Jump to content
Sign in to follow this  
hot-ice

Twijfels En Onzeker...

Recommended Posts

eys, ik heb duis een koppeltje en zou graag kweken... het mannetje is al vrij actief en heeft een zwarte baard en zit vaak te kopknikken. het vrouwtje vertoont nog geen parings gedrag. het mannetje loopt hevig rond, springd op het vrouwtje en bijt in de nek en spring er weer af, en blijft dusniet lang op het vrouwtje.

 

nu vindt ik dat dit wel vrij hevig is. ik heb een platform onder de lamp, en om erop te geraken heb ik een stuk boom geplaatst met daaronder de waterbak. als het vrouwtje erop zit(vaak) loopt het mannetje ernaartoe en bijt in de baard... en trenkt het vrouwtje eraf in de waterbak... ik weet dat de paring hevig gebeurt, maar is dit normaal?

 

mmm jha tijdens het typen van het bericht gebeurt het juist mee, ik heb ietjes te laat een foto kunnen nemen....

post-4-1136981377.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe oud en hoe groot zijn ze?

 

Door het extreme paargedrag wat de mannen vaak vertonen raad ik aktijd aan om geen koppels te houden , maar man en vrouw apart.

En om ze allen bij elkaar te zetten als er gepaard moet worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrouwtje heeft al een legself bij de vorige eigenaar gehad, ze zijn +2jaar oud en dus volwassen. ze eten allebij goed en zijn actief(met bewegings detector op cam op 1 uur tijd: 257 filmpjes die redelijk lang dure)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik heb ze vandaag deze morgend voor de eerste keer zien paren. Maar dit duurde maar enkele seconden. maar de hempenisch was al zichtbaar. Nu ik weet niet of dit genoeg is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hot ice

laat ze gewoon lekker hun gang gaan als je perse wilt kweken

het kan er hard aan toe gaan maar let wel op dat je man je vrouwtje je ook nog eens met rust laat

een echte paring zie je wel hoor

zorg dat je je dame goed gevarieerd voert en begin alvast met extra kalk geven

als ze succes vol gepaard hebben zal je dame meer gaan eten

dat is iets waar je aan kan zien dat ze zwanger is

verzog haar goed

en in neem aan dat je dat al hebt gedaan maar bereid je goed voor op wat komen gaat

dus extra terra/terra,s voor de nakweek en om je man een tijdje apart te zetten

een broedstoof

bakjes om de eieren in te leggen

vermiculiet

extra voeding voor je dame

alvast bekijken hoe wat en waar je voeding voor de kleintjes kan halen

alvast een manier van een goede legplaats bedenken en zorgen dat je die er op tijd in kan zetten/maken.

en heb je al gekeken of en waar je je nakweek naar toe kan doen

als ze verkocht mogen worden

allemaal dingen die er bij komen

en vergis je niet er kunnen heel wat jongen komen he

drie legsels van

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vroedstoof ga ik binnenkort besellen bij de winkel(ze maker er zelf). ik heb nog een terra voor de baardjes te sheiden. Legbakjes heb ik ook. Terras, moet ik nog kopen, maar doe ik liever als ik eitjes heb dan weet ik ongeveer hoeveel.

 

nu zitten de baardjes te rusten... en vandaag wijgeren ze voer....

 

nu nog wat vraagjes: hoelang is de draagtijd en in welk substraat kunnen de eitjes worden eitgebroed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

meestal dragen ze zo,n vier tot zes weken

maar dit verschilt nog wel eens

vermiculiet is prima om je eieren in uit te broeden

zie onlineshop

succes

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahaaaaa, dnk dat ze zwanger is :P je kan de eitjes voelen en zien! keb al een broedstoof besteld en kheb eet bak met zna dliggen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×