Nou het was even een heel verhaal maar je bent weer op de hoogte.

Bij jullie ook alles goed???

Met alle dieren??

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

jee

wat anders dan bij ons.

vanaf dag 1,was het gelijk volg,links,rechts,netjes tandjes laten zien(zodat ze niet gaan op springen) af, slaom .niks geen tunnel. geen plastic. wel veel verzupen in de natte grond.dan aan de lange lijn,moet je ze roeppen,en dan netjes voor je komen zitten.

elke week de zelfde herhaling.

maar het klasje van vorig jaar,doet nog precies het zelfde.maar deze honden kunnen af,en kan de baas weglopen.en dan blijven ze nog liggen ook.lol.

nera blijft zenuwachtig,maar volgens de leraar danst ze naast me en houd goed aandacht. nou dat houd me op de been,ik vind het nog steeds erg intensief,en ben kapot na een half uur.

maar idd,nera schijnt nu echt het verschil te weten tussen links rechts ,om.

maar ik loop trots hoor,prachtig als je een hond hebt die niet uitvalt en aan de lijn hangt.

de kleine beardi komt bij, heeft zelfs al uit zichzelf andyvie gegeten.en wat sprinkhaan.

hij was zo aan dubia gewent,dat hij de rest niet als voedsel herkende. weer wat geleerd.een arcadia spaarlamp gekocht vandaag,wat een licht,zo vel.

ik moet nog een foto plaatsten,maar we hebben er weer een poesje bij,ik kan echt niks op straat laten zetten.

de skinken graven de hele dag in hun bak met turf,zijn echt gelukkig,ik zit te wachtten totdat de iggy paartijd over is,oranje is niet mijn fav kleurtje.en veel eten doen ze nu ook niet.tja en mijn rudi,dat is m.n schat,gaat ook goed dus!eigenlijk gaat het echt goed met allemaal.de kleine komt wel,al was ik even bang hoor.

nou ook weer een heel verhaal,

groetjes thuis,

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een update.

nera is nu bijna 10 maanden,en prachtig geworden ,als zeg ik het zelf :P

anita

post-25-1144440105.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi anita wat een mooie hond is nera zeg

wat leuk dat je een update plaats zal ik vd week ook eens doen van anka

grtjsssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar hoopte ik al op :D

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb net een nieuwe camera he

dus komt helemaal goed

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×