Jump to content
gerrit

Nieuw Betonplex Terrarium 3 In 1

Recommended Posts

Hallo ik ben er maar weer eens aan begonnen met de inrichting te maken voor mijn nieuw terrarium ( betonplex 3in 1 : 1800h x 1200b x 600d ) dat zaterdag geleverd word.

Heb reeds de achterwanden , zijkanten , plateaus en grotten gemaakt en met tegellijm bewerkt en geverft in zandkleur.

Kijk er al naar uit want dit betekent dat ik weer plaats bij heb om nog minimaal 3 baardagamen te huisvesten :D

Deze prachtige dieren zijn een echte verslaving aan het worden het begint met 2 maar men weet niet waar het stopt :lol: .

Inrichting voor de eerste bak :

 

DSC00504.jpg

 

Inrichting voor de 2de bak

 

DSC00503.jpg

 

Inrichting voor de 3de bak

 

DSC00502.jpg

 

De rest volgt later wanneer ik mijn terrarium thuis heb.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ,

 

vandaag mijn nieuw terrarium in betonplex gekregen en ziet er prachtig uit waarvoor nogmaals mijn dank aan Berrie van Berrarium uit Tilburg.

Ga er dadelijk aan beginnen met de achterwanden in te plaatsen maar laat jullie toch even de bak zien hoe dat hij er uit zag toen hij geleverd werd.

Groetjes

 

DSC00505.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update maken en dit zijn de fotos met de achterwand , grotten enz. die ik reeds aangebracht heb in mijn bakken en dit geeft toch al een bevredigend effect.

Groetjes

 

DSC00508.jpg

 

Bovenste bak

 

DSC00510.jpg

 

Middelste bak

 

DSC00511.jpg

 

Onderste bak

 

DSC00512.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaaaaaaaaaaaaaaafffffffff

ben benieuwd als het klaar is

leuke hobby he??

groetjes michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Hot-ice en alles is gemaakt van tempex ( piepschuim in Belgie ) en daar 3 lagen tegellijm en 3 lagen latex verf ( zandkleur ) op en dan alles in de bak.

Nu nog eventjes verder werken zodat hij klaar is en dan post ik morgen wel de fotos van het eindresultaat.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Michel dit is zeker een leuke hobby maar wel een verslavende :lol:

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit!

al zou ik de achterwanden iets meer rood/geel/bruin doen, maar das ieders smaak eh!

ben benieuwd naar meer!

mvg

jeroenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Jeroenie dacht dit ook eerst te doen maar de betonplex is al donker bordeau/bruin en dan vond ik dat alles te donker zou worden en aangezien dat hij bij ons in de eetkamer staat en het behang ook een lichte kleur heeft kwam dit mooier uit ( en moet de vrouw des huizes ook tevreden houden en zien dat ik er hier geen circus van maak want er staan hier al 7 terrariums ;) )en de fotos zijn ook met een flash genomen en dan is de kleur altijd lichter.

Maar nu ik hem hier afgewerkt zie staan ben ik er wel tevreden over dat ik hem in zandkleur heb gezet want dit komt zeer mooi uit.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gerrit,

 

Prachtige terrarium stelling. :rolleyes:

 

Ik ben benieuwd hoe dit alles er uit gaat zien met de achterwanden.

 

Waar zitten de ontluchtingsroosters, want deze kan ik niet

zien op de foto's (bovenzijde misschien)?

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo heb mijn bakken afgewerkt en ben nu nog de temperatuur aan het meten want moet wel zeggen dat betonplex de warmte goed tegen houd en de temperaturen goed oplopen in mijn bakken dus zal ik eerst nieuwe lampen moeten aanschaffen vooalleer mijn dieren erin kunnen.

 

DSC00513.jpg

 

Bovenste bak :

 

DSC00514.jpg

 

Middelste bak :

 

DSC00515.jpg

 

Onderste bak :

 

DSC00516.jpg

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

gerrit dit ziet er echt prachtig uit

jammer dat de temperatuur te hoog word

wat ik op de foto,s niet kan zien en waar ik wel benieuwd naar ben

hoe word de verluchting geregeld???

grtjssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
gerrit dit ziet er echt prachtig uit

jammer dat de temperatuur te hoog word

wat ik op de foto,s niet kan zien en waar ik wel benieuwd naar ben

hoe word de verluchting geregeld???

grtjssssssssss

ik dacht eens gelezen te hebben dat gerrit geen verluchtingsroosters gebruikt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ik maak wel degelijk gebruik van verluchtingsroosters en deze bevinden zich hier bovenaan in elke bak langs beide zijden.

Foto 1 is de achterkant van mijn terrarium

 

DSC00518.jpg

 

Foto 2 zijn de verluchtingsgaten langs de binnenzijde van de bak , er zitten in elke bak 4 grote verluchtingsgaten.

 

DSC00520.jpg

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Gerrit,

 

Ik vind persoonlijk de verluchting te weinig.

 

Aangezien de betonplex en de tempex de warmte heel goed

in het terrarium houd.

 

Misschien hebben ander mensen hier ook een mening over. :huh:

 

Verder wat betreft de achterwanden, prachtig echt vakwerk. ;)

 

Dit alles is gewoon een sierraad voor in huis.

 

Groetjes Marc B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ;)

 

persoonlijk vind ik dat er over de verluchting bij veel mensen heel licht wordt gedaan,dit is nochthans heel belangrijk

ik zit ook veel liever in een goed verluchte kamer dan een muffe kamer en ik voel mij daar ook veel beter bij, maar dit terzijde

wat de verluchting betreft voor deze bakken is deze wel aanwezig, maar zou volgens mij wat meer mogen zijn, het is zoals Marc zegt een betonplex terra met piepschuim dat zoal veel isoleert (waarschijnlijk komen de bakken dan nog eens tegen de muur te staan en de verluchting zit aan de achterzijde)

persoonlijk zou ik opteren voor een verluchtingsrooster over de ganse lengte net boven of net achter de warmtelampen en dit voor een goede circulatiestroom van verse lucht

maar zoalsgezegd dit is mijn persoonlijke mening over de verluchting

want verder neem ik mijn petje af voor het resultaat van de bakken en hun inrichting

 

grtzzz :D Jo

Share this post


Link to post
Share on other sites
[dacht eens gelezen te hebben dat gerrit geen verluchtingsroosters gebruikt

sorry gerrit

dat was een ander lid, namelijk handkracht die geen verluchtingsroosters gebruikt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de leuke reakties en ga er dadelijk nog meerdere verluchtingsgaten per bak bij inmaken en dit ter hoogte van de lampen zoals jullie aangaven en dan zien dat mijn temperatuur zakt want vooralleer deze niet op punt staat gaan mijn dieren er niet in , dit zou ik hen zeker niet aan willen doen want ik wil ze in een mooie omgeving zetten en zeker niet in een sauna ;) en daarna laat ik wel de fotos zien van mijn dieren in hun nieuwe huisje.

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi gerrit succes met gaten maken

en ik ben erg benieuw hoe het er straks met dieren erin uitziet beloofd heel wat in ieder geval

grtjsssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×