Jump to content
gerrit

Nieuw Betonplex Terrarium 3 In 1

Recommended Posts

Hallo ben eindelijk klaar met de gaten te boren en heb er over gans de lengte van de bakken gaten in gemaakt en de lampen branden nu al 3 uur en de temperatuur is nu nog steeds 30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gerrit,

 

Blij te horen dat de temperatuur nu wel goed is. :rolleyes:

 

Ben benieuwd naar de foto's van je terrariums met de dieren erin. ;)

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Marc ben blij dat het in orde gekomen is en hoe kon ik zo dom zijn om niet genoeg verluchting te voorzien , alles was aanwezig om het gezellig te maken voor mijn dieren maar het allerbelangrijkste was ik uit het oog verloren dus bedankt aan jou , Michel en alle andere om mij daar even attent op te maken ;)

Wat is dit toch een prachtig en leerrijk forum :D , dat de andere forums hier maar eens een voorbeeld aan nemen :)

Groetjes en morgen volgen de fotos met mijn dieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo ,

 

vandaag mijn nieuw terrarium in betonplex gekregen en ziet er prachtig uit waarvoor nogmaals mijn dank aan Berrie van Berrarium uit Tilburg.

Ga er dadelijk aan beginnen met de achterwanden in te plaatsen maar laat jullie toch even de bak zien hoe dat hij er uit zag toen hij geleverd werd.

Groetjes

 

DSC00505.jpg

Hallo Gerrit,

 

mag ik vragen wat je kwijt was voor de aanschaf van deze stelling? Ik vind hem super, hij zou mooi staan bij mijn koloniale inrichting. En verder is het een mooi kasteeltje geworden ;)

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Gerrit,

 

Ik vindt ht schitterend je terra's. Mooi spul dat betonplex. Mooi afgewerkt ook door jou.

leuke achterwanden. Dat heb je dus met piepschuim en tegellijm gemaakt, lees ik.

Is dat nu echt helemaal bestand tegen invretende krekels???

Daar ben ik toch wel benieuwd naar.

 

groetjes,

 

Sjanneke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi gerrit dat ziet er dus top uit he met die verluchting

ben benieuwd hoe het eruit zal zien met de dieren erin

grtjssssssssssss angelique

Share this post


Link to post
Share on other sites

hulde hoor

prachtig,het mag wat kosten in tijd en geld maar dan heb je ook wel wat. betonplex kost hiet ong 100 euro voor een plaatje,maar het is dan ook echt onverwoestbaar.

maar echt topbak.

anita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo sjanneke bedankt voor de complimenten en kan je echt niet zeggen ofdat het bestand is tegen krekels want ik geef bijna geen krekels aan mijn dieren daar er genoeg andere voedseldieren zijn om deze lastige dieren te vervangen.

Ik geef ze enkel wanneer ik zeker ben dat ze ze dadelijk opeten anders haal ik ze dadelijk uit mijn bakken.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Angelique en bedankt en zal zovlug mogelijk de fotos posten van mijn dieren in hun nieuwe omgeving ;)

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Anita en bedankt en het is mijn eerste bak in betonplex maar denk niet dat het mijn laatste is in dit materiaal want dit past echt prachtig bij ons in de living en zoals je zegt is het onverwoestbaar.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P woow egt mooi terra... waarheb je dat terra vandaan uit de dierenwinkerl of self gemaakt=??? of van een beurs??? :P

 

:D doechhhh lil :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hheeejheeej

 

egt mooi terra.. :D

wil je misschien een foto maakuh als tie klaar is.. ben erg benieuwd hoor .

:)

:P doechhhhh lil :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Gerrit,

 

Mag ik vragen wat je ze dan wel allemaal geeft?? Alleen sprinkhanen??

 

Groetjes,

 

Sjanneke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo sjanneke ik geef bijna nooit krekels en ik geef mijn dieren een gevarieerd aanbod aan voedseldieren waaronder sprinkhanen , mario wormen , dola's , wasmotlarven , sla , fruit , horn rupsen , eri rupsen ( 1 rups = 10 krekels wat voedingswaarde betreft ) , nestmuizen en dit alles in combinatie met hun vitamines , calcium , enz.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lil dit terrarium komt van bij Berrie ( www.berrarium.nl ) en ik koop steeds mijn terrariums bij professionelen maar ik zorg wel zelf voor de binnenbekleding.

Dit is echt leuk om dit zelf te doen en je moet er echt niet veel verstand van hebben om er zelf aan te beginnen je hoeft enkel een beetje rond te kijken op dit of andere forums ( fotos genoeg met duidelijke uitleg hoe er aan te beginnen ) en er eerst een beetje informatie over inwinnen en dan vormt dit geen enkel probleem.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo sjanneke ik geef bijna nooit krekels en ik geef mijn dieren een gevarieerd aanbod aan voedseldieren waaronder sprinkhanen , mario wormen , dola's , wasmotlarven , sla , fruit , horn rupsen , eri rupsen ( 1 rups = 10 krekels wat voedingswaarde betreft ) , nestmuizen en dit alles in combinatie met hun vitamines , calcium , enz.

Groetjes

Ik krijg een beetje het idee dat je een heel erg vet dieet dieet aan je baardje geeft. Ik zie in je lijstje allemaal larven en wormen staan, allemaal dikmakers lijkt mij. Al moet ik zeggen dat ik Horn- en Erirupsen niet ken.

 

Grts Martin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Kannegieter ik heb al de soorten voedseldieren opgenoemd dat ik mijn dieren geef maar de vetrijke dieren bied ik maar 1 maal in de week aan ( wasmotlarven , mariowormen , dola's ) een nestmuisje om de 3 dagen en de horn-eri rupsen om de 2 dagen en deze rupsen zijn een geliefd voedseldier voor reptielen, vogels en koi , zelfs slecht etende reptielen nemen dit voedseldier vaak toch graag aan.

De Eri is een rups die langzaam voortbeweegt en zich goed hecht waardoor hij voor alle dieren een makkelijke en opvallende prooi vormt.

De Eri zijderups wordt geprezen om zijn hoge voedingswaarde, hoog gehalte aan fosfor-calcium en lage vetwaardes.

Moet er wel bijzeggen dat deze dieren 0,50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo en ik was er vergeten bij te zetten elke dag sprinkhanen en verse groenten met fruit en daarover gemalen sepia ;)

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Jelle ik haal deze rupsen in Nederland bij Henk Blommert maar aangezien deze persoon een hobbykweker is moet je er vlug bijzijn wanneer dat hij er heeft want hij werkt reeds met bestellijsten en je moet ze reserveren want deze zijn vlug verkocht en zijn enorm geschikt voor jonge en oudere baardagamen , kameleons , enz. omdat ze een grote voedingswaarde hebben.

Mvg , Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo gerrit,

zeer mooi,en proper afgewerkt.

waarom betonplex,en geen mdf?

hoe zit het met uw verluchting,hoe heb je dit opgelost?

 

ben benieuwd naar eindresultaat,

ikzelf zit nog in de tekeningen,en leer het meest van mensen als u

 

 

groetjes erwin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Erwin ik heb betonplex genomen omdat ik dit mooi vond en deze onverwoestbaar zijn en de warmte goed binnenin mijn bakken houden.

Had eerst te weinig verluchtingsgaten voorzien en daardoor liep de temperatuur op tot bijna 50

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo hier heb ik dan de fotos met mijn dieren in hun nieuwe bakken

 

Foto 1 en 2 : Flupke 1,5 jaar ( standaard )

DSC00534.jpg

DSC00500.jpg

 

Foto 3 : Cassie 1,5 jaar( standaard )

DSC00535.jpg

 

Foto 4 : Flupke en Cassie in hun nieuwe huisje

DSC00529.jpg

 

Foto 5 en 6 : Panski 2,5 jaar ( high yellow: mannetje ) maar momenteel in winterrust

DSC00531.jpg

DSC00492.jpg

 

Foto 7 en 8: Lara 10 maanden( Leucistic : vrouwtje )

DSC00527.jpg

DSC00528.jpg

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×