Jump to content
Sign in to follow this  
isa

Even Voorstellen

Recommended Posts

Hallo, ik ben isa.

Ik heb sinds gisteren een baard agaam, het is een mannetje en mijn kids,ik heb er 4, hebben hem zojuist snappie genoemd ;)

Ik heb nooit eerder een reptiel in huis gehad maar deze heeft mijn hart gestolen. Natuurlijk is het nog even zoeken hoe alles werkt en hoe het moet met vitamines en eten enzo maar ik denk er nu al over er nog eentje bij te nemen en natuurlijk een grotere bak!!!

Eerst maar even op gang komen met snappie lijkt me. Ik heb wat problemen met verwarming in de bak. Ik krijg hem met moeite op 30 graden, ik heb een lamp van 75watt en een warmte steen voor snachts, maar de lamp moet uit snachts en dus ben ik bang dat het te koud word snachts. Ik heb geen centrale verwarming maar een houtkachel die alleen brand als het buiten koud is. Ik woon op een boot;vandaar dus.

Snappie zelf begint eindelijk een beetje te bewegen en hij lijkt te jagen op iets nu, ik hoop dat ie snel alle sprinkhanen op heeft dat zou me geruststellen!! groetjes isa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Isa, ik had ook eerst 1 slang, nou heb ik er al 15 slangen :D , maar veel plezier hier, gr teiggie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi isa en de kinderen

welkom op dit gezellige en informatieve forum

gefeliciteerd met snappie

leuke naam ;)

wat de temperatuur in je terra betreft

wat zijn de afmetingen van je terra??

welk materiaal is je terra?hout of volglas??

dit geeft meer inzicht in hoe of wat ??

wat voor soort lampen heb je hangen??

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo gbf,

Mijn bak is volglas en afmetingen zijn:80+40+50cm. Er zit een lamp in van 75 watt, ze zeiden in de winkel dat dit voldoende was maar ik denk dat ik toch extra warmte overdag nodig heb voor het beestje. Ik heb er wel voor snachts een warmte steen in, maar die heb ik dus vandaag de hele dag aangehad omdat ik 25 grade te koud vond voor hem, hij voelde ook koud aan en dat lijkt me niet gezond. Ik weet nog niet of ik met eenwarmte mat moet gaan werken of een extra lamp?Prsoonlijk denk ik een extra lamp lijkt me natuurlijker.

groetjes en opelijk tot snel horens, isa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst welkom Isa,

Wat het eten betreft, hij moet sowieso ff wennen aan zijn nieuwe huisje, daardoor kan het zijn dat ie niet meteen (zoveel) eet..

Hoe groot is snappie op het moment?

 

Verder zit ik heeel fftjes te denken, op een boot is het over het algemeen lijkt mij kouder als gewoon "aan wal".. wat je dan ook nog kan doen (aangezien je het toch over een groter terra hebt misschien niet meteen maar over een tijdje) er eentje van hout (behandeld mdf of betonplex) maken of laten maken, hout houdt namelijk de warmte beter vast dan glas, waardoor het dus ook minder afkoeld..

 

Ikzelf gebruik in mijn volglas terrariums Hallogeen lampen van Sylvania (original hi-spot) lampen, deze zijn te koop bij de gamma (

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Isa en de kinderen,

 

Hartelijk welkom op het forum. :rolleyes:

 

Wat betreft de kou lijkt mij het beste om er een lamp

van bijvoorbeeld 25, 40 of 60 watt bij te hangen.

 

Wordt het s'nachts kouder als 18 graden?

 

Nog veel plezier toe gewenst op het forum. ;)

 

Groetjes Marc en Berlinde B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

welkom hier.

En hou je maar vast, het is erg verslavend die reptielen :P

hoe oud is snappie??

Nou succes met de warmte in je bak.

En als je nog meer vragen heb stel ze hier je krijgt vast antwoord

groetjes esma

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi isa

ik zou inderdaad er een tweede lamp in hangen

dus gewoon aan de ene kant een 60 watt en de andere kant een 40 watt

mijn ouders wonen op een woonboot dus ik weet hoe koud het kan zijn

ik heb er zelf toen ik nog thuis woonde ook op gewoond

al hebben mn ouders op de huidige boot cv snachts koelt het op het water inderdaad goed af

wat je zou kunnen doen is ipv een heel nieuw terra bouwen je terra in een akst plaatsen of er een ombouw omheen maken als je merkt dat het te koud word

met een warmte steen moet je opaassen dat hij niet te warm is anders verbrand hij zn buik

dus even voelen of je je hand erop kan laten liggen

een warmtemat is in principe niet aan te raden een baardagaam kan aardig wat hebben hoor

hoe oud is snappie???

probeer het eerst een met de lampen

succes en hou ons op de hoogte

grtjssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Isa en kinderen ;)

 

welkom hier

veel suc6 met snappie

wat de warmte van de bak betreft is het meeste hierboven al gezegd

dus ik zou ook gaan voor 2 lampen van verschillende wattage (bv. 75 W + 25W)

dit wattage kan je uittesten tot je de geschikte temperatuur verkrijgt

wel moet je ervoor zorgen dat je een koeler hoekje blijft behouden

mag ik vragen op welke plaats je de temperatuur meet ?

want een lamp van 75 watt kan al behoorlijk wat warmte stralen

je moet er vanuit gaan dat de temperatuur onder de lamp zeg maar zonneplaats mag oplopen tot 40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo hier ben ik weer....

 

Ik ga straks kijken voor een uv lamp. De teperatuur is niet lager geweest dan 20 graden vannacht. Ik denk dat ik een lamp koop van 40 watt en dan kijk hoe het gaat.

voor snachts moet er ook maar een lamp komen denk ik, ik ben niet weg van die steen.

Hij eet nog steeds niet, en ik heb hem vanaf zaterdag eind van de dag weliswaar, maar maak me toch bezorgd. Heb hem nat gesproeid vanochtend omdat ik hem ook niet heb zien drinken. Is er iemand die mij gerust kan stellen??

De temperatuur is goed overdag en snachts, du daar kan het niet aanliggen, en oja, hij valt af en toe de poster aan waar planten op staan. Ook maar wat sla halen??

greetzzzzz isa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi isa

een lamp voor snachts zou ik niet doen ze kunnen echt wel wat hebben

hoe oud is snappie????

want van zn leeftijd hangt veel af

wat het aanvallen van de poster kan goed dat hij zn spiegelbeeld ziet en dat hij t daarom doet

wat groenvoer betreft geen sla

mag wel heel af en toe

maar zit meer vocht in dan wat anders

je kan beter andijvie,paksoi enz enz geven ook fruit mogen ze hebben

afwisselen is heel belangrijk

het kan goed dat hij nog even moet wennen

drinken doen ze inderdaad niet vaak uit een bakje

afhankelijk van de leeftijd kun je hem sproeien en badderen

jonge dieren moet je vaker sproeien dan oudere dieren

geef je hem ook kalk en vitamine,s

en welke voedseldieren geef je hem krekels???

welke maat???

en nogmaals hoe oud is hij of hoe groot als je de leeftijd niet weet dus van puntje van zn staart tot puntje van zn neus??

ik zou ook eens mestonderzoek laten doen bij een dierenarts liefst eentje met ervaring met reptielen

succes

oja ik weet niet of je een praxis in de buurt hebt daar heb je reflectorlampen voor E1,79

koop wat verschillende wattage,s zodat je het op je gemak uit kan testen

grtjsssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

Snappie is van kop totpuntje staart zo een 30-35 cm. Ik heb de indruk dat hij nog niet zo oud is. Hij heeft op dit moment krekels nr 8. Die heb ik op aanraden vd dierenwinkel waar hij vandaan komt meegenomen. Ik heb inmiddels een 100 watt warmte lamp gehaald het is nu eindelijk 30 graden in de bak.

Bij de dierenwinkel waar ik vanochtend was hadden ze een vrouwtje staan met een misvormde staart, zij zit nu bij hem in de bak. Zij is wel wat ouder denk ik als Snappie.

Ik hoop dat hij nu wel gaat eten......zij eet in ieder geval wel. B) Ik wil raag weten hoe oud hij is ongeveer Hoe oud worden ze eigenijk?

 

Greetzzz isa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey isa en de kids

welkom op de forum

zoals je ziet krijg je hier al direct een hoop antwoorden als je iets vraagt

en dat maakt deze forum uniek vind ik

nog veel plezier met je beestje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

Welkom hier

en veel plezier met Snappie

 

gr Marianne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×