Jump to content
Sign in to follow this  
Beertje1969

Kalk En Vit

Recommended Posts

Hallo, ik heb een vraagje ik heb voor mijn baardjes kalk van Reptivite en vit druppels van Dragovit , nou staat er in de bijsluiter van Reptivite dat ik nieuwe dieren elke dag moet voeren met kalk bestuifde krekels, sprinkhanen enz, maar gewende dieren om de dag, wat is jullie visie daar over??

En die vitamine druppels, daar heb ik geen beschrijving van, maar ik wil graag weten of iemand deze druppels ook heeft, er staat wel op dat het door het drinkwater moet en 1 keer per week in het bekje maar ik kan niet vinden over de hoeveel heid hiervan , ik bedoel hoeveel druppels per hoeveelheid water, en hoeveel ml ik 1 keer per week in het bekje moet doen ook graag jullie tips!!

Want ik ben bang dat ik anders te veel/weinig geeft

Hartelijk dank, Beertje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Beertje,

 

Wat betreft Reptivit, zou ik gewoon de bijsluiter hanteren, deze zit er niet

voor niks bij.

 

De vitaminen druppels van Dragovit gebruik ik zelf niet, dus kan ik hier

geen mening over geven.

Misschien dat andere mensen je wat over deze vitaminen kunnen zeggen,

en anders moet je hier informatie over vragen waar je het product hebt gekocht.

 

Dit is toch zeer belangrijk omdat een teveel aan vitaminen schadelijk is.

 

Groetjes Marc. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi ,ik wil ff reageren wat betreft kalk en vitaminen . Ik gebruik ook de vloeibare vitaminen ,deze doe ik op dinsdag ,donderdag en zondag in zijn drinkwater ,en op donderdag krijgt hij een badje waar ik deze vitaminen aan toevoeg . Verder krijgt hij op de voornoemde dagen ook zijn voedseldieren bestuifd met vitaminen poeder ,en op de andere dagen van de week ,nl maandag ,woensdag ,vrijdag en zaterdag krijgt hij voedseldieren bestuifd met calcium . Ik wil wel eens weten of ik een goede methode toepas of dat ik iets fout doe . grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi eddy,

iedereen doet het op zijn of haar manier en er bestaan veel verschillende theorieen over helaas

wat wij doen is een dag in de week vitamine rechtsreeks in het bekkie

zodat ik van elk baardje weet dat die het ook echt binnen heeft gehad

(aangezien de meeste baardagamen niet uit een bak drinken weet je ook niet of ze het binnen krijgen)

en ze krijgen op alle voedseldieren kalk behalve op de dag dat ik ze vitamine geef

dus zes dagen in de week kalk en een dag vitamine

ze doen het er prima op

grtjs gbf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×