Jump to content
Sign in to follow this  
bliksem

Achterwand

Recommended Posts

Hallo allemaal!,

ik heb zo juist tegel lijm gekocht om op om achterwand te smeren. Me achterwand heb ik dus nu van PUR-Schuim gemaakt maar op de tegellijm bakjes staat niet dat je het daar op kan smeren maar dat het op een vaste ondergrond moet, kan ik het dan eigenlijk wel nog gebruiken?

groetjes tim

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ze bedoelen dat het niet op zand ofzow kan... dat het 1geheel moet zijn..je gaat toch i-niet van piepschuim korrels ee acherwand maken?? :D:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

als je pur-schuim volledig is opgesteven en verhard is kan je hier zonder problemen tegellijm oversmeren

wat je wel nog kunt doen is het schuim een beetje ruw maken voor een betere hechting

maar je zegt dat je bakjes tegellijm hebt, mag ik hier dan uit opmaken dat dit tegellijmpasta is ?

als dit zo is kun je beter tegellijmpoeder nemen en dit om de volgende reden

dit is beter te mengen tot een lopende platte emulsie zodat je dit beter kunt uitsmeren met een kwast over het schuim (tegellijm in pasta vorm is beter te verwerken met een spatel en op platte ondergrond)

als je dit doet moet je wel rekening houden dat je er tenminste 3 lagen moet opleggen

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad losse peoder die jezelf moet mengen is beter

want van die kant en klare potten heb je er veels te veel nodig en dan word het een duur geintje

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Bliksem en inderdaad is het veel gemakkelijker om los poeder te gebruiken dan de kant en klare want daar ga je veel van nodig hebben daar dit niet goed uitsmeerd.

Succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×