Jump to content
Sign in to follow this  
Dees en Roel

Hallo... Wie Kan Ons Helpen?

Recommended Posts

hallo allemaal...

Ik zal me eerst even voorstellen want ben nieuw hier.Tenminste wij zijn nieuw hier.

Ik Desiree en mijn vriend Roel hebben besloten na een lange tijd vissen houden dat wij ons aquarium willen ombouwen tot een terrarium.We zijn van plan 2 baardagamen te nemen en onze bak is in iederegeval al groot genoeg.( 150x50x50) Nu heb ik een aantal vraagjes aangezien we het terrarium zou goed mogelijk ingericht willen hebben zodra de baardjes komen.

1. er zit nog een mooie 3d achterwand in van de vissen,kunnen we die er in laten zitten i.v.m het water dat natuurlijk in ons aquarium heeft gezeten?( hij is helemaal schoon gespoten)

2.we hebben speelzand gekocht voor de bodem,is dit een goeie ondergrond?

3.we hebben nog een speciale 1.50 meter tl lamp er boven hangen is dit goed genoeg voor de baardjes? i.v.m licht. (het zijn wel 2 blauwe en witte lampen is dit schadelijk?)

4.We hebben ook al 3 spotjes gekocht (60 watt 63 mm 230 volt van de praxis, de broer van roel gebruikt deze ook voor zijn vogelspin ) is dit genoeg warmte?

5. Hoe kun je de warmte het beste op peil houden?

6.En hebben jullie verder nog belangrijke informatie en tips over de inrichting voor ons.

 

We hopen spoedig op een antwoord, alvast bedankt!

 

Groetjes Desiree en Roel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi dees en roel

aller eerst welkom op dit gezellige en informatieve forum

leuk dat je jullie jezelf gelijk voorgesteld hebben

wat jullie plannen betreft

hebben jullie het aquarium aangepast zodat je de dieren niet van boven hoeft te benaderen of hebben jullie gewoon een opening aan de bovenzijde

de reden dat ik dat vraag is omdat het beter zou zijn als je de dieren langs voren zou kunnen benaderen

er zijn mensen die daarom hun aquarium verbouwen tot terraium door deze op zn kant te leggen en er dan de nodige aanpassingen aan doen

je zullen als je besluiten het aquarium zo te gaan gebruiken

er zoiezo aanpassingen aan moeten maken in de kap voor de nodige ventilatie

die tl,s weet ik niet welk merk en soort die zijn

en wat voor starter je ervoor hebben zitten

met andere woorden of ze veel knipperen oa bij het aan en uitgaan

baardagamen zien het knipperen beter dan wij dan doen

je zult wamrte lampen in je terra moeten hangen en wel zo dat je een warmere en koelere kant krijgt

je zult even moeten testen met welke wattage lampen je dit bereikt

tevens zul je een uv lamp erin moeten hangen

die achterwand als die schoon is kan goed

maar wij hebben hem er achter bevestigd dus aan de buitenkant in de terra,s die wij hebben met zo,n plakachterwand zodat er geen krekels en dergelijke tussen kunnen kruipen

ik denk dat ze hem anders ook beschadigen met hun nagels

speelzand is op zich goed te doen maar heeft als nadeel dat het sneller gaat ruiken ik denk dat het in een aquarium nog sneller gaat ruiken dus extra goed schoon houden is wel belangrijk

je zult ook grote stenen of een zonneplateau en iets van schuilgrotten moeten hebben

wat jullie plannen om twee baardagamen te nemen

willen je twee volwassen dieren aaschaffen of twee jonge dieren???

want je zullen er wel rekening mee moeten houden dat twee mannen

op den duur gaan vechten althans in de meeste gevallen

ik zou zeggen lees de site en het forum maar eens door dan zul je vast op veel vragen antwoord vinden

en wil je wat vragen stel je vraag gerust

veel plezier hier op het forum en met de voorbereidingen

en wees gewaarschuwd baardagamen zijn verslavend leuk

grtjsssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×