Jump to content
Sign in to follow this  
dieter

Begin Luipaardgekko

Recommended Posts

hoi

het is maar net wat je van een dier verwacht

luipaardgekko,s zijn nachtdieren

dus overdag heb je er weinig aan

ze zijn daarin tegen wel makkelijk te houden

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

das zeker da dieter ik begin er ok mee :P

 

 

aleen zien da ge ze nie te zwaar ete geeft nart schijnt kune ze daar verstopping van krijge

ge mut maar is aan andere mensen vrage

Share this post


Link to post
Share on other sites

azo zal ik die mijn gekko's ook wel eens geven

 

zouw het goed zijn om zo wa insecten zo als kruisspinnetjes uit de tuin te voeren

aan men gekko's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan perfect diverse insecten uit de tuin voeren, dat is zelfs heel goed voedsel.

Kruisspinnen zou ik niet of met mate voeren, ik heb ergens gelezen dat het niet zo goed is mbt tot gif. Maar andere spinnen voer ik ook als ik er kan vangen.

Pissebedden bv. zijn heel goed en voedzaam voer en de tuin zit er vol van.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luipaardgekkos zijn inderdaad nachtdieren, maar naar mijn weten (heb ze zelf ook een tijdje gehad) zijn ze ook op willekeurige tijdstipjes overdag actief.

 

Overigens krijg je voor nachtdiertjes als deze speciale UV blacklight en infraroodlampen. Deze geven de nodige warmte en UV af, maar zijn omdat ze zwart/rood licht uitstralen donkerder dan gewone UV lampen. Werkt prima. ;) Maar dan moet je ze natuurlijk niet in een behoorlijk verlichte kamer zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou geen blacklight lampen aanbevelen hoor deze stralen een onnatuurlijk licht uit en er zit enkel uva in en geen uvb. Overigens hebben schemer- en nachtdieren niet bepaald uv-lampen nodig.

Deze lampen schijnen ook dieren van eten af te houden door de onjuiste kleurweergave.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

azo goede tip! :D

 

 

 

ik ben bezig met een terarium te bouwen

maar de plaats waar het terarium komt te staan is het overdag vrij warm (ca 20gr)

 

maar s'nachts staat de verwarming niet aan ik dacht zo 2lampen in het terarium te plaatsen 1voor over dag en 1 speciale voor snachts

 

als ik nu eens 5min tussen laat voor de nacht lamp aan springt zo dat er 5min geen lamp brand in het terarium zo dat het een beetje kan afkoelen is dit goed of niet goed ??????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 5 minuten tijd gaat het niet sterk afkoelen lijkt me. De warmte blijft toch wel een tijdje hangen. Ik raad je wel aan om de temperaturen overdag en 's nachts gedurende een paar dagen goed op te meten voordat je er dieren inplaatst. Hoe laag zakt de temperatuur trouwens in de ruimte waar de dieren komen te staan?

Veelal is in huiskamers geen nachtverwarming nodig hoor.

 

Groeten Olly

Share this post


Link to post
Share on other sites

jou terra staat buiten zeker???

in mijn slaapkamer, als mijn verwarming niet aanligt, is het minimum 15graden! dus 12 is er toch wel een beetje over denk ik!

mijn terra's zakken snachts tot een 20graden ongeveer. en overdag is de terra 30graden, met een koudere plaats van 28

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het snachts echt maar 12 graden word zou ik er een keramische lamp inhangen met eventueel een thermostaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja miech zo te horen gaat dat wat meer kosten dan verwacht e

zeker van da da snachts mer 12 is want da lijkt me wel staf da da zo veul af koelt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja maar ik heb een voordeel ik kan het goed koper maken ik heb een waarde bon van 25euro uit den hube gevonden :D tis dan tog al 25euro minder duur

 

 

 

 

wie het kleine nit wardeert is het grote niet waard :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb op gemerkt dat de termometer waar ik de warmte van de kamer heb me opgemeten stuk is (brol termometerke blijkbaar) nu heb ik een nieuwe genomen en hij geeft s'nachts as de verwarming uitstaat het 15 grade is in plaats van 12 kan dit schillen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dieter zn zenuwen maar effe verwijdert ;)

want dat was niet te lezen :( sorry dieter :unsure:

grtjsssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×